Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik rosyjski PACCBET-2 ładowanie automatyczne

02 Lis 2016 16:22 3828 8
  • Poziom 8  
    Problem polega na tym że w trybie ładowania impulsowego (automatyczny) ładuje przez 10 sekund potem są 2 sekundy przerwy i znów bez względu na poziom naładowania akumulatora.

    O ile się nie mylę to impulsy powinny być zmienne w zależności od poziomu naładowania akumulatora. Teraz tak nie jest i muszę uważać by nie przeładować akumulatora. Gdzie może tkwić problem ?
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Ci należy przeczytać i przestudiować instrukcję tego prostownika . W automatycznym reżimie ładowanie akumulatora spełnia się cyklami - ładowanie - 5-35 sek - pauza - 0,5 - 1 sek - przy rozładowanym na połowę akumulatorze . W miarę ładowania akumulatora pauza będzie zwiększała się i w końcu ładowania ( 95-100% pojemności ) złoży 0,5 - 2 minuty i więcej . Jeśli po 30 min - 2 godz. ładowania pauza nie zwiększa się to wskazuje na uszkodzenie akumulatora.
  • Poziom 8  
    Akumulator na pewno dobry doładowałem tym prostownikiem tak że po pół h od ładowania aku miał napięcie 12,74V czyli ok, a pauza trwa ciągle te 2 sekundy.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Dla samochodowego akumulatora 12,7V to nie OK! OK będzie wtedy, kiedy napięcie akumulatora powiększy się do 13,5-13,8 V ( co najmniej ), a pauza między cyklami będzie nie mniej 1 minuty. Jeśli prostownik jest sprawny to nie ma niebezpieczeństwa przeładowania akumulatora.
  • Poziom 8  
    Na pewno 13,5-13,8 po odłączeniu od ładowania i przeczekaniu tych 30 minut ? Ja czytałem że 12,7 to pełny akumulator (?) Chyba że chodzi o napięcie podczas ładowania to wtedy spokojnie dochodzi do 16v i słychać bulgotanie więc to chyba za dużo .
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Na tej stronie internetowej instrukcja prostownika. Schemat prostownika w reżimie AWTOMAT zabezpiecza maksymalne napięcie ładowania akumulatora kwasowego 6V - 8,1V, 12V - 16,2V . Osiągnięwszy wskazanych znaczeń napięcia prąd ładowania zmniejsza się praktycznie do 0, pauzy zwiększa się do 1-2 minuty i schemat zabezpiecza tylko kompensację straty pojemności za czas pauzy.Po odłączeniu akumulatora od prostownika jego napięcie przez 30-60 minut szybko obniża się do 13,5 - 13,8v. http://wizard.mts-nn.ru/files/Rassvet-2.pdf
  • Poziom 8  
    U mnie napięcie dochodzi nawet do 16,5V czyli jednak uszkodzona elektronika prostownika
  • Pomocny post
    Specjalista - urządzenia lampowe
    Uwzględniając wiek prostownika by rekomendowałem ci zamienić kondensatory elektrolity. Zamień ?4 na 22uFx25V, C7 - 22uFx50V i C5 C6 - 100uFx25V. Jakość kondensatorów podobnego typu była zawsze bólem głowy dla konstruktorów. Na zdjęciu fragment schematu, z potencjometrami montażowymi, którymi ustalają się napięcie i prąd przy regulacji prostownika. Maksymalne i minimalne napięcie można ustalić potencjometrem nastawnym R20. Miej na myśli potrzebne maksymalne napięcie należy ustalać na naładowanym do tego napięcia akumulatorze. Na przykład, chcesz ograniczyć maksymalne napięcie na poziomie 15V . Kiedy napięcie na akumulatorze przy ładowaniu powiększy się do 15V obiegiem potencjometra R20 należy ustalić pauzę między włączeniem prądu ładowania ( dioda LED świeci ) i jego wyłączeniem ( dioda nie świeci ) 1-2 minuty Prostownik rosyjski PACCBET-2 ładowanie automatyczne
  • Poziom 8  
    Dzięki kolego ! Podregulowałem R20 i działa teraz super.