Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wycieraczki w seacie cordoba nie działają na pierwszym zakresie.

manekin12 01 Lis 2016 22:12 660 13
  • #1 01 Lis 2016 22:12
    manekin12
    Poziom 6  

    Witam. Pomocy! nie mogę znaleźć regulatora pracy wycieraczek w seacie cordoba 1.4b. rok prod. 1998. gdzie on do chol... może być? w jakim miejscu on siedzi i jak wygląda?. Powiem czemu go szukam. Otóż wycieraczki nie chodzą na 3-zakresie tj. praca przerywana. Myślę że to wina właśnie regulatora pracy. Sam bym go wymienił tylko gdzie on jest?

  • #2 02 Lis 2016 18:18
    Piotrekdriver1
    Poziom 12  

    Przekaźnik pod kierownicą nr 229albo 99.

  • #3 03 Lis 2016 10:26
    manekin12
    Poziom 6  

    Dzięki za podpowiedź. Spróbuję go znaleźć, mam nadzieję że mi się uda. Dam znać co z tego wyszło. Kilka miesięcy temu zajechałem do elektryka samochodowego w Sokółce właśnie w tej sprawie, powiedział mi że nie wie gdzie znajduje się ten regulator. Albo taki zakichany elektryk albo może nie chciał mi powiedzieć.

  • #4 09 Lis 2016 23:42
    manekin12
    Poziom 6  

    Witam. Niestety, nie mogę znaleść tego regulatora o takich numerach.Szukałem długo i namiętnie ale tak gdzieś się skrył że mnie już cholera bierze.Co jest grane? oślepłem czy co?? A może ktoś mi przyśle zdjęcie jak ten regulator wygląda to byłbym bardzo wdzięczny.

  • #5 12 Lis 2016 15:21
    Piotrekdriver1
    Poziom 12  

    Właśnie sprawdziłem w ibizie mam przekaźnik 19.

  • #6 01 Gru 2016 00:05
    manekin12
    Poziom 6  

    Witam.Niestety, w mojej cordobie nie ma takiego przekaźnika. Jest tylko 167-to jest od pompki paliwa,21 przerywacz kierunków, od świateł z dźwiękiem i 18 niby to od wycieraczek ale czy go wyciągnę z tablicy czy go z powrotem włożę to wycieraczki jak działali tak dalej działają,nic się nie zmienia. Ale to jeszcze nic w porównaniu z tym jaki teraz mam problem z tymi wycieraczkami. Kilka dni temu musiałem wymienić całą tablicę rozdzielczą bo mi na jednym bezpieczniku tym od pompki paliwa pojawiło się słabe połączenie i wytopiło gniazdo,drugą dobrą tablice wyjąłem z seata ibizy 1,4b. na szrocie. Po zamontowaniu w mojej cordobie okazało się że wycieraczki zaczęły pracować tylko na ostatnim najszybszym zakresie i do tego zatrzymują się w takim miejscu w jakim ja momencie wyłączę dźwignią prąd, np. na środku szyby. Może ktoś wie co się stało i jak to naprawić?

  • #7 01 Gru 2016 11:09
    Piotrekdriver1
    Poziom 12  

    Wycieraczki tak działają jak nie ma wpiętego przekaźnika bądź jest uszkodzony.W którym gnieździe masz włożony przekaźnik?

    Dodano po 9 [minuty]:

    Albo inaczej:w gnieździe nr8 czyli drugi z lewej w dolnym rzędzie ma tam być 19,229 lub 99.

  • #8 02 Gru 2016 22:07
    manekin12
    Poziom 6  

    Witam. Przekaźnik włożyłem tam gdzie był, czyli w gniazdo nr. 4. W tej tablicy którą wyjąłem na szrocie z ibizy też siedział taki sam przekaźnik nr.18 w takim samym gnieździe. Nawet wymieniałem go ze swoim przekaźnikiem bo myślałem że mój siedzi, ale nic z tego. Czyżby ten przekaźnik ze szrotu też jest do kitu? ale przecież przed wymianą tablicy rozdzielczej wycieraczki nie chodziły tylko na pierwszym zakresie, a teraz to wo gule tragedia. A może kupię przekaźnik nr. 19 lub 99 i włożę go do gniazda nr. 8 tak jak jest u Ciebie to może zaczną działać?

  • #9 02 Gru 2016 22:18
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Czwarte gniazdo jest odciążenia styku X czyli elementów zasilanych po stacyjce - dmuchawa, wycieraczki itp.
    8 jest od wycieraczek i bez niego nie będzie pierwszego biegu ani czasówek. Wystarczy że ten przekaźnik nie będzie miał zasilania i efekt podobny.
    Silnik wycieraczek ma dwa biegi i może też jego uszkodzenie dawać podobne objawy.
    Włóż przekaźnik w gniazdo nr 8 a o przekaźniku nr 18 w gnieździe nr 4 zapomnij bo to nie jego wina.

  • #10 03 Gru 2016 22:33
    manekin12
    Poziom 6  

    Dzięki za porady. Okej, włożę przekaźnik w gniazdo nr. 8, ale jaki? 19, 99, czy 299. Może któryś znajdę na szrocie albo w sklepie motoryzocyjnym.

  • #11 03 Gru 2016 23:59
    ociz
    Moderator Samochody

    Najzwyklejsze to 19 i 229, w 99 można sobie "programować" przerwę w czasówce.

  • #12 09 Gru 2016 10:14
    manekin12
    Poziom 6  

    Witam. Dobrałem w końcu czas i zajechałem na szrot. Znalazłem najpierw przekaźnik od VW Golfa nr. 99 a potem znalazłem jeszcze drugi w seacie toledo nr. 19. Na parkingu pod szrotem natychmiast założyłem w te gniazdo nr. 8 najpierw jeden a potem drugi przekaźnik bo akurat była odwilż i padał niewielki deszcz i myślałem że w końcu wycieraczki zaczną normalnie działać. a tu niespodzianka, wycieraczki zaczęły działać non stop, na wszystkich zakresach. Nawet w tym miejscu gdzie powinno być "0" też chodzą. Tak samo na jednym jak i drugim przekaźniku. Musiałem niestety wyjąć przekaźniki bo nie będę przecież jeździł z non stop włączonymi wycieraczkami. No i dalej walczę z wycieraczkami tylko na ostatnim zakresie i muszę łapać je żeby zatrzymały się w odpowiednim momencie. No i teraz Panowie Inżynierowie jak możecie to poradźcie mi co mam dalej robić z tym fantem.

  • #13 09 Gru 2016 16:41
    ociz
    Moderator Samochody

    Nawet bez przekaźnika powinny działać na 2 i 3 zakresie, tyle że zatrzyma się od razu po wyłączeniu a nie w pozycji spoczynkowej. Jeśli drugi zakres w ogóle nie działa to pewnie silnik uszkodzony i coś kombinowane przy nim.

  • #14 12 Gru 2016 00:16
    manekin12
    Poziom 6  

    Bez przekaźnika to jak ja już wcześniej pisałem wycieraczki chodzą na drugim zakresie, to zn. najszybciej i zatrzymują się tam gdzie ich wyłączę. Ale coś jeszcze przypadkowo odkryłem. W ziołem do reki starą skrzynkę bezpiecznikową (rozdzielczą) i zauważyłem że w gnieździe nr.8 jest wciśnięty na siłę w dwa otwory na nóżki od przekaźnika kawałek kabla, tzw. zwora między 4 a 5 dziurką. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi bo nie miałem pojęcia do czego to jest. Więc wyrwałem ten kabelek z starej skrzynki i tak samo wsadziłem go do nowej tej w sam. I o dziwo wycieraczki zaczęły pracować tak jak przed wymianą tych skrzynek tzn. na 1 i 2 zakresie i normalnie się zatrzymują w położeniu krańcowym, a w położeniu 3- praca przerywana niestety nie działają i jak nacisnę na spryskiwacz szyb to też się nie ruszają. No i znowu doszedłem do punktu wyjścia. I co dalej mam począć? może ktoś wie?

    Dodano po 15 [minuty]:

    W pierwszym moim pytaniu z 04.12.2016r. pomyliłem się i napisałem że " wycieraczki nie chodzą na pierwszym zakresie".O tuż błąd. Tu chodziło o 3- zakres, ten z pracą przerywaną jak pociągniesz dźwignię przełącznika do dołu. Przepraszam za pomyłkę.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo