Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E46 1.9 - po wymianie uszczelki temperatura idzie do góry w ruchu miejskim

01 Lis 2016 19:30 1725 16
  • Poziom 3  
    Witam, mój problem wygląda następująco : przyprowadził mi klient E46 98r. 1.9 benz 116km na wymianę uszczelki pod głowicą ponieważ ciekł z niej olej. Przy rozbieraniu silnika zadziwiło mnie to że brak było termostatu a uszczelkę pod głowicą ktoś nie dawno wymieniał. Klient kupił to auto tydzień przed przyprowadzeniem do mnie. Głowica splanowana, nowe uszczelniacze, sprawdzona na szczelność. Wszystkie nowe uszczelki,nowy płyn,termostatu nie zakładałem. Auto na postoju może stać 2h i nic się nie dzieje,temperatura cały czas ok. W jeździe poza miejskiej również jest ok,można jechać 20-30km i nic się nie dzieje. Problem pojawia się w jeździe miejskiej,po ok 20 minutach temperatura wzrasta w okolice czerwonego pola. Gdy jest włączone ogrzewanie na 2,3,4 temperatura spada. Dodam że ktoś przerobił wentylator na ''sztywno'' tj. włącza się go w kabinie. Gdy auto się zagrzeje chłodnica jest zimna,tak jakby nie było obiegu. Pompa wygląda na niedawno wymienianą.Miał ktoś może podobny przypadek??Nie chcę wymieniać części niepotrzebnie,pozdrawiam
  • Admin grupy Samochody
    autogaraz_galka napisał:
    zadziwiło mnie to że brak było termostatu

    Termostat jest czy dalej go nie ma?
  • Poziom 3  
    Nie zakładałem bo podejrzewałem że ktoś celowo go usuną,myślisz że jak założę to może pomóc?? klient mówił że wcześniej nic takiego mu się nie zdarzało,ale jak tu wierzyć klientom...
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Poczytaj o termostacie "przełączającym".
  • Poziom 30  
    autogaraz_galka napisał:
    Gdy auto się zagrzeje chłodnica jest zimna,tak jakby nie było obiegu.
    A sprawdziles czy jest drozna? Może niepotrzebnie wymieniales upg. Przy braku temostatu duży obieg powinien być cały czas otwarty czyli chłodnica cały czas powinna mieć przepływ.
  • Poziom 3  
    Uszczelka wymieniona z powodu wycieku oleju na kolektor wydechowy z wodą nic się nie działo
  • Poziom 43  
    A to auto to BMW czy kupa złomu?

    Dodano po 1 [minuty]:

    autogaraz_galka napisał:
    W jeździe poza miejskiej również jest ok,można jechać 20-30km i nic się nie dzieje. Problem pojawia się w jeździe miejskiej,po ok 20 minutach temperatura wzrasta w okolice czerwonego pola


    A ja tu widzę ewidentny brak reakcji wentylatora chłodnicy.
  • Poziom 3  
    szymon198312 napisał:
    autogaraz_galka napisał:
    Gdy auto się zagrzeje chłodnica jest zimna,tak jakby nie było obiegu.
    A sprawdziles czy jest drozna? Może niepotrzebnie wymieniales upg. Przy braku temostatu duży obieg powinien być cały czas otwarty czyli chłodnica cały czas powinna mieć przepływ.
    Jeżeli była by nie drożna to na postoju również by się to działo,pisałem że na postoju auto może stać 1-2h i nic się nie dzieje,chłodnica ciepła,więc obieg jest,przy jeździe również jest ok,problem pojawia się po ok 20min w ruchu miejskim i wyłączonym ogrzewaniu,tak jakby obieg zanikał bo chłodnica jest wtedy zimna
  • Poziom 43  
    autogaraz_galka napisał:
    W jeździe poza miejskiej również jest ok,można jechać 20-30km i nic się nie dzieje. Problem pojawia się w jeździe miejskiej,po ok 20 minutach temperatura wzrasta w okolice czerwonego pola


    A ja tu widzę ewidentny brak reakcji wentylatora chłodnicy.
  • Poziom 3  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    A to auto to BMW czy kupa złomu?

    Dodano po 1 [minuty]:

    autogaraz_galka napisał:
    W jeździe poza miejskiej również jest ok,można jechać 20-30km i nic się nie dzieje. Problem pojawia się w jeździe miejskiej,po ok 20 minutach temperatura wzrasta w okolice czerwonego pola


    A ja tu widzę ewidentny brak reakcji wentylatora chłodnicy.

    Ogólnie auto strasznie wygrzebane,wentylator jest włączany na stałe w kabinie i działa cały czas
  • Moderator Samochody
    Załóż termostat, on otwierając duży obieg jednocześnie zamyka mały.

    Takich kłamiących klientów to najlepiej gonić zanim się roboty tkniesz.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska) a wentylator chłodnicy jest sterowny w o wiele bardziej złożony sposób, niż tylko włącz/wyłącz (w zależności od temperatury na zewnątrz, temperatury płynu oraz obciążenia silnika zmienia siłę nadmuchu).

    Przy zapowietrzeniu (i nieszczelnościach, bo te, poza nieszczelnością chłodnicy i zbiornika wyrównawczego, skutecznie zapowietrzają układ podczas stygnięcia) najpierw pada ogrzewanie w kabinie - jeśli grzeje od odpalenia, na wolnych obrotach (temperatura powietrza z kratek rośnie proporcjonalnie do temperatury silnika rozgrzewającego się na biegu jałowym) to zapowietrzony nie jest.

    Skoro nagrzewnica prawidłowo odbiera ciepło (schładza silnik, sprawdź na wolnych obrotach na teście 7, po nagłym włączeniu ogrzewania potrafi zbić temperaturę o kilkanaście stopni C, w duże mrozy potrafi go nawet schłodzić do 60°C), pompę też można wykluczyć.

    Jeśli na trasie schładza się ok, to można uznać że chłodnica również wyrabia (powietrze nie ochłodzi typowego silnika w istotnym stopniu, nawet jak jest zimno na dworze).

    Zostaje więc nieszczęsny wentylator i termostat.
  • Poziom 30  
    Cześć, sprawdz czy działa pompa wody - (piszesz, że widać że wymieniana ) odpowietrz porządnie układ - koledzy piszą, że będziesz musiał wymieniać uszczelkę - nie w bmw pękają głowice.
  • Poziom 43  
    W 1,9 jak już to uszczelka, głowice bardziej w R6 i to nie wiem czy wszystkie serie.
  • Poziom 3  
    Problem rozwiązało założenie oryginalnego termostatu,dziękuję wszystkim i pozdrawiam