Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobór stycznika do grzałki -

30 Paź 2016 15:32 1374 11
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie,

Potrzebuję dobrać stycznik do sterowania grzałką elektryczną. Jestem dość zielony w temacie stąd moja prośba o pomoc.

Grzałka ma moc 1kW i jest zasilana z 230V AC.

Czy taką grzałkę mogę podłączyć pod stycznik mocy trójfazowy, z tym, że wykorzystam tylko jedną fazę ?

Np. eaton DILEEM-10-G ?

Jeżeli są jakieś rozwiązania na jedną fazę to byłbym wdzięczny za pomoc we wskazaniu takiego.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Eaton STYCZNIK INSTALACYJNY Z-SCH230/1/25-20
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Cytat:
    Czy taką grzałkę mogę podłączyć pod stycznik mocy trójfazowy, z tym, że wykorzystam tylko jedną fazę ?

Nie ma żadnego problemu. wtedy zostawiasz pozostałe dwa jako niepodłączone, ewentualnie wykorzystujesz jako podtrzymanie w układzie załącz/wyłącz. Według mnie nie ma sensu przepłacać za 3~ i można kupić 1~, musisz pamiętać tylko o właściwych parametrach:
    -napięcie cewki 230~(chyba że zamierzasz sterować z oddzielnego źródła)
    -znamionowy prąd styków głównych powyżej 1000W/230V=4,34A
    -jeżeli jest to grzałka to wystarczy kategoria AC-1, wyższa nie zaszkodzi, a wręcz przeciwnie
    Cytat:
    Np. eaton DILEEM-10-G ?

nadałby się, jeżeli zamierzasz sterować cewką z 24V stałego
  • Poziom 34  
    A ja bym zwrócił uwagę na to w jaki sposób będzie sterowana ta grzałka, jeśli jej załączanie będzie częste to lepiej zastosować SSR.
  • Poziom 9  
    Bardzo dziękuję za odpowiedzi ;)

Wybór cewki 24V jak najbardziej świadomy - chcę sterować z PLC.
  • Poziom 9  
    Wyjscie ma wydajnosc 0.5 A. Z tego co doczytalem to powinno wystarczyc.
  • Poziom 34