Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dwie cewki, nie wiem po co i jak to działa

01 Lis 2016 21:06 771 6
  • Poziom 9  
    Witam, mam Jaguara XJS V12 z 1988, wersja USA.
    Są w nim dwie cewki połączone i nie bardzo wiem w jakim celu. Na pewno jedna jest uszkodzona i muszę wymienić. Nie wiem czy wymienić dwie, czy kupić jedną a mocniejszą?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 24  
    Nie poprawiaj fabryki, a swoją drogą daj jakąś fotę tego cacka.
  • Poziom 43  
    Jakie cewki ?? Moczowe :cry: ? Pisz poprawnie! Tu masz wszystko o układzie zapłonowym tego silnika. Zachecam do lektury
    link: http://www.jagweb.com/aj6eng/ignition.php

    @marseluss_2009 Były kiedyś w tych silnikach (najwcześniejsza wersja) dwa aparaty zapłonowe z sześcioma wyjściami rozdzielacza i dwiema cewkami zapłonowymi - po jednej na każdy rząd cylindrów. Oraz sześć gaźników :D
  • Poziom 9  
    Dzięki za link, ale za wiele nie pomoże. Oto schemat mojego zestawu cewek ZAPŁONOWYCH :D
    Może ktoś pomoże, bo nie bardzo wiem po co ona jest?Dwie cewki, nie wiem po co i jak to działa Dwie cewki, nie wiem po co i jak to działa Dwie cewki, nie wiem po co i jak to działa Dwie cewki, nie wiem po co i jak to działa

    Dodano po 7 [minuty]:

    A i oto Furka Dwie cewki, nie wiem po co i jak to działa
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Ok, widzę, typowy wczesny Lucas, półprzewodnikowy zapłon jak w każdym samochodzie i już układ wtryskowy CP tronic. Co z rozdzielaczem ?? 12 wyjściowy ? Jeżeli tak, to po prostu dodano cewke zapasowa. Uszkodzi się główna, na drodze, przekłada się kabel WN na drugą :D Jaguary z tamtego okresu słyną z dziwactw technicznych. Np. Tarcze hamulcowe przy mechanizmie różnicowym, a nie przy kołach. Blok silnika składający się z trzech części - skrzynia korbowa, blok z tulejami cylindrowymi i głowica, wszystko osobno, dolna i górna uszczelka i półmetrowe szpilki trzymające całość. Bezpiecznik gniazda zapalniczki schowany pod wykładziną podłogową.........Echhhhh. :cry: Akurat XJSa niestety nie mialem, za to parę wersji silnikowych Daimlera Sovereigna (rzedowe 6 cyl,wtrysk Bosch i V6 trzy gażniki)z 1988r
  • Poziom 9  
    Tak ale czy ma zastosowanie pomocnicze czy tylko na wszelki brytyjski wypadek ona jest?
    Tak roździelacz na 12 .
    Wiem co nieco o brytyjskiej technologii, miałem już do czynienia z takim silnikiem jak ten V12 w XJ z 70 lat na czterech gaźnikach SU
    dzięki za pomoc

    Dwie cewki, nie wiem po co i jak to działa
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    j27wacek napisał:
    tylko na wszelki brytyjski wypadek ona jest?
    Tak mi się wydaje, skoro rozdzielacz 12. Dodatkowa indukcyjność na wyjściu klucza w układzie zapłonowym ? Bezsens. :cry: