Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 - Problem z poziomem płynu chłodniczego

Dzytker 01 Lis 2016 10:23 477 18
  • #1 01 Lis 2016 10:23
    Dzytker
    Poziom 6  

    Witam
    Posiadam Audi A3 1.6 101KM. jakiś czas temu miałem taki problem, że w aucie wyciekał płyn chłodniczy litrami, przez co codziennie musiałem dolewać płynu. Problem został rozwiązany, okazało się, że pękł króciec, który wymieniłem za 25zł :p. Ostatnio zacząłem trochę kontrolować poziom płynu chłodniczego i zauważyłem, coś, co mnie zaniepokoiło... Otóż na zimnym silniku stan poziomu płynu jest trochę ponad minimum, natomiast po przejechaniu kilku kilometrów poziom się trochę zwiększa. Co dalej... po dolaniu płynu na max, po jakimś czasie i tak wróci do poziomu trochę powyżej minimum. Ponadto jak odkręcę korek, to ciśnienie jest tak duże, że zalewa zbiornik płynem na max i teraz pytanie do was, co może być przyczyną tego zjawiska :P

    0 18
  • Pomocny post
    #2 01 Lis 2016 10:51
    jurekk55
    Poziom 34  

    Wykonaj test obecności CO2 w płynie chłodzącym.

    0
  • #3 01 Lis 2016 10:52
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Odkręć korek na zimnym, dolej płynu do połowy.
    Odpal, włącz ogrzewanie na full, niech chodzi na jałowym do czasu włączenia wentylatora chłodnicy, jeśli poziom spadnie to dolej do połowy i dopiero zakręć korek.
    Teraz obserwuj co będzie się działo.

    A dziać się może :

    jurekk55 napisał:
    Wykonaj test obecności CO2 w płynie chłodzącym.


    No właśnie. Ale w pierwszej kolejności poprawne odpowietrzenie.

    Moderowany przez ociz:

    No właśnie, prawidłowe odpowietrzenie, a piszesz jak tego nie należy robić. Korek ma być zawsze zakręcony na ciepłym silniku!

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    1
  • #4 01 Lis 2016 11:04
    Dzytker
    Poziom 6  

    Ok, jutro to zrobie, a jak zrobić test obecności CO2?

    0
  • #5 01 Lis 2016 11:15
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Powietrze musi mieć gdzie ujść, odpowietrza się z otwartym korkiem.
    Nikt nie pisał żeby gorący odkręcać.

    Moderowany przez ociz:

    Odpowietrzy się tylko gorący. Więc daruj sobie doradzanie w tematach o których nie masz pojęcia.

    0
  • #6 01 Lis 2016 12:00
    jurekk55
    Poziom 34  

    A.Gieronimo napisał:
    odpowietrza się z otwartym korkiem.

    Warszawę , może Poloneza.
    Układ ma być zamknięty, Pomyśl dlaczego.

    0
  • #7 01 Lis 2016 12:08
    Dzytker
    Poziom 6  

    Ok, dzięki za uwagę. A może ktoś wie, co mam robić?

    0
  • #8 01 Lis 2016 12:18
    marqqv
    Poziom 30  

    Miałem podobne objawy w silniku renault przyczyną tego typu anomalii okazała się uszczelka pod głowicą .

    Dzytker napisał:
    Ok, jutro to zrobie, a jak zrobić test obecności CO2?


    Są testery w sklepach motoryzacyjnych

    0
  • #9 01 Lis 2016 12:34
    Dzytker
    Poziom 6  

    Kurde, jeśli to uszczelka pod głowicą no to się załamie... dopiero co rozrząd za 550zł wymieniłem filtry świece itp... Audi... jak każdy samochód problemy, tyle, że blacha dobra...
    marqqv, dobiłeś mnie... bo też to podejrzewam. Mam nadzieję, że to nie to ;/

    Dodano po 1 [minuty]:



    a i dzięki za info

    0
  • #10 01 Lis 2016 12:54
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Jeśli by to było tak jak opisujesz że wywala płyn do góry to powinieneś wyczuć nawet nosem zapach spalin, ew. osad na zbiorniku czy bąbelki podczas dodawania gazu.

    0
  • #11 01 Lis 2016 12:59
    marqqv
    Poziom 30  

    W

    A.Gieronimo napisał:
    Jeśli by to było tak jak opisujesz że wywala płyn do góry to powinieneś wyczuć nawet nosem zapach spalin, ew. osad na zbiorniku czy bąbelki podczas dodawania gazu.

    W moim przypadku żadna z tych opisanych oznak nie występowała :) Tylko ciśnienie w zbiorniczku i twarde węże do chłodnicy.

    0
  • #12 01 Lis 2016 13:06
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    marqqv napisał:
    W
    A.Gieronimo napisał:
    Jeśli by to było tak jak opisujesz że wywala płyn do góry to powinieneś wyczuć nawet nosem zapach spalin, ew. osad na zbiorniku czy bąbelki podczas dodawania gazu.

    W moim przypadku żadna z tych opisanych oznak nie występowała :) Tylko ciśnienie w zbiorniczku i twarde węże do chłodnicy.


    Niestety nie musi wystąpić.
    Najszybciej można po zapachu ale i to nie koniecznie.

    0
  • #13 01 Lis 2016 16:14
    rafbid
    Poziom 31  

    marqqv napisał:
    Tylko ciśnienie w zbiorniczku i twarde węże do chłodnicy.
    Węże są tylko twarde czy puchną?

    0
  • #14 01 Lis 2016 16:20
    marqqv
    Poziom 30  

    rafbid napisał:
    Węże są tylko twarde czy puchną

    Robią się z miękkich-elastycznych w dotyku twarde jakby napompowane powietrzem .

    0
  • #15 01 Lis 2016 20:28
    Dzytker
    Poziom 6  

    No to ja już nie wiem, co mam robic...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zapach spalin trochę jakby jest, ale to chyba bardziej od dziurawego tłumika, który muszę wymienić xd Dla mnie to dziwnie... Przecież gdy siada uszczelka to zlatuje płyn ciągle, a mi tytko do trochę powyżej minimum i dalej nie zejdzie. Przejechałem 400Km i nie zeszło poniżej minimum, wiec o co chodzi...

    0
  • #16 01 Lis 2016 20:31
    marqqv
    Poziom 30  

    Podjedź do mechanika niech zdiagnozuje a najlepiej do dwóch czy będzie taka sama :)

    0
  • #17 01 Lis 2016 20:35
    Dzytker
    Poziom 6  

    A, no i osadu i żadnych bąbelków nie ma. Czy węże są twarde tego nie sprawdzałem. Nie wiem, chyba będę musiał pojechać z tym do mechanika, bo sam nic nie zdziałam, a jak uszczelka to nie wiem... albo sprzedam i napiszę, że trzeba ją wymienić, albo na razie będzie stał, bo mam inne wydatki, a i tak zainwestowałem ostatnio w materiały eksploatacyjne, a pewnie wymiana uszczelki to jakieś min. 700zł :( ;/

    Dodano po 39 [sekundy]:

    podjadę jutro, zobaczymy, bo już na to siły nie mam...

    Dodano po 1 [minuty]:

    thx wszystkim. Jutro po diagnozie napiszę, co mu dolega ;P

    0
  • #18 02 Lis 2016 16:37
    Dzytker
    Poziom 6  

    Witam wszystkich, byłem dzisiaj na badaniu Co2 :P niestety uszczelka po głowicą i tyle w temacie, załamka totalna. Nie wiem, co teraz zrobić...

    0
  • #19 03 Lis 2016 19:32
    Dzytker
    Poziom 6  

    temat zamykam, będzie kasa to naprawię, dla ciekawych, rzeczywisty koszt wymiany uszczelki u mechanika to jakieś 900, bo przy wymianie trzeba wymienić olej + filtr może i simeringii czy te gumki na zaworach nie pamiętam, jak to się nazywa :P

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo