Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 2 Grantour 1.8 16v 2002r. lewy pobór prądu

1976Krzysztof1976 31 Oct 2016 16:49 3708 6
  • #1
    1976Krzysztof1976
    Level 3  
    Witam. Mam jak myślę skomplikowany problem z Laguną 2 1, 8 16v i tutaj może zacznę od poczatku bo może to mieć związek lub ukrytą przyczynę. Liczę na info od osób mających pojęcie jakiekolwiek lub konkretne.

    Połowa grudnia 2015 padł sterownik silnika ( laguna była martwa ), zwiezienie na warsztat elektroniki pojazdowej, tuningi chip, abs itp. wydawałoby się Fachowcy.
    Wymiana modułu UCH czy jakoś tak tzn. komfortu i nic. Szukają dalej, po drodze wymiana blokady kierownicy ( podobno była spalona przez jakieś zwarcie), nareszcie sukces!!!!! ;)
    Diagnoza, podobno przewód wysokiego napięcia był przylutowany w okolicach akumulatora zamiast wymieniony i powodował zwarcie przy którym ucierpiało również radio i padł akumulator.Autko jeździło przez 7 lat u mnie i nic się nie działo dopóki robione w ASO, rodio przed naprawą działało tylko padał akumulator ( wymiana 2x zanim padł sterownik ), a tu nagle blokada i radio rozwalone ( zbieg okoliczności czy nie fachowość).
    Po 3 miesiacach dostaję naprawione autko ( radość w domu ), wstawiam nowy aku i jeżdżę całe 3 tygodnie, znowu go samo.
    Oddaję do serwisu już innego bo jak słyszę, że znowu będziemy szukać i nie wiemy czego, to rece opadają. Nowy serwis szybka diagnostyka i trzeba wymienić sterownik, ponieważ jest uszkodzony a ktoś poprzepinał kable żeby go obejść tylko cały czas pobierał prąd ( poprzedni serwis się nie przyznaje, nic nie robili, to ciekawe jak uruchomili auto " CUD ";)
    Znalazlem przez neta serwis od sterowników, przysłali mi inny zakodowany pod moje autko.
    Wsadzony i działa, jeździmy już od kwietnia br. w ubiegłym miesiacu naprawiłem radio żeby coś grało i zauważyłem nowy problem, radio ma sterowanie z kierownicy ale sie nie wyłącza po wyjęciu karty i wyłączeniu zapłonu, muszę wyłączać i włączać ręcznie ale to mały problem, istotniejsze jest ti, że po wyjęciu karty nie gaśnie wyświetlacz zegarka/radia ( muszę wypinać za każdym razem kostkę zasilającą radio bo inaczej znowu stracę akumulator).
    Co sie dzieje, czy ktokolwiek coś kmini?
    Wiem, że trochę to chaotyczne ale może dobrnęliście do końca.
    Z góry dziękuję za pomoc i próbę pomocy.
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    1976Krzysztof1976 wrote:
    podobno przewód wysokiego napięcia był przylutowany w okolicach akumulatora zamiast wymieniony i powodował zwarcie przy którym ucierpiało również radio i padł akumulator.
    Dobre to, muszę zapamiętać. Bo i Klient wtedy nie zapyskuje i koledzy z branży się pośmieją.
    Moja śmiała teza, odpalali z szafy, akumulator słabo podłączony, może i napięcie wyższe podali i.... padło co miało paść. Potem zaczęło się sztukowanie. Zamiast naprawiać, podawali zasilanie na pająka. Niestety nie mając tego auta z opisu, nic nie podpowiemy. Poszukaj zaufanego warsztatu elektrycznego i ...przygotuj się na koszty. Ktoś musi teraz wyśledzić patenty, zlikwidować, naprawić co ma być naprawione. A to są realne godziny spędzone przy aucie.
  • #3
    1976Krzysztof1976
    Level 3  
    Dzięki Pawel wawa za opinię, też uważam że trafną, tylko nadal szukam rozwiązania z tym radiem.
    Możliwe jest to, że trzeba będzie dać nową wiazkę przewodów do kostki czy przyczyny szukać gdzie indziej?
    Bo tak jak pisałem, teraz głównym problemem jest ten wyświetlacz ( z karty gaśnie, a wystarczy podłączyć radio i cały czas się świeci, tak jakby był drugi obwód? )
    Tamte " niedogodności " są zażegnane, wymiana sterownika z kodowaniem, przewod WN itp. 900 zł, a pierwsza naprawa bez naprawy ......., nie powiem ile bo mógłbyś mieć problem z powstrzymaniem śmiechu, jednak gdybym wiedział, to bym trochę dopłacił i kupił co innego ;)

    Może ktoś z forumowiczów ma kogoś zaprzyjaźnionego w moich okolicach i biegłego w tym temacie.
    Nie chcę szukać w ciemno bo znowu "popłynę" i okaże się, ze mogłem zmienić auto i taniej by to wyszło.

    Gdyby ktoś ze Świdnicy i okolic szukał warsztatu od elektryki i elektroniki, to niech da znać.
    Może nie pomogę za dużo w znalezieniu dobrego od razu, ale na pewno powiem gdzie nie iść:)
  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    1976Krzysztof1976 wrote:
    podobno przewód wysokiego napięcia był przylutowany w okolicach akumulatora

    Gadka dla frajerów z interneta :)
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    To jaku Hiczkoka naprawa zaczyna się trzęsieniem ziemi a potem napięcie wzrasta.

    SEKUNDO to auto nie ma w ogóle przewodów wysokiego napięcia.

    Zapewne jest coś zmostkowane co przekazuje 30 na 15 , tylko wytrawny majster może to rozgryść zwłaszcza że namotane jak w szejkerze.
  • #7
    1976Krzysztof1976
    Level 3  
    Dzięki Barthezz, poszukam filmu i spróbuję