Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elmark
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf LF 55 - Silnik pompy automat- zwarcie do masy As-tronic

jacquartt 03 Lis 2016 17:36 1854 28
  • #1 03 Lis 2016 17:36
    jacquartt
    Poziom 4  

    Witajcie
    Przedstawiam problem Daf-a LF 55 z rocznika 2007 ze skrzynią As-Tronic.
    Problem tkwi w błędzie skrzyni biegów "ostrzeżenie skrzynia biegów" kolor czerwony. Auto unieruchomione. Szczegóły błędu brzmią "Zwarcie źródła niskiego napięcia na masie wyjścia cyfrowego o wysokim napięciu. Oznacza to,że silnik pompy jest stale włączony i będzie działa do momentu uszkodzenia" Aso po podaniu kodu błędu i opisie nie jest w stanie jednoznacznie potwierdzić czy wymiana samej pompy wystarczy ? Dodam że testy skrzyni wychodziły pozytywnie, testy pompy też.Wiec zostało wymienione sprzęgło. Wiązki sprawdzone wszystkie jakby "całe"
    Miał ktoś podobny przypadek ?

    0 28
  • Elmark
  • #2 06 Lis 2016 13:09
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Niech zgadnę: masz kod błędu 4134-2 lub 4135-2 lub 4136-10 ?
    Problem w DAF-ach serii LF ze skrzynią AsTronic Lite polegał na tym, że sterownik ma jedno ze swoich źródeł zasilania podłączony do tego samego obwodu, co silnik pompy hydraulicznej.Niech zgadnę: Pali ten duży bezpiecznik na wsporniku na skrzyni biegów?
    System po spaleniu bezpiecznika ma pewne funkcje sterowane przez AsTronic Lite ECU "martwe" wskutek braku zasilania. Problem był z wczesnymi silnikami elektrycznymi pompy hydraulicznej. Problem polegał na tym, że proszek węglowy którym pokryte jest wszystko w okolicach komutatora i szczotkotrzymacza silnika elektrycznego, po zmieszaniu się z wilgocią która wytrąca sie w wyniku kondensacji z powietrza, zwierał obwód zasilania tegoż szczotkotrzymacza i palił bezpiecznik.
    DAF wprowadził nowy silnik elektryczny pompy który to eliminuje wraz z zestawem oringów tak, aby wymieniać sam silnik elektryczny a nie cały powerpack.
    Podaj mi kod błędu jaki pojawiał się przy tej okazji tak dla potwierdzenia ale jestem w 99% pewien, że chodzi o tą przypadłość.
    System nie monitoruje obwodu wysokiego prądu silnika elektrycznego (prądu! - nie napięcia bo wysokiego napięcia wyższego od nap. akumulatora w DAF-ie nie ma - no chyba że masz Airbag),bo ten po prostu zabezpieczony jest bezpiecznikiem (chyba 80A) , ale ten sam bezpiecznik zabezpiecza oprócz silnika także część zasilań do obwodu zasilania Astronic LITE ECU, a ten, w obliczu braku zasilania, generuje taki kod błędu.

    1
  • #3 06 Lis 2016 15:51
    jacquartt
    Poziom 4  

    4152-5 4172-3 4126-9 4118-9 Takie 4 błędy zostały zapisane.

    0
  • #4 06 Lis 2016 16:15
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    A które z nich są aktywne?

    0
  • #5 06 Lis 2016 17:45
    jacquartt
    Poziom 4  

    Nie mam pewności czy coś się zmieniło, ale myślę że wszystkie.

    0
  • #6 06 Lis 2016 23:33
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    A czy oprócz tych kodów masz może 4134-2 ? I czy również po właczeniu i wyłączeniu zapłonu?
    Błędy 4172-3, 4126-9 i 4118-9 są efektem (dalszym skutkiem) błędu 4152-5 który trzeba rozwiązać jako pierwszy.
    Błąd 4152-5 to: "Short circuit to earth of the electric motor driving the hydraulic
    pump, connection point B1 on powerpack (D328)
    This results in the following symptom:
    - The pump will run permanently until damaged."
    co należy tłumaczyć jako:
    Zwarcie to masy na zasilaniu silnika elektrycznego pompy hydraulicznej - pin B1 w powerpaku.
    Pin B1 to wejście zasilania 24V z bezpiecznika E414 (30A)
    Ten bezpiecznik to ten, o którym pisałem wcześniej (zamontowany na wsporniku powy.żej skrzyni biegów.po numerze nadwozia 0L366055 - tydzień 17-ty 2011 roku, ten bezpiecznik był w zmienionej oprawce bardziej odpornej na wilgoć - o stopniu szczelności przeciwwilgociowej IP65).
    Jakie jest ciśnienie płynu po włączeniu stacyjki? Jaką wartość ciśnienia płynu zczytasz w DAVIE po włączeniu zaplonu?
    Jest 60-85bar? Silnik i pompa po włączeniu zapłony wydają podejrzane dźwięki? Słychać pompę jak się załącza?
    Zasilanie punktem B (dwa piny B1- 24V, B2- masa) w powerpacku jest tak jak pisałem zasilaniem dla silnika elektrycznego pompy oraz pewnej części ECU.
    Powerpack przekazuje zasilanie z punktu B do silnika pompy wewnętrznym, uszczelnionym połączeniem które można tylko rozpiąć przy wyjmowaniu silnika elektrycznego (wraz z pompą).
    system AsTronic ECU steruje pompą poprzez sterowanie masą i równocześnie monitoruje natężenie prądu jakie silnik elektryczny pompy pobiera.
    Zrób tak jak pisałem- przetestuj pompę z silnikiem ale wydaje mi się, ze masz typową usterkę silnika pompy gdzie proszek węglowy ze szczotek zwiera szczotkotrzymacz (ujemną szczotkę) do masy wspornika szczotek i dlatego pompa moze pracować na okrągło

    2
  • Elmark
  • #7 08 Lis 2016 16:10
    jacquartt
    Poziom 4  

    "typową usterkę silnika pompy gdzie proszek węglowy ze szczotek zwiera szczotkotrzymacz (ujemną szczotkę) do masy wspornika szczotek" Faktycznie silnik zawalony pyłem. Dałem do naprawy. Zobaczymy. Coś podpowiesz może na co jeszcze zwrócić uwagę jak jest rozkręcone ?

    0
  • #8 09 Lis 2016 00:41
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    jest wprowadzony nowy, pozmianowy silnik elektryczny o zwiększonej izolacji szczotkotrzymacza.
    I komplet nowych oringów potrzebnych przy zakładaniu pompy.Olej do uzupełnienia to Pentosine olej hydrauliczny, mineralny.Aż do samego końca odpowietrzania systemu hydraulicznego (potrzebny jest DAVIE aby przejść przez cykl odpowietrzania sterowania hydraulicznego) nie zakręcaj korka z czujnikiem poziomu bo inaczej przy odpowietrzaniu system w momencie upuszczania płynu pod ciśnieniem do zbiorniczka rozerwie go jak będzie zakręcony. Poziom sprawdzaj na systemie działającym (juz po odpowietrzeniu), po włączeniu stacyjki i powinien być w połowie, tzn, do zgrzewu zbiorniczka.

    0
  • #9 16 Lis 2016 18:47
    jacquartt
    Poziom 4  

    Silnik naprawiony ale system nadal nie przepuszcza programu odpowietrzania. :( Możliwe żeby przy okazji pompa też padła ?

    0
  • #10 16 Lis 2016 19:53
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    A jakie jest ciśnienie po włączeniu zapłonu i czy słychać pompę przez pierwsze parę sekund?

    0
  • #11 16 Lis 2016 20:41
    jacquartt
    Poziom 4  

    niestety nie było mnie przy tym, ponoć było słychać silnik. Jutro będzie pompa rozbierana, zobaczymy. To chyba nie jest przypadek, że silnik jest sprzedawany wraz z pompą. :(

    0
  • #12 17 Lis 2016 00:12
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Silnik nie jest sprzedawany z pompą ze względu na tzw.production tolerancing - czyli spasowanie dwóch komponentów.To znaczy tyle, że nie każda, przypadkowa pompa z półki będzie dobrze pasować do każdego przypadkowego silnika elektrycznego z półki.Moim zdaniem, to że pompa nie pracuje po złożeniu nie oznacza, że pompa jest zepsuta tylko ktoś kto to składał nie wie jak prawidłowo odpowietrzyć układ hydrauliczny po montażu.System w ramach własnej diagnostyki działa według strategii tzw. rationality check, co znaczy tyle, ze jeżeli uruchamia pompę to w przeciągu ustalonego czasu musi zarejestrować ciśnienie powyżej pewnej wartości progowej.Jeżeli jest zapowietrzona, to wystarczająco wysokiego ciśnienia nie wytworzy i "kapituluje" - tzn. uznaje, ze coś jest nie tak i przerywa pracę pompy aby nie dopuścić do jej np. zatarcia (praca na sucho, bez oleju = brak ciśnienia), albo do ewentualnego wylewania się płynu na ziemię wskutek wycieku.Generuje wówczas odpowiedni kod błędu mówiący o niewystarczająco wysokim ciśnieniu płynu (już w fazie wstępnego uruchomienia pompy po włączeniu stacyjki aby wytworzyć wstępnie ciśnienie, albo w fazie odpowietrzania automatycznego przy pomocy DAVIE).
    Trzeba patrzeć jak narasta ciśnienie po uruchomieniu pompy.Jeżeli zatrzymuje się na poziomie 10, 20 - góra 30 bar, to trzeba mu pomóc odpowietrzyć się poprzez luzowanie (delikatnie!) wkręta na klucz imbusowy 5 lub 6mm (nie pamiętam) w górnej części powerpacka (dostęp od strony bloku silnika za sprężarką) - to jest zaworek nadciśnieniowy.Wystarczy go tylko lekko poluzować przy odkręconej zakrętce zbiorniczka płynu aby wyrzucił płyn pod ciśnieniem do zbiorniczka.Luzujesz go zaraz po tym, jak pompa przestaje pracować ale ciśnienie cały czas jeszcze jest utrzymane.Można to samo zrobić przy pomocy davie przy użyciu funkcji zwolnienia ciśnienia.I tak parę razy.Potem odpowietrzasz siłownik sprzęgła - tylna oś auta musi być wówczas uniesiona jak najwyżej (ja unosiłem nawet 1.5m w LF45) aby ułatwić odpowietrzanie (siłowik jest pod kątem rurką zasilającą do dołu).To robisz również przy użyciu desygnowanej funkcji w DAVIE - nie ma żadnego odpowietrznika jak w hamulcach hydraulicznych.Na koniec odpowietrzasz wieżyczkę skrzyni biegów (z 4 rurkami) - to samo- przy pomocy DAVIE.
    Szansa na usterkę silnika I pompy jest taka sama jak mieć awarię silnika I skrzyni biegów w tym samym czasie...

    0
  • #13 18 Lis 2016 18:16
    jacquartt
    Poziom 4  

    Niestety, brak ciśnienia w układzie. Silnik pracuje, pompa sprawdzona. Błąd mówi o braku ciśnienia. :(

    0
  • #14 18 Lis 2016 18:45
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Coś musiało być źle złożone, bo skoro przed rozbiórką pompa działała tylko silnik elektryczny miał usterkę i zwierał do masy a po naprawie pompa nie wytwarza ciśnienia, to znaczy, że rozbiórka/montaż spowodowała brak działania pompy

    0
  • #15 19 Lis 2016 16:01
    jacquartt
    Poziom 4  

    Witaj, dzisiaj osobiście sprawdzałem układ. Nie ma możliwości aby gdzieś ciśnienie uciekało. Myślę ze informacja jaką dostałem była mało precyzyjna. Słychać że silnik pracuje więc zgodnie z Twoją instrukcją trzeba zrobić wszystko jeszcze raz, porządnie i będzie raczej sukces. Tylko jest mały problem, ten zawór nadciśnienia o którym pisałeś, jakby u mnie nie istniał. Jest to możliwe że nie ma go wcale lub jest w innym miejscu ? I czy koniecznie trzeba podnosić tylną oś do odpowietrzania wysprzęglika ? Mam zdjęcie tabliczki znamionowej ze skrzyni może pomoże ?

    0
  • #16 19 Lis 2016 21:02
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    w każdym aucie z systemem AsTronic Lite jest zawsze zaworek na klucz imbusowy który służy do manualnego odpowietrzania - dokładnie popatrz - załączam foto.
    Napisałeś:
    "Nie ma możliwości aby gdzieś ciśnienie uciekało." - skąd to wiesz?
    Ponadto, nie napisałeś, jakie jest ciśnienie płynu po włączeniu stacyjki...
    Czegoś tu nie rozumiem... Użytkownik prosi o pomoc.Staram się mu pomóc a tu:
    1. Brak odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania,
    2. Wnioski stawiane przez użytkownika nijak się mają do kierunku poszukiwań przyczyn usterki'
    3.Użytkownik nie współpracuje z innymi użytkownikami odnosząc się do podniesionych w wątku tez.
    Chyba dam sobie spokój... Niech się męczą i wydają ... tfu. wyrzucają pieniądze w błoto na zgaduj-zgadule...

    1
  • #17 21 Lis 2016 13:06
    jacquartt
    Poziom 4  

    Przepraszam Masz rację.
    Moje odpowiedzi nijak mają się do pytań. Największy problem w tym że, bazowałem na informacji uzyskanej przez "telefon" Faktycznie o ciśnieniu nie mogę teraz odpowiedzieć bo nie było mnie przy próbach odpowietrzenia. Teraz osobiście tego dopilnuje. Zawór zlokalizowany. Pojawił się problem z jego poluzowaniem -Trudny dostęp.
    "Nie ma możliwości aby gdzieś ciśnienie uciekało." Fakt poniosło mnie z takim wnioskiem.

    1
  • #18 23 Lis 2016 14:00
    ROKADI

    Poziom 18  

    Witam podłącz sprzęt diagnostyczny i odpowietrz jak procedura nakazuje texa lub zf sprawdź w jakim czasie system osiągnie odpowiednie ciśnienie monitoring ten zawór na imbus ciężko w pojeździe odkręcić lepiej jak jednostka powerpack jest wyjęta

    0
  • #19 24 Lis 2016 13:55
    jacquartt
    Poziom 4  

    Witajcie
    Oto lista kolejnych błędów :
    4137 -0 odpowietrzenie siłownika sprzęgła , 4126-9 , 4172 - 3 kontrola ciśnienia pompy ( sygnał z czujnika ciśnienia w zasilaczu ) . Pada sugestia na czujnik lub samo sterowanie.
    Co o tym myślicie ?
    Czy brak ciśnienia może jest spowodowany brakiem sygnału z czujnika ciśnienia ? Czy mimo tej informacji silnik powinien nabijać "jakieś" ciśnienie ?

    0
  • #20 24 Lis 2016 23:26
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Wspólnym mianownikiem tych wszystkich kodów błędów jest niewłaściwe ciśnienie płynu (w momencie odpowietrzenia siłownika sprzęgła, przy próbie włączenia jakiegokolwiek biegu) czy wreszcie niewiarygodny (implausible) sygnał z czujnika ciśnienia.
    Podaj mi jakie jest ciśnienie po włączeniu stacyjki (albo uruchomieniu pompy przez test pompy w DAVIE).

    0
  • #21 25 Lis 2016 11:30
    jacquartt
    Poziom 4  

    brak informacji o ciśnieniu. A wysprzęglik miękki że palcem można wciskać. Ubytku płynu nie widać i nie słychać.

    0
  • #22 25 Lis 2016 17:22
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    po wejściu w DAVIE, w parametrach systemu AsTronic Lite można znaleźć system pressure.Wejdź w niego, przekręć kluczyk w stacyjce i powiedz mi ile jest wyświetlane.

    0
  • #23 25 Lis 2016 18:55
    jacquartt
    Poziom 4  

    Ok, tak zrobię. A ja jako ja nie dysponuję kompem musi ktoś do mnie przyjechać. Tak jak ostatnio już nawet zdecydowałem na wizytę ASO, ale i oni rozłożyli ręce.( albo czujnik albo zasilacz - sterowanie.
    Zaproponuj np kilka wariantów, ciśnienie - 0 , 10 ,15, 30 itp.
    W przypadku zera ? wiadomo nie ma jednak ciśnienia - czy ten zakichany czujnik informuje komputer o jego wartości w całym układzie ?
    albo np ciśnienie początkowe 15 i co dalej sprawdzić, zmierzyć, zdemontować czy kupić nowe ?
    I powiedz, z doświadczenia jak bardzo zbliżone są błędy i ich opisy do faktycznych usterek ?
    znalazłem w necie rozszerzone opisy błędów. Z tego co mam obecnie 4137 -0 wnioskuję że, bez podnoszenia tylnej osi, nie uzyskam większego ciśnienia niż jest/nie ma.
    Tłumaczone z Rosyjskiego
    " Krwawienie w układzie sprzęgła nie jest przeprowadzona prawidłowo, czy nie jest w pełni wdrożony odpowietrzyć układ sprzęgła za pomocą narzędzia diagnostycznego DAVIE.
    Podnieść belkę tak, że tylna część sprzęgła mechanizmu kierowniczego był nieco wyższy niż z przodu. "
    Warianty
    Niski poziom płynu hydraulicznego
    Napełnianie w złym rodzaju płynu hydraulicznego
    Uszkodzony mechanizm siłownika sprzęgła
    uszkodzenie mechaniczne działanie sprzęgła

    0
  • #24 25 Lis 2016 19:48
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Jeżeli serwis autoryzowany rozkłada ręce w tym dosyć oczywistym przypadku, to nie powinni mieć autoryzacji...Z resztą rynek wskutek samoregulacji sam powinien zweryfikować taki warsztat...
    Tak jak pisałem poprzednio, sprawdź czy masz jakiekolwiek ciśnienie typu 5, 10 czy 20 bar i dalej już nie rośnie.
    Jeżeli chcesz wymienić czujnik to mam zle wieści, bo jest on częścią powerpacka i nie występuje jako pierwszy część zamienna ( jest wewnątrz zespołu zaworów). Zasilanie? A skąd taki wywód? Czujnik wewnątrz powerpacka jestmonitorowany pod względem braku zasilania, zwarcia do masy lub zwarcia do zasilania i generowalby odpowiedni kod błędu.
    Odpowietrzanie tak jak pisałem trzeba zrobić z uniesioną tylną osią bo siłownik sprzęgła jest pod kątem gdzie rurka zasilająca jest w dolnympoziomie silłownika i powietrze prąc do góry nie wylecialoby przez rurkę zasilajacą.Moja rada- coś było źle złożone przy naprawie silnika elektrycznego bo po złożeniu dziwnym trafem pompa nie wytwarza ciśnienia.Albo dealer dąży do tego żebyś kupił Nowy powwrpack...
    Lepiej zabierz ten samochód z tego dealera i oddaj fo do innego.

    0
  • #25 28 Lis 2016 16:46
    jacquartt
    Poziom 4  

    a czy kod 4172-3 nie odpowiada właśnie temu opisowi "Czujnik wewnątrz powerpacka jest monitorowany pod względem braku zasilania, zwarcia do masy lub zwarcia do zasilania i generowałby odpowiedni kod błędu. "

    4172-3
    Nieoczekiwane sygnał z czujnika ciśnienia w zasilaczu
    Pomimo prac wzrostu ciśnienia pompy występuje. Jeśli kod błędu 4152-5 jest nadal aktywna, należy najpierw usunąć tę usterkę
    Jeśli DTC 4104-1, 4104-2, 4104-3 lub 4104-8 czynnej, naprawić usterkę w taki sam sposób jak 4151-5
    Niski poziom płynu hydraulicznego
    Płyn hydrauliczny jest niewłaściwy typ
    Obecność wody w płynach hydraulicznych
    Awaria silnika pompy hydraulicznej
    Wyciek w układzie hydraulicznym
    Wadliwy czujnik ciśnienia
    Ten błąd występuje jako trzeci.
    Cały zasilacz z rynku wtórnego koszt ok 800 pln ( sam czujnik 500 ) - niby nie dostępny a na aukcjach , lub nawet w hurtowni ic dostępny nowy za ok 1600 pln. tylko pytanie czy to jest ten sam co w XF 105
    dostęp do komputera wt/śr

    0
  • #26 29 Lis 2016 00:45
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Błąd:
    4172 - Implausible signal from the pressure sensor in the powerpack
    Należy tłumaczyć jako:
    "Niewiarygodny, niemiarodajny sygnał z czujnika ciśnienia w powerpacku" i nie jest on błędem mówiącym o jego zwarciu czy otwartym obwodzie- te są do wykrycia gdyż czujnik jest podłączony do systemu zaaranżowanego według konfiguracji "pull-down" - i to dlatego większość czujników zasilana jest napięciem stałym 5V ale użyteczny sygnał wyjściowy zawiera się w granicach od 0.5V do około 4.5V.
    W przypadku braku jakiegokolwiek sygnału z czujnika system generuje błąd:
    "pressure sensor open circuit"
    Zwarcie do masy (poniżej 0.5V) system zarejestruje jako:
    "pressure sensor short circuit to ground"
    Natomiast przebicie do zasilania (powyżej 4.5V), system wykryje i oznaczy błędem:
    "pressure sensor short circuit to power supply"
    Skąd system miałby wiedzieć, czy przy napięciu wyjściowym 0V masz otwarty obwód (albo zwarcie do masy), czy masz 0 bar ciśnienia?
    Poczytaj sobie na temat pull down albo pull-up configuration (aims and objectives).
    Sygnał niewiarygodny, niemiarodajny to sygnał inny niż taki, jaki system ma zaprogramowane spodziewać sie dla tych warunków pracy (np. po 3 sekundach pracy pompy ciśnienie powinno być np.10 bar - czyli według tzw. time steps vs. threshold values.) to jest właśnie plausibility test w układzie elektronicznej kontroli i diagnozy.
    Niestety jak już chyba 100 razy wspominałem na forum, wersja polskojęzyczna DAVIE jest obarczona mnóstwem błędów - leksykalnych i technicznych! Stąd masz takie wrażenie co do tego błędu.Ten kod błędu jest nieprawidłowo przetłumaczony mając na wzgledzie jak system go generuje.
    Jako potencjalne przyczyny DAF podaje:
    - Despite the pump running, there is no pressure build-up.
    If fault code 4152-5 is also active,
    solve this fault first
    - If fault 4104-1, 4104-2, 4104-3 or 4104-8 is active, proceed with these faults as 4151-5
    - Hydraulic fluid level low
    - Wrong specification hydraulic fluid
    - Water in hydraulic fluid
    - Motor hydraulic pump defective
    - Leakage in hydraulic system
    - Defective pressure sensor
    Gdzie jak zauważysz, defective sensor jest dopiero na końcu.
    Piszesz, ze może to i zasilacz.Zasilaczem jest... AsTronic ECU - czyli jednostka sterująca.
    Jeżeli chcesz płacić za nowe ECU po to tylko, żeby sprawdzić na zasadzie substytucji, to twoja sprawa...
    Tam jest wspomniana usterka pompy.Sprawdzana była pompa? Jeżeli tak, to jak?
    Moim zdaniem to i czujnik sam w sobie brzmi mało prawdopodobnie, ale zrobisz jak uważasz.
    Czy obecnie oprócz kodu błędu 4172-3 są inne kody jak wymienione 4152-5, 4104-1, 4104-2, 4104-3 czy 4104-8?
    Sprawdzana była pompa wraz z silnikiem na stole?
    P.s. W XF105 jest system AsTronic - a nie AsTronic Lite a to dwa ZUPEŁNIE INNE SYSTEMY I DZIAŁAJĄCE WEDŁUG INNEJ KONCEPCJI!
    System Astronic w XF105 jest oparty na systemie pneumatycznym (8.5bar powietrza max), a system AsTronic Lite jest czysto hydrauliczny i ciśnienie pracy to nawet...110bar (płynu!).
    Widzisz różnicę?

    1
  • #27 06 Gru 2016 14:43
    jacquartt
    Poziom 4  

    Witajcie
    Odnalazłem firmę w okolicy Poznania, która naprawia " astronic"
    Zabrałem mój power pack, sprawdzili po swojemu.
    Zmienili jeden elektrozawór i uznali że jest ok. W zapasie wziąłem drugi silnik z pompą. W drodze powrotnej uznałem że zakładam ten " nowy" i robimy odpowietrzanie. Zawór nadciśnieniowy poluzowany przed montażem.
    I faktycznie po wymianie słychać mocniejszą prace silnika z pompą. Po odpowietrzeniu działa jak należy.
    Łączny koszt naprawy ok 2000 pln

    1
  • #28 06 Gru 2016 21:23
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Czyli jednak system miał wyciek wewnętrzny przez jeden z elektrozaworów...

    0
  • #29 07 Gru 2016 20:08
    jacquartt
    Poziom 4  

    Na to wygląda, myślisz że poszedł z powodu "zwarcia na masie" silnika ?

    0