Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

`93 VW LT 31 2.4 TD - Zapala się kontrolka ciśnienia oleju.

MC-Maxim 30 Oct 2016 16:54 6864 29
Automation24.pl
  • #1
    MC-Maxim
    Level 10  
    Cześć.

    Po odpaleniu silnika po jakimś czasie delikatnie zaczyna zapalać się kontrolka ciśnienia oleju. Po włączeniu zapłonu i odłączeniu czujnika ciśnienia (z boku silnika od kierowcy) kontrolka też delikatnie się świeci.. czasami przygasa, czasami zaczyna świecić mocniej. Czytałem, że niektóre silniki mają dwa czujniki ciśnienia oleju i drugi jest koło filtra... jednak nie mogę go tam znaleźć.

    Skoro po odpięciu górnego czujnika kontrolka czasami zapala się na włączonym zapłonie, czujnik ten jest wyeliminowany jako problem. Dlatego chciałem dobrać się do drugiego czujnika i go odpiąć. Może on wysyła jakieś dziwne sygnały na lampkę.

    Na moje oko to wygląda na problem elektryczny tylko nie mam pojęcia gdzie szukać.

    Na foto załączam czujnik który zlokalizowałem i który odpinałem do prób.
    Z góry dzięki za pomoc. Silnik to 2.4 TD.
  • Automation24.pl
  • #2
    kokapetyl
    Level 43  
    MC-Maxim wrote:
    ala się kontrolka ciśnienia oleju.

    Pomijając wskaźniki i czujniki, czy kolega sprawdził stan tego oleju, bo to chyba jest najważniejsze ?
    Nie znalazłem wzmianki o tym. :D
  • Automation24.pl
  • #3
    MC-Maxim
    Level 10  
    kokapetyl wrote:
    MC-Maxim wrote:
    ala się kontrolka ciśnienia oleju.

    Pomijając wskaźniki i czujniki, czy kolega sprawdził stan tego oleju, bo to chyba jest najważniejsze ?
    Nie znalazłem wzmianki o tym. :D


    Nie, nie sprawdzałem ale skoro kontrolka nie działa prawidłowo przy włączonym zapłonie (pomijając odpalanie silnika) to wydaje mi się że stan oleju nie ma znaczenia. Chociaż olej też będę swoją drogą musiał wymienić.

    Coś musi podawać jakiś błędny sygnał na ta kontrolkę moim zdaniem. Pytanie tylko co....

    Tutaj wkleję film na którym widać, że kontrolka przy wyłączonym silniku też nie chce zgasnąć. Tylko za pierwszym razem kiedy nie odpalam auta przez jakiś czas mruga normalnie, tzn gaśnie. Natomiast jak już odpale silnik i kontrolka zacznie lekko świecić, później nawet przy samym zapłonie nie gaśnie do końca.



  • Helpful post
    #4
    oktawian89
    Level 27  
    Podaj symbol silnika.

    Drugi czujnik może być wkręcony w tylną ściankę głowicy. Bodajże niebieski - niskie ciśnienie.
    Działa odwrotnie w stosunku do pierwszego czujnika wysokiego ciśnienia czyli otwiera obwód a nie go zamyka !



    BTW.

    Widzę, kolego, że ogólnie coś nie halo masz z elektryką bo niski poziom płynu chłodniczego też Ci mruga na desce ?

    Tutaj serwisówka VW odnośnie ciśnienia oleju i czujników.
  • #5
    MC-Maxim
    Level 10  
    oktawian89 wrote:
    Podaj symbol silnika.

    Drugi czujnik może być wkręcony w tylną ściankę głowicy. Bodajże niebieski - niskie ciśnienie.
    Działa odwrotnie w stosunku do pierwszego czujnika wysokiego ciśnienia czyli otwiera obwód a nie go zamyka !



    BTW.

    Widzę, kolego, że ogólnie coś nie halo masz z elektryką bo niski poziom płynu chłodniczego też Ci mruga na desce ?


    O ile to ten numer to jest: 13G92.
    Jak się dostać do tego czujnika, z kabiny czy od spodu auta?

    Odnośnie tej mrugającej kontrolki to mam tak od początku jak go kupiłem. Czasami jak silnik się zagrzeje to przestaje mrugać. Szczerze to nawet nie sprawdzałem co to za kontrolka, a poprzedni właściciel powiedział mi że wskazuje ona czy silnik jest zagrzany. W takim razie też to sprawdzę.

    Ogólnie silnik o dziwo nie bierze oleju. Przejechałem nim może jakieś 2500 km i nic nie trzeba dolewać.
  • Helpful post
    #6
    oktawian89
    Level 27  
    To już ostatnie wypusty LT'ka były, w 95 był LT 2 gen.
    Niech zgadne, pewnie jakiś camper ? Bo wyposażenie ma bardzo bogate jak na 1993 rok ?


    Czujnik jest na głowicy cylindrów od strony paki. Czuli od góry go trzeba dostać. Post wcześniej dodałem serwisówkę odnośnie oleju.

    Przeczytaj, tam wszystko jest dokładnie napisane.


    Odnośnie lampki od płynu chłodzącego to radze to sprawdzić, bo to oznaka małej ilości płynu w zbiorniczku. Ewentualnie czujnik do wymiany, a wkręcany jest w górną ściankę zbiorniczka.
  • #7
    MC-Maxim
    Level 10  
    Tak kamper. Westfalia Florida.

    Co do wyposażenia to jeśli masz na myśli znaczki od blokady mostów, to chyba ktoś musiał coś przełożyć lub tak wyszedł ten model. Napęd jest zwyczajnie na tył, bez reduktora.

    Jutro sprawdzę stan płynu i poszukam tego czujnika. Może to on szwankuje.

    Dzięki za serwisówkę i za pomoc.
  • #8
    oktawian89
    Level 27  
    Trzeba dbać o te stare kapcie, bo kto jak nie my ? ;)

    Pozdrawiam.
  • #9
    MC-Maxim
    Level 10  
    oktawian89 wrote:
    Trzeba dbać o te stare kapcie, bo kto jak nie my ? ;)

    Pozdrawiam.


    Zgadza się... Ja ogólnie uwielbiam auta z klimatem, a takim właśnie autem jest LT 1 gen.
  • #10
    oktawian89
    Level 27  
    Jeszcze w czasie wolnym możesz mu sprawdzić na obu czujnikach ciśnienie oleju, tak dla pewności.

    Z tym, że zawczasu wszystkie płyny mu sprawdź.
  • #11
    MC-Maxim
    Level 10  
    oktawian89 wrote:
    Jeszcze w czasie wolnym możesz mu sprawdzić na obu czujnikach ciśnienie oleju, tak dla pewności.

    Z tym, że zawczasu wszystkie płyny mu sprawdź.


    Na początku jak się zapaliła ta kontrolka miałem kupić manometr. Są na Allegro po niecałe 50 zł. Mam jeden ale do mierzenia kompresji w benzynie. Nie wiem czy to by podeszło. Ale ciśnienie tak czy siak dobrze by było sprawdzić. Może kupie ten czujnik... zawsze może się przydać później.
  • #12
    oktawian89
    Level 27  
    Tanie mięso psy jedzą. Jak juz coś kupować to porządne.
    Ewentualnie jedz do mechanika, za 50 zł powinien sprawdzić.
  • #13
    MC-Maxim
    Level 10  
    Więc tak... znalazłem ten drugi czujnik dzięki!
    Po odpięciu tego czujnika i tego z boku silnika kontrolka nadal lekko świeci (raz mocniej raz słabiej - nie mruga). Na mój rozum wniosek jest taki, że musi być przebicie gdzieś na kabel który biegnie do tej właśnie kontrolki.

    Z manuala który mi podesłałeś Oktawian wynika, że ta kontrolka jedyny tryb który posiada to tryb mrugania. Nie ma tu trybu ciągłego świecenia czy tym bardziej mrużenia, jak to ma miejsce u mnie. Wychodzi na to, że jest to usterka typowo elektryczna... ale co i gdzie szukać to już inna sprawa. Będę kombinował.

    Co do poziomu płynu chłodniczego to był na minimum, dolałem do max i kontrolka dalej mruga. Czy jeśli zewrę ze sobą tą złączkę którą wypina się z czujnika w zbiorniczku, kontrolka powinna przestać mrugać? Jeśli tak to sprawdził bym sobie czy ten czujnik działa.

    Jeszcze mam pytanie czy nie masz Oktawian może jakiegoś manuala ogólnie do tej wersji LT, gdzie opisane jest jak rozebrać deskę rozdzielczą itp. oraz manuala do tego mojego silnika? Był bym wdzięczny.

    Pozdrawiam,
    Maxim
  • #14
    oktawian89
    Level 27  
    Tam jeszcze jest przy czujnikach oleju bzyczek w zegarach, który informuje, że brak jest ciśnienia oleju. Sprawdź może same zegary. Zimne luty też tam mogą być.

    Odnośnie czujnika płynu - zmostkuj i zobacz, powinna zgasnąć.

    Manuala mam, z tym, że one mają około 400 mb jakoś. Poszukaj w goole, są online oryginalne VW gdzieś.
  • #15
    MC-Maxim
    Level 10  
    Dokładnie musiał bym odkręcić zegary. Czy mógł byś wgrać mi tego manuala np. tu?

    https://www.filedropper.com

    Tam jest limit do 5GB.

    Czujnik później zmostkuję i zobaczę czy pomoże.
  • #16
    oktawian89
    Level 27  
    Szybciej znajdziesz tego manuala online do ściągnięcia.
  • #17
    MC-Maxim
    Level 10  
    Właśnie chciałem znaleźć takiego manuala gdzie mam opisane co jak rozkręcić. Konkretnie chodzi mi o deskę rozdzielczą. Są tam wajchy od ogrzewania i blokują mi możliwość wyjęcia deski. W takich instrukcjach jest to czasami wszystko fajnie opisane. Nie chce czegoś uszkodzić.

    Niestety nie mam takiego. Co do silnika znalazłem manuala ale do silnika bez turbo z 1982 roku. Chyba że tylko taki można odszukać w sieci.

    Mam manuale do Floridy, do Svena i dużo innych PDF, ale nie mam konkretnie do tego silnika i ogólnie do LT, jak co rozkręcić.
  • Helpful post
    #18
    kwok
    Level 39  
    Problem w liczniku. Tam jest taki kawałek elektroniki właśnie od kontrolki smarowania i brzęczyka. Brzęczyk jest włączany jeśli powyżej 2000rpm nie zadziała drugi czujnik czyli ciśnienie jest niższe niż 1,8bar.
  • #19
    MC-Maxim
    Level 10  
    Odnośnie tego czujnika od strony paki... to znalazłem go ale na moje oko to nie jest czujnik ciśnienia oleju tylko jakiś inny czujnik. Z forum z UK dostaje informację, że drugi czujnik zlokalizowany jest koło filtra oleju... ale niestety nic tam nie znalazłem. Jutro ponownie auto do góry i będę szukał.

    Co do liczników ma ktoś może instrukcję jak zdjąć ta całą deskę rozdzielczą? Problem faktycznie może być tam jak pisze kwok ale dla pewności chciał bym odpiąć jeszcze ten drugi czujnik i wtedy sprawdzić czy ta lampka będzie się lekko żarzyła.
  • #20
    ociz
    Moderator of Cars
    MC-Maxim wrote:
    Są tam wajchy od ogrzewania i blokują mi możliwość wyjęcia deski.

    Wyciągaj plastiki na siłę, innego sposobu nie ma.
  • #21
    MC-Maxim
    Level 10  
    Szukałem dzisiaj ponownie tego czujnika ciśnienia oleju obok filtra oleju. Niestety nic tam nie ma. Jedyny czujnik jaki znalazłem to ten zaznaczony czerwonym kółkiem.

    `93 VW LT 31 2.4 TD - Zapala się kontrolka ciśnienia oleju. `93 VW LT 31 2.4 TD - Zapala się kontrolka ciśnienia oleju. `93 VW LT 31 2.4 TD - Zapala się kontrolka ciśnienia oleju.
  • #22
    oktawian89
    Level 27  
    Masz przecież w instrukcji opisane na jakiej zasadzie działają czujniki, zmostkuj tam gdzie trzeba i zobacz.
  • #23
    MC-Maxim
    Level 10  
    oktawian89 wrote:
    Masz przecież w instrukcji opisane na jakiej zasadzie działają czujniki, zmostkuj tam gdzie trzeba i zobacz.


    Nie wiem czy dobrze Cię rozumiem ale ja sprawdzałem ten czujnik 0,3 bar. On działa prawidłowo. Nie mogę odszukać drugiego. Przyczyna i tak pewnie będzie elektryczna ale dla świętego spokoju chciał bym sprawdzić czy drugi czujnik działa prawidłowo ale jak mam to sprawdzić jak go nigdzie nie ma.

    Ten czujnik o którym pisałeś od strony paki na głowicy, ma kompletnie inny wygląd (posiada taki kapturek w kształcie litery T na który nasuwa się wsuwkę) i w żaden sposób nie reaguje na odpięcie czy połączenie z masą.

    Straszna lipa, że nie ma jakiegoś manuala konkretnie do tego silnika. Było by po problemie :| Są wtedy rysunki i opisane co i jak.

    Facet z UK pisze mi np, że on ma czujnik w obudowie filtra. U mnie nie ma tam nic. Jak widać jest sporo rodzajów tych silników.
  • #24
    oktawian89
    Level 27  
    podaj vin, sprawdze co i jak w katalogu czesci.
  • #25
    MC-Maxim
    Level 10  
    Dzięki :D Poszła PW.
  • #26
    oktawian89
    Level 27  
    Silnik to ACL 2.4 TD czujnik pokazuje na podstawie filtra oleju oraz z tyłu głowicy.
  • #27
    kwok
    Level 39  
    Nie zawsze były 2 czujniki, czasem drugi był z boku głowicy (nie wiem czy w tym silniku tez), czasem vw robił tylko jeden na podstawie - ogólnie jak się im chciało. Czujnik 0,3 jest zwarty bez ciśnienia i na włączonym zapłonie miga kontrolka, po odlaczeniu przewodu z czujnika kontrolka powinna zgasnac czyli jak po odpaleniu silnika kiedy pojawi się ciśnienie. Czujnik 1,8 bez ciśnienia ma przerwè (jest odwrotny jak 0,3) , po przekroczeniu ciśnienia 1,8 zwiera do masy, jeśli obr będą powyźej 2000 a 1,8 nie zewrze to włącza się kontrolka i brzęczyk.
    MC-Maxim wrote:

    Ten czujnik o którym pisałeś od strony paki na głowicy, ma kompletnie inny wygląd (posiada taki kapturek w kształcie litery T na który nasuwa się wsuwkę) i w żaden sposób nie reaguje na odpięcie czy połączenie z masą

    To chyba czujnik temperatury - po zwarciu z masą wskaznik temp powiniem powędrować na max i powinna mrugać kontrolka na wskaźniku, pewnie jest wkręcony w taki przykręcany do głowicy króciec na ktorym jest wąż wodny.
    Czujniki oleju są wkręcone albo bezpośrednio w korpus głowicy,blok albo w podstawę filtra. Ten czujnik co znalazłeś wygląda na 1,8 (po kolorze), 0,3 wygląda tak samo tyle że jest chyba niebieski.
  • #28
    oktawian89
    Level 27  
    Tak czy inaczej, miernik w rękę, odpalić silnik i sprawdzać przejścia. To tak na głucho bo może okazać się, że czujniki uwalone i człowiek będzie latał za własnym "ogonem".

    Więc, miernik sprawdzić co i jak, jak będą jakieś jaja to manometr i wtedy wyjdzie szydło z worka.
  • #30
    MC-Maxim
    Level 10  
    No i się wyjaśniło.... gość z UK podpowiedział. Że też ja tego nie zauważyłem sam a co najlepsze ja też odpinałem ten czujnik :D Znajduje się zaraz obok tego pierwszego LOL. Drugi czujnik po odpięciu i przygazowaniu to 2k obrotów powoduje, że kontrolka miga. Czyli i jeden i drugi czujni u mnie działają.

    Odnośnie tej poświaty lampki oleju... musi być gdzies zwykłe przebicie, lub jakaś wada w tym module. Aha, brzęczek u mnie nie działa. Jak będę rozbierał zegary to sprawdzę dlaczego.

    Także wielka tajemnica drugiego czujnika ROZWIĄZANA :D

    Dzięki wszystkim za pomoc :!:

    `93 VW LT 31 2.4 TD - Zapala się kontrolka ciśnienia oleju.