Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel vectra b 2.0 dtl - Na zimnym silniki slabo pali. Na cieplym na dotyk

31 Paź 2016 05:53 1167 28
  • Poziom 4  
    Witam wszystkich. Mam problem z vectra. Po dluzszym postoju slabo pali. Dlugo kreci. A jak odpali to kupa dymu z tyłu. Gdy zapali i zgasze potem na dotyk pali. Swiece ok. Akumulator jest ok. Co moze byc przyczyna?? Dodam ze nie dawno wymienialem czujnik położenia wału korbowego i świece żarowe. Egr czyscilem. Prosze o pomoc i z gory dziękuję.
  • Poziom 22  
    Zapowietrza się gdzieś ?
  • Poziom 4  
    Ale to potem na cieplym nornalnie by odpalal? Jesli sie zapowietrza to jak to sprawdzic i gdzie? Czy myslisz ze to pompa?? Jak juz zapali to elegancko chodzi. Zadnych objawow usterek nie ma.
  • Poziom 21  
    Sprawdź jaki jest kąt wtrysku zadany a jaki rzeczywisty...
  • Poziom 4  
    To musiałbym do jakiegoś mechanika jechac bo ja sie noe znam i dlatego szukam podpowiedzi jakiejś. Zaznacze ze potem normalnie odpala
  • Poziom 22  
    Poczytaj sobie posty o zapowietrzaniu tego silnika to temat rzeka.
  • Poziom 4  
    Wiem czytałem. I z tego co wyczytalem to przypuszczam ze moze to byc czujnik temperatury silnika. Co o tym myslicie? Gdyby byl zapowietrzony to nie wywalil by chyba chmury dymu jak juz odpali

  • Poziom 27  
    Sprawdz szczelność układu paliwowego.
  • Poziom 43  
    niuniu36 napisał:
    Sprawdz szczelność układu paliwowego.


    Wiesz to jest cały dzień brudnej roboty, a punktów zapowietrzania jest kilka w tym te xxxxx wtryski.

    Pisze 10002 raz ople nie są do naprawy dla lamerów.

  • Poziom 27  
    To odstawic do kogos co sie na tym zna.
  • Poziom 25  
    Do sprawdzenia przelewy,wtryski (trawersy ) ,szczelność filtra paliwa ,szczelność pompy ,uklad grzania swiec żarowych ,rozrusznik no i na koniec kondycja silnika .
  • Poziom 43  
    Jeszcze pomierz sprężanie na zimnym . I zobacz ile prądu ciągną świece żarowe i przez jaki czas grzeją zanim ktoś zacznie kopać w układzie paliwowym.
  • Poziom 9  
    OBstawiam uszczelniacze wtrysków :( kupa roboty
  • Poziom 13  
    >>> mój kolo miał to samo >>>diagnoza cofanie paliwa.....temat znany
    po kilku godzinach kręcenie kilku minutowe - później zapala od strzała :D
  • Poziom 4  
    karol1977 napisał:
    >>> mój kolo miał to samo >>>diagnoza cofanie paliwa.....temat znany
    po kilku godzinach kręcenie kilku minutowe - później zapala od strzała :D

    I jak sobie z tym poradziles??
  • Poziom 22  
    Do sprawdzenia przelewy, trójniki, trawersy, filtr paliwa, smok w baku oraz zawór zwrotny w pompie paliwa.
  • Poziom 13  
    Wojciech1993 napisał:
    karol1977 napisał:
    >>> mój kolo miał to samo >>>diagnoza cofanie paliwa.....temat znany
    po kilku godzinach kręcenie kilku minutowe - później zapala od strzała :D

    I jak sobie z tym poradziles??



    Było to dawno i tego co pamiętam to uszkodzony zawór zwrotny w pompie podobno standard >>>ale dziś będę się widział z kolegą to się zapytam co i jak (bo nie chcę wprowadzić cię w błąd i niepotrzebne koszty), bo chyba montował zaworek zwrotny do paliwa żeby paliwo się nie cofało
  • Poziom 43  
    karol1977 napisał:
    bo chyba montował zaworek zwrotny do paliwa żeby paliwo się nie cofało


    Montaż zaworka w 2.0 dtl to najgorsze co można zrobić. To nie tdi wieśwagena.
  • Poziom 4  
    karol1977 napisał:
    Wojciech1993 napisał:
    karol1977 napisał:
    >>> mój kolo miał to samo >>>diagnoza cofanie paliwa.....temat znany
    po kilku godzinach kręcenie kilku minutowe - później zapala od strzała :D

    I jak sobie z tym poradziles??



    Było to dawno i tego co pamiętam to uszkodzony zawór zwrotny w pompie podobno standard >>>ale dziś będę się widział z kolegą to się zapytam co i jak (bo nie chcę wprowadzić cię w błąd i niepotrzebne koszty), bo chyba montował zaworek zwrotny do paliwa żeby paliwo się nie cofało

    Mam zamiar to samo zrobic. Bede wdzieczny za odpowiedz
  • Poziom 5  
    Wojciech1993 napisał:
    Witam wszystkich. Mam problem z vectra. Po dluzszym postoju slabo pali. Dlugo kreci. A jak odpali to kupa dymu z tyłu. Gdy zapali i zgasze potem na dotyk pali. Swiece ok. Akumulator jest ok. Co moze byc przyczyna?? Dodam ze nie dawno wymienialem czujnik położenia wału korbowego i świece żarowe. Egr czyscilem. Prosze o pomoc i z gory dziękuję.

    Witaj,
    Ile autko ma najechane?sprawdzałeś pompę wtryskową i wtryski?
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Już z nim rozmawiałem w końcu nie montował zaworku bo nie było potrzeby ....
    ale on miał inny trochę problem bo jemu zapalał na 2 sekundy i gasł ....- problem był w stwardniałych oringach na filtrze paliwa >>> :shii:
    Teraz twój przypadek >>>
    1.czy problem z zapalaniem zaczoł się teraz jak się zrobiło zimno na dworze, czy już wcześniej występował i się powiększał ?
    Jeżeli teraz to sprawdź świece żarowe czy dostają prąd i są sprawne - Jeżeli nie potrafisz to ci wytłumaczę
    Jeżeli problem narastał to już dłuższego czasu to problem może tkwić głębiej - ale zacznijmy od zapowietrzenia bo to jest chyba twój problem...
    2. Czy silnik zapala i gaśnie zaraz czy wogóle trzeba dużo kręcić i dopiero zaskoczy?
    Jeżeli zapala na chwilę po zapowietrza się przed pompą - do sprawdzeniaw 1 kolojności oringi przy filtrze i przewody
    Jeżeli nie odpala odrazu zapowietrza się za pompą - najczęściej i najszybciej to zrobisz za 20 zł wymień przewody przelewowe za wyryskami i trójniki (może któryś pękł ze starości - jak zdejmiesz obudowę to masz wszystko na wierzchu)
    Pewnie przy tej operacji ci się trochę zapowietrzy więc psiknij trochę plaka na dolot dla łatwiejszego zaskoku - Powodzenia
  • Poziom 13  
    Daj znać jak się uporasz z problemem ....mam nadzieję że nie spustoszy ci kieszeni :D >>>>
  • Poziom 4  
    Problem rozwiazany. Wymieniłem zawor zwrotny w pompie oraz zalozylem zaworek przed filtrem paliwa. Dziekuje za pomoc. Koniec tematu
  • Poziom 13  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    karol1977 napisał:
    bo chyba montował zaworek zwrotny do paliwa żeby paliwo się nie cofało


    Montaż zaworka w 2.0 dtl to najgorsze co można zrobić. To nie tdi wieśwagena.


    PZD :D

    Problem rozwiazany. Wymieniłem zawor zwrotny w pompie oraz zalozylem zaworek przed filtrem paliwa. Dziekuje za pomoc. Koniec tematu
  • Poziom 4  
    Wznawiam temat. Panowie problem powrocil. Mialem pełny zbiornik paliwa. Problemu nie bylo. Wyjezdzilem troche i paliwa ubylo. Problem powrocil. Dzisiaj dotankowalem do pełna i jest ok. Czy winny jest zbiornik ??
  • Poziom 43  
    Kolego dostałeś odpowiedź xx razy w wątku. Zamykam.
  • Poziom 13  
    Wojciech1993 napisał:
    Wznawiam temat. Panowie problem powrocil. Mialem pełny zbiornik paliwa. Problemu nie bylo. Wyjezdzilem troche i paliwa ubylo. Problem powrocil. Dzisiaj dotankowalem do pełna i jest ok. Czy winny jest zbiornik ??


    Mało prawdopodobne żeby zbiornik był winny >Przy pełnym zbiorniku możesz mieć większe ciśnienie niż w układzie paliwowym i wtedy paliwo ci się nie cofnie (oczywiście ciśnienie w układzie przy wyłączonym silniku) , lub nie pozwala zapowietrzyć układu ale wtedy powinieneś mieć ślady gdzie masz nieszczelność układu :D