Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przestrajanie radia Jowita - dobór kondensatora

DarkSoul2016 02 Lis 2016 20:07 519 5
  • #1 02 Lis 2016 20:07
    DarkSoul2016
    Poziom 2  

Witam, mam zapytanie odnośnie przestrajania Jowity. Mianowicie posiada ona głowicę GT-03 i mam problem z kondensatorem C415. Jest podane, że z 20p trzeba go zredukować do 8,2p. Problem w tym, że nie posiadam takowego, ani takowego jak na razie nie dostałem w sklepach w mojej miejscowości. Będę próbował jeszcze jutro w innych miastach, dlatego prosiłbym profilaktycznie o podpowiedź, czy jeżeli dałbym o 2 lub 5% większy to będzie ok? Proszę wybaczyć to może dla niektórych błahe pytanie, ale jest to pierwsza głowica jaką przestrajam, więc nie mam doświadczenia, aby samemu na własną rękę dobrać. Jeżeli wstawię większy, to czy mogę zostawić resztę jak w rozpisce, czy muszę jakieś zmienić?
    Zastosowałem następujące kondensatory:
    C401 56P - 30P
    C402 75P - bez zmian
    C403 51P - 51p 27p
    C405 56p - 75p
    C409 47p - 33p
    C413 47 - 68p

0 5
  • #2 02 Lis 2016 20:31
    Robert5
    Poziom 18  

Witam jeżeli nie masz to spróbuj 8 lub 9 piko też wystartuje pozdrawiam Robert.

0
  • #3 02 Lis 2016 20:34
    kokapetyl
    Poziom 43  

DarkSoul2016 napisał:
    czy jeżeli dałbym o 2 lub 5% większy to będzie ok?

Będzie dobrze, masz jeszcze do tego cewkę, którą skorygujesz rezonans obwodu.

0
  • #4 03 Lis 2016 00:00
    DarkSoul2016
    Poziom 2  

Dzięki za pomoc. Dobrze wiedzieć, że na tym forum laicy mogą liczyć na pomoc.

0
  • #5 03 Lis 2016 14:31
    Andrzej L.
    Poziom 27  

Tabelkowe pojemności są tylko orientacyjne. W praktyce mogą być wahnięcia nawet o 5pF w zależności od egzemplarza radia, wersji głowicy, użytego kondensatora strojeniowego i jego powtarzalności parametrów.