Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra - cieżko pali po nocy Astra 2.0 DTL

mbohun 01 Nov 2016 15:24 2124 10
  • #1
    mbohun
    Level 9  
    Wita. Wiem że zaraz usłyszę ze taki problem z problemem odpalania juz był wałkowany ale jednak nie był bo moj przypadek jest chyba nie do rozwiązania.
    Opel Astra 2,0 DTL 82km. Wymienione w aucie : pompa po regeneracji(tłoczek uszczelnienia itp) przelewy, uszczelki filtra wraz z filtrem, uszczelki miedziane przy pompie, trawersy, termostat, czujnik temperatury. Sprawdzone świece ( wykręcone i podłączone na krótko pod akumulator) sprawdzony przekaźnik czy podaje prąd na wszystkie świece przed rozruchem (podaje). Problem polega na tym że auto po nocy ciężko zapala, kręci bez problemu i jakby załapuje, załapuje załapuje i w końcu zapali, zaraz po uruchomieniu dymi na powiedzmy biało (śmierdzi nie spalonym dieslem) dosłownie 3-4 sekundy. Dymienie wygląda jakby na problem z kątem wtrysku ale silnik był składany na blokady i było to sprawdzone ze 4 razy czy wszystkie sie zgrywają.
    Myślałem o zastosowaniu opornika żeby podgrzewał dłużej świece i może to coś da ale jednak problem jest bo wszystko ma nowe a z paleniem problem.
  • #2
    ule
    Level 10  
    jeśli dymi na biało to wygląda jakby dostawał za mało paliwa
  • #4
    mbohun
    Level 9  
    zadany kąt wtrysku pokazuje 3 i faktyczny też 3. w miarę dodawania gazu wzrastają wartości i płynnie się zmieniają i zadany z faktycznym sie zgadzają.
    też mi to śmierdzi kątem wtrysku ale myślałem że jego się ustawić nie da bo reguluje go nastawnik w pompie. Rozrząd jak pisałem złożony na blokady i sprawdzony kilka razy.
  • #5
    bodzio012
    Level 33  
    Sciągnij wtyczke z czujnika temp przed odpaleniem rano żeby dłużej podgrzał
  • #6
    mbohun
    Level 9  
    tez zabieg juz robiłem, nawet dostał rezystor żeby sprawdzić efekt. Efektu brak zapala moze moze delikatnie szybciej ale bąka puszcza takiego jak zawsze. Zdecydowanie nie jest to normalne
  • #7
    mbohun
    Level 9  
    mógłby mi ktoś wytłumaczyć czy sie da (myslę że tak) jak sie ustawia kąt wtrysku w tej pompie?? rozumiem ze tłoczek w pompie ma możliwość regulacji kąta ale w małym zakresie. jak ją ustawić żeby nastawnik mogł sobie ten kąt "doregulować"
  • #9
    mbohun
    Level 9  
    delikatnie to znaczy?? :) pół centymetra od znaku na obudowie? centymetr?
  • #10
    t3syncro
    Level 14  
    sprawdz czy sie nie zapowietrza, pod walkiem rozrzadu sa uszczelnienia i one czesto powoduja klopoty z rozruchem i dymienie na bialo siwo.Uszczelnienia do nabycia w oplu okolo 160 zl kosztuja.
  • #11
    mbohun
    Level 9  
    Temat do zamknięcia. Okazało się że była spalona jedna świeca żarowa. Wymienione zostały wszystkie i auto chodzi