Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sprężarka śrubowa Schneider - sprężarka śrubowa - olej w dolocie Schneider

02 Lis 2016 21:55 7020 124
  • Poziom 9  
    Witam Serdecznie wszystkich użytkowników.
    Zwracam się do wszystkich o pomoc jak w temacie.
    Sprężarka Schneider AMD 7-10 F1 z 2005 roku wraz z osuszaczem powietrza.
    Problem polega na tym, iż pojawia mi się olej w dolocie sprężarki (filtrze powietrza).
    Moje spostrzeżenia i uwagi:
    Wszystkie możliwe oringi i uszczelniacze wymieniłem jak też i olej oraz filtr powietrza, oleju oraz separator.

    Z moich obserwacji wynika, iż najwięcej oleju pojawia się, gdy sprężarka zatrzymuje się po nabiciu ciśnienia i oprużnieniu sobie śruby, oraz gdy wcisnę wyłącznik awaryjny. Co istotne to fakt, iż ten olej pojawia mi się małym otworkiem w dolocie.
    Ten otworek z zewnętrznej strony zasilany jest wężykiem, który biegnie do miejsca, gdzie zamontowany jest separator, zawór bezpieczeństwa, manometr, oraz zawór z cewką.
    Oczywiście wszystko rozebrałem wyczyściłem zawór z cewką, cewka sprawna. I totalnie zdurniałem czemu tak się dzieje.
    Może ma ktoś na to jakis pomysł.

    Z góry wszystkim dziękuję.


    sprężarka śrubowa Schneider - sprężarka śrubowa - olej w dolocie Schneider

    ten czarny wężykiem od filtra powietrza o którym już wspomniałem łączy się z takim trójnikem co widać na zdjęciu przy separator ze a obok niego widoczny jest właśnie zawór z cewką
  • Poziom 9  
    A mam do wszystkich jeszcze takie pytanie, czy te wężyki na w/w zdjęciu mogą być źle podpięte, tzn jak zauważyłem jest to odpowietrzenie sprężarki i śruby i czy olej który mi się pojawia w dolocie może być spowodowany złym podłączeniem tych wężyków. Co działo by się ze sprężarką gdyby one były wpięte nie tam gdzie trzeba, dodam jeszcze że zawór z cewką widoczny na zdjęciu ma również na końcu swojej obudowy króciec do którego dochodzi czarny wężyk do odpowietrzenia. Jak coś to mogę dodać kolejne fotki.

    Proszę wszystkich o pomoc i zarazem dziękuję.
  • Poziom 9  
    Jeśli ktos jest w stanie mi pomóc to bardzo prosze o pomoc, bo nie chcę mi się wierzyc ze nie ma ani jednej osoby, która by się z czyms podobnym nie spotkała lub nie miała wiedzy na ten temat.

    Z góry bardzo dziekuje
  • Poziom 9  
    Panowie czy naprawdę nikt się nie spotkał z podobnym problemem co u mnie pomijając tematy które znalazłem na innych forach i na elektrodzie.
  • Poziom 39  
    Byłoby pomocne podanie typu i producenta modułu śrubowego. Dysponujesz DTR do tej sprężarki?
    Może jest problem z zaworem ciśnienia minimalnego, albo regulatorem ssania, ale ja na tym się dobrze nie znam.
  • Poziom 31  
    Kiedy wymieniany był separator? (to białe z napisem LB7) Ile ma przebiegu?
    Sorki separator masz nowy, zmieniałeś coś w tych wężykach że pytasz o podłączenie?
    Ten biały wygląda na odsysanie oleju z podstawy separatora (ale trzeba się upewnić) i tam powinny w trakcie pracy pojawiać się kropelki oleju. To są resztkowe ilości oleju które separator może przepuścić.
    Powietrze do sterowania powinno być brane zza separatora i tam nie powinno już być oleju jeżeli wszystko jest sprawne.
    Podobne przypadki miałem jak w przy montażu zamienili te wężyki i nikt tego nie zauważył.
    O! jeszcze jedno: separator ma dwie uszczelki: jedna na obwodzie jak filtr oleju, druga to oring wewnątrz na końcu gwintu , sprawdź czy wszystko jest ok z tym oringiem i czy stożek na który wchodzi nie ma jakiś uszkodzeń (potrafi przy wkręcaniu ściąć ten oring jak się źle ułoży), raz czy dwa zdarzyło się złe uszczelnienie tego stożka i rurki wewnątrz separatora.
  • Poziom 9  
    Dziękuję za zainteresowanie moim tematem.

    Do kolegi mychaj

    Otóż sprężarka ma przebieg 17761 godzin.
    Co do wężyków zamieniłem je na chwilę i wróciłem do ponownych ustawień nie było żadnej poprawy, a schodziło cięgle powietrze więc zmieniłem te wężyki tak jak były pierwotnie.
    Co do przezroczystego wężyka faktycznie podczas pracy widać przemieszczające się kropelki oleju w kierunku śruby, więc tu jest wszystko jak najbardziej ok.
    Co do separatora to powietrze za nim na wylocie jest bez oleju, ale zrzutem kondensatu, podczas pracy wyrzuca mi jakieś resztki takie białe mleko a potem woda, najczęściej widać to na zimnej sprężarce przy pierwszym starcie takie wyrzuty tego białego mleka czy to tak ma być? bo nie wiem.
    Natomiast biały wężyk jak zauważyłem na końcu przy śrubie posiada zawór zwrotny, który rozebrałem, a tam oring dociskany śrubką na ampul a pod nimi kulka ze sprężynką, wymieniłem oring, sprężynkę dałem twardszą żeby lepiej dociskała kulkę poskładałem ale olej w dolocie jak się pojawiał tak nadal jest.
    I nadal jestem głupi

    Do kolegi BANANvanDYK

    Z tego co wiem i co udało mi się ustalić to śruba jak i cała sprężarka to nic innego jak klon FINI CUBE 10 SD i na bazie tej firmy jest ta sprężarka tylko licencja sprzedana firmie Schnaider.

    Natomiast co do zaworu minimalnego ciśnienia to nie wiem czy ja taki posiadam w tej sprężarce bo oprócz rozdzielacza z separatorem i zaworem z cewką jak na fotce na początku tematu to nic więcej nie ma, albo nie wiem gdzie tego szukać
  • Poziom 31  
    Cytat:
    wymieniłem oring, sprężynkę dałem twardszą żeby lepiej dociskała kulkę

    to może jest niepotrzebne - w niektórych sterowaniach te sprężynki regulują ciśnienie biegu jałowego aby utrzymać na odpowiednim poziomie smarowanie i jednocześnie pozwalają obniżyć ciśnienie w śrubie do ponownego rozruchu.
    Co z poziomem oleju? Może jest go za dużo?
    Cytat:
    Natomiast co do zaworu minimalnego ciśnienia to nie wiem czy ja taki posiadam

    Na wyjściu z separatora powietrza, powinien być zawór zwrotny aby ciśnienie nie wracało ze zbiornika do śruby.
    Cytat:
    separator ma dwie uszczelki: jedna na obwodzie jak filtr oleju, druga to oring wewnątrz na końcu gwintu , sprawdź czy wszystko jest ok z tym oringiem i czy stożek na który wchodzi nie ma jakiś uszkodzeń

    To sprawdź - bardzo ważna rzecz oddziela powietrze od oleju.
  • Poziom 9  
    a czy przez to że wymieniłem tą sprężynkę na twardszą może pojawiać się więcej tego oleju w dolocie?

    Co do zaworu zwrotnego to jedyne co mi przychodzi do głowy to w tym aluminiowym sześcianie na fotce na początku tematu od czoła widać taki walec do którego zamontowany jest trójnik, po odkręceniu tego walca jest taki grzybek dość spory z oringiem czołowym a w środku tego grzebka sprężyna dość spora, to chyba to będzie zawór zwrotny

    Dodano po 1 [minuty]:

    zaraz dodam fotki

    Dodano po 14 [minuty]:

    Tak wygląda ten sześcian aluminiowy z separatorem oraz zawór z cewka
  • Poziom 43  
    Zawór szybkiego spustu, zawór stopowym oleju, zawór zwrotny w sterowaniu.
    Sprężarki nie widziałem więc nie pytaj gdzie to jest. Nie wszystkie to muszą mieć.
  • Poziom 31  
    Nr 8 to zwrotny, a jeżeli chodzi o wymianę sprężynek w zaworach to jak najbardziej - może mieć wpływ na ilość oleju w powietrzu.
    Różni się ten manual w dość istotnych szczegółach - w manualu zawór zwrotny ma śrubę regulacyjną z nakrętka kontrującą - u ciebie jest wkręcony trójnik z wężykami nie bardzo ogarniam po co (może zastosowano inny typ zaworu ssącego). Ciśnienie oleju na wolnym wylocie powinno być 4-5 bar, przy max ciśnieniu sprężarki różnica pomiędzy olejem a zbiornikiem powietrza nie może wynosić więcej niż 1 bar
    Zwróć uwagę na rysunek filtra ze zbiornikiem - bardzo istotny jest poziom oleju aby nie przelewał się z powrotem do tej wygiętej rurki. Jakim olejem zalałeś sprężarkę?
  • Poziom 9  
    Sprężarka zalana jest olejem Shell Corena 46 co do poziomu oleju u mnie miarka jest w korku elewowym i nawet powiedziałbym ze zgodnie z pdf-em który podałem w postach powyżej z czeskiej strony poziom oleju mam na minimum.
    Co do miejsca z którego wali tym olejem to tak jak już napisałem na początku jest to czarny wężyk biegnący właśnie od trójnika na fotce aż do korpusu dolotu sprężarki po wypieciu go i uruchomieniu sprężarki w dolocie sucho a wężyk wtedy trzymam w ręku i po zatrzymaniu ręką cała w oleju
  • Poziom 9  
    Trójnik ten jest tam od zawsze w oryginale z jednej strony idzie do dolotu a z drugiej strony do odpowietrzenia elektrozaworu tego z cewka co na fotkach. Olej wywala mi od strony dolotu

    Dodano po 1 [godziny] 10 [minuty]:

    mychaj napisał:
    Cytat:
    wymieniłem oring, sprężynkę dałem twardszą żeby lepiej dociskała kulkę

    to może jest niepotrzebne - w niektórych sterowaniach te sprężynki regulują ciśnienie biegu jałowego aby utrzymać na odpowiednim poziomie smarowanie i jednocześnie pozwalają obniżyć ciśnienie w śrubie do ponownego rozruchu.
    Co z poziomem oleju? Może jest go za dużo?
    Cytat:
    Natomiast co do zaworu minimalnego ciśnienia to nie wiem czy ja taki posiadam

    Na wyjściu z separatora powietrza, powinien być zawór zwrotny aby ciśnienie nie wracało ze zbiornika do śruby.
    Cytat:
    separator ma dwie uszczelki: jedna na obwodzie jak filtr oleju, druga to oring wewnątrz na końcu gwintu , sprawdź czy wszystko jest ok z tym oringiem i czy stożek na który wchodzi nie ma jakiś uszkodzeń

    To sprawdź - bardzo ważna rzecz oddziela powietrze od oleju.


    Co do tego oringu w separatore gdyby był nieszczelny lub uszkodzony to czy olej nie pojawiał by się już na wylocie za separatorem czy może coś pokręcił em
  • Poziom 31  
    Spoko, uszkodzony oring wywalał by olej na wyjściu z separatora.
    Tak cały czas oglądam zdjęcia - elektrozawór był wykręcany? Może zamienione wyjście 1 z 2? Może się nie domyka? Sory, ale ciężko mi już coś więcej wydumać z samych fotek.
    Cytat:
    Ten otworek z zewnętrznej strony zasilany jest wężykiem, który biegnie do miejsca, gdzie zamontowany jest separator, zawór bezpieczeństwa, manometr, oraz zawór z cewką.

    To w końcu olej idzie od strony śruby czy elektrozaworu?
  • Poziom 9  
    Samego elektrozaworu ja nie odkręcalem od podstawy separatora rozkręcalem jedynie środek tam ssą oringi i grzybek oringi wymieniłem fotki środka i grzybka też już dodałem powyżej.
    Olej pojawia się w dolocie czyli od strony śruby ale czarny wężyk biegnie od separatora,
  • Poziom 31  
    Cytat:
    ja nie odkręcalem

    A ktoś mógł? Widzę tam taśmę teflonową raczej nie oryginał - możesz spróbować zamienić strony zaworu jak nie jesteś pewny. Te zawory maja jedna specyficzna właściwość - montaż kierunkowy , podłączony z niewłaściwej strony - grzybek będzie podnoszony do góry i może przepuszczać, tak mam w zaworach asco które ja stosuję a są bardzo podobne.
    Zawór pomimo sprawnej cewki może nie trzymać na tym grzybku - częsty przypadek zużycia.
  • Poziom 9  
    Możesz mi jaśniej ten zawór opisać, bo jakoś nie załapałem? Które konkretnie mam dać odwrotnie i jak ten grzybek ma działać prawidłowo?
  • Poziom 9  
    OK, teraz już rozumiem. Powiedz mi Kolego: to ma to być odwrotnie czyli 2/1 a nie 1/2? Bo ja na tym kompletnie się nie znam... Tak na marginesie: skoro takie montujesz to jaka jest cena takiego zaworu (samego - bez cewki)?
  • Poziom 9  
    Koledzy a mam takie pytanie dotyczące tego elektrozaworu z cewka jeżeli on nie domyka lub jest nie do końca szczelny albo ewentualnie odwrotnie założony to czy wówczas ten olej również będzie mi się pojawiał w dolocie.
    Pytam was o to bo nie do końca rozumiem przepływ tego powietrza w sprężarce. Jak to dokładnie się odbywa.
  • Poziom 31  
    Zrobił się mały młyn : generalnie czy sprężarka pracowała normalnie , nikt w niej nie grzebał i nagle zaczęła pluć olejem z tego wężyka tak?
    Ten zawór jest normalnie otwarty czy zamknięty (bez napięcia). To że cewka jest sprawna nie znaczy że elektrozawór jest sprawny.
    Na podstawie tego co mam do dyspozycji stawiał bym że ten elektrozawór nie trzyma po zatrzymaniu i wywala olej. Czy ten olej ma tam być - nie jestem w stanie stwierdzić li tylko na podstawie zdjęć.
    Gdyby miał to jakoś sprawdzić spróbował bym zatkać przepływ w tym momencie jak sprężarka zatrzymuje się i odciąża ( nawet poprzez chamskie załamanie wężyka) jeżeli normalnie się odciąży bez względu na zatkany przepływ na tym wężyku to znaczy że elektrozawór nieszczelny, jeżeli się nie odciąży to przyczyna pojawiania się oleju jest głębiej tzn. przed elektrozaworem.
    Systemów sterowania sprężarkami i patentów na to jest cała masa - śruby od jednego producenta a doloty różne .
  • Poziom 9  
    Reasumując to co mi wiadomo otóż sprężarke kupiłem tego roku w sierpniu wymieniłem w niej olej na Shell Corena 46 filtry oleju i powietrza oraz separator z racji że gdzie nie gdzie były drobne wycieki oleju rozebralem dolot wymieniłem oringi i poskladalem tak samo zrobiłem z podstawą separatora i zaworem z cewka. Natomiast co do tego oleju w dolocie gdy ja kupiłem fitr powietrza był w oleju i obudowa filtra również wiec przypuszczam że ten problem był już przed moim zakupem. Po wymianie tych oringów wycieki ustały poza tym jednym aczkolwiek uciążliwym cofaniem się oleju do dolotu filtra powietrza. Dodam tylko ze w podstawie separatora również gdzie tylko natrafiłem na jakiś oring został wymieniony. Stan sprężarki oceniam na bardzo dobry spust kondensatu działa super tak samo osuszacz ziebniczy w osuszaczu jedynie wymieniłem łożyska na wiatraku i śmiga super a spust kondensatu rozebralem umylem wyczyscilem założyłem drugą membranę i jest ok. Co do samego elektrozaworu oprócz tego że fotki juz dodałem powyżej dodam że po rozegraniu stwierdzam że cewka owszem działa ale i za worek cewki również działa tzn w środku jest tak jakby 2 zaworki jeden ten co na fotkach a drugi jest jakby w rurce na której osadzona jest na zewnątrz cewka i ten w rurce działa bo po podaniu napięcia na cewkę zamyka mi przepływ powietrza

    Dodano po 3 [minuty]:

    I jest on skrócony w tej rurce. Natomiast potem w zawór ze jest ten drugi co na zdjęciach i tak naprawdę to jest taki plastikowy grzybek z oringiem i sprężynka i on zamyka otwór w zaworze.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Na fotkach trzymam to rurkę co w niej jest jeden zaworek oraz fotki tego drugiego co domyka otwór w elektrozaworze
  • Poziom 9  
    Jeszcze tylko dodam że apropo opróżniania śruby gdy odepne ten czarny węży który sadzi powietrze z olejem do dolotu i trzymam go w ręku śruba bez problemu się oproznia i zatrzymuje tylko tyle że olej wówczas nie jest w dolocie a w mojej dloni co trzymam wężyk
  • Poziom 9  
    szczerze mówiąc to nie wiem czy jest to tak całkowicie wykonalne ponieważ śmiga tym przewodem dość duże ciśnienie a boję się że jak załamie tak na siłę ten przewód to mi pęknie bo jest jakby taki plastykowy.
    A żeby tak od czoła zatkać ten przewód to może być dość trudne.
    Natomiast trzymałem go dość mocno w dłoni i nic śruba sobie z tego nie robi

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kolego mychaj powiedz mi a jak ustalić czy ten zawór w stanie spoczynku jest zamknięty czy otwarty pytam w kontekście zakupu nowego żebym kupił prawidłowy tzn żebym nie kupił o odwrotnym działaniu niż ten co mam.
  • Poziom 31  
    1. te poliamidowe wężyki są bardzo wytrzymałe - standard to 10/12 bar, (parker ponad 20) a to jest bardzo istotna próba bo wyeliminuje uszkodzenie elektrozaworu.
    2. Wymontował bym go - podłączył albo do sprężonego powietrza albo do wody, przygotował bym kabelek z wtyczką i sprawdził :
    a.bez napięcia leci woda/ załączenie/ przestaje = normalnie otwarty
    b. nie leci/ załączenie/ leci = normalnie zamknięty
    c. leci/załączenie/ leci = uszkodzony
    i taka próbę jedną do podłączenia od strony 1, drugą od strony 2.