Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yamaha XT 125 brak mocy, powoli wchodzi na obroty, moduł zapłonowy

30 Paź 2016 17:20 2472 8
  • Poziom 11  
    Witam.

    Niedawno zakupiłem motocykl Yamaha XT 125. Motocykl z uszkodzonym modułem zapłonowym. Stan silnika był nieznany więc na próbę wstawiłem moduł od Kymco Agility 4T (poniżej schemat). Motocykl był po dłuższym postoju więc:
    -wymieniłem olej
    -wymieniłem kranik + płukanie zbiornika
    -czyszczenie gaźnika

    Motocykl odpala idealnie, nie kopci. Pracuje równo i cicho na biegu jałowym. Niestety na wyższych obrotach brakuje mu mocy. Nie chce wkręcać się na obroty.

    Zastanawiam się czy może być to wina modułu zapłonowego (zamiennika) czy szukać przyczyny w innym miejscu.

    Poniżej schemat i film z pracy silnika.

    Yamaha XT 125 brak mocy, powoli wchodzi na obroty, moduł zapłonowy

  • Poziom 33  
    Gaznik umyłeś ale czy go wyregulowałeś?
    Dalej, jaką kondycja ma aku?
    I na koniec jak wygada filtr powietrza? Nie zasyfiony?
  • Poziom 20  
    moduł może być z blokadą, załóż oryginał i powinno być ok
  • Poziom 11  
    Gaźnik był tylko wyczyszczony. Filtr jest czysty. Moduł nie blokuje obrotów. Akumulator jest naładowany. Ładowanie w normie 13,5 V.
  • Poziom 11  
    Motocykl pochodzi z Niemiec. Sprawdzę jeszcze raz gaźnik.
  • Poziom 38  
    Więc z pewnością będzie to wersja zablokowana 80 km/h ze zmniejszoną dyszą główną. Sprawdź w papierach (dysza główna w Niemczech to skrót "HD"). Dane regulacyjne mogą się nie zgadzać z tym co podałem, więc porównaj je oraz oznaczenia i zapisz na kartce.
  • Poziom 11  
    Temat rozwiązany. Przyczyną był moduł zapłonowy od Kymco 4T. Po wymianie modułu na oryginalny Yamahy z przyspieszeniem zapłonu, motocykl zaczął się zachowywać prawidłowo. Temat do zamknięcia.
  • Poziom 2  
    Okej, kombiuję tak samo jak ty kolego i od tygodnia przeglądam twój temat. U mnie sprawa trochę czytelniejsza ale mimo wszystko chcę zmienić moduł na ten pochodzący z Yamaha YBR125. Dlaczego?

    Moduł z XT ma rozpisaną mapę do 8k rpm później zapłon jest cofany do 10000rpm nawet o 15stopni. Pewno chcieli wydłużyc życie silników pracujących w terenie. Znalazłem pewne info że moduł od YBR ma mapę do 10k, ba, nawet powyżej 8k gdzie ori xt umiera ma dodatkowe plusy w postaci przyśpieszenia zapłonu o 10st. Wiemy że silnikowo oba modele są te same więc stuku nie powinno być, tymbardziej, że moje XT ma już zmieniony gaxnik na większy.

    Dodaję zatem schematy i materiały jakie zdobyłem i na własną rękę próbowałem ogarnąć jednak jestem totalnym leszczem w prądach-wolę mechanikę. Dlatego proszę Was o pomoc. Jeśli nie moduł od YBR to jaki chińczyk by podołał? Yamaha XT 125 brak mocy, powoli wchodzi na obroty, moduł zapłonowy Yamaha XT 125 brak mocy, powoli wchodzi na obroty, moduł zapłonowy Yamaha XT 125 brak mocy, powoli wchodzi na obroty, moduł zapłonowy Yamaha XT 125 brak mocy, powoli wchodzi na obroty, moduł zapłonowy Yamaha XT 125 brak mocy, powoli wchodzi na obroty, moduł zapłonowy Yamaha XT 125 brak mocy, powoli wchodzi na obroty, moduł zapłonowy Yamaha XT 125 brak mocy, powoli wchodzi na obroty, moduł zapłonowy Yamaha XT 125 brak mocy, powoli wchodzi na obroty, moduł zapłonowy Yamaha XT 125 brak mocy, powoli wchodzi na obroty, moduł zapłonowy Yamaha XT 125 brak mocy, powoli wchodzi na obroty, moduł zapłonowy