Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zlecę naprawę samochodu DAEWOO TICO okolice Bełchatowa, nierówna praca silnika

DJCheester 03 Lis 2016 17:52 621 6
  • #1 03 Lis 2016 17:52
    DJCheester
    Poziom 16  

    Witam

    Mam problem z samochodem DAEWOO TICO,

    Jako iż jestem pierwszym właścicielem autka szkoda mi się z nim już rozstawać.

    Opiszę w czym problem.

    Autko do tej pory działało bez zarzutu jednak kiedyś zaczęło kiepsko palić w dni wilgotne, ja wtedy nie miałem pojęcia co to może być oddałem go do mechanika (przeklinam go do tej pory) on też nie wiedział co jest i wymieniał wszystko po kolei grzebał w gaźniku (o zgrozo) i w końcu wymienił na drugi i przy wymianie zobaczył pęknięty wężyk podciśnienia i po wymianie na nowy autko zaczęło działać dobrze ale niestety co zepsuł to zepsuł. Autko już po tej naprawie nie działało jak przedtem same problemy.

    No i tak na początek autko przygasało - były za wolne obroty więc trochę podciągnąłem na gaźniku, teraz jest następujący problem, nierówno pracuje silnik na biegu jałowym, na ssaniu jest OK ale jak ssanie puści to już zaczyna - dostaje bardzo wolne obroty, ustawiałem mieszankę i nie wiele to dawało (mam pytanie ile obrotów się robi tą śrubką od mieszanki - bo u mnie ta śrubka albo jest uszkodzona albo kręci się w kółko a nie ma efektów w postaci choćby zmian obrotów czy równości pracy silnika).

    Teraz napiszę co robiłem do tej pory:

    Wymieniane przewody podciśnieniowe (te które mogłem rękoma dostać po zdjęciu obudowy filtra powietrza,

    W necie szukałem informacji i tak - pisało aby wyczyścić kostkę koło gaźnika - czyściłem kontaktem "S"

    Wymieniłem zaworek PCV który znajduje się koło gaźnika, co prawda ze szrotu ale wymieniłem kilka tych elementów od podciśnienia które znajdują się zaraz pod szybą zaworek trójdrożny oraz ten drugi zielono pomarańczowy na podciśnieniu, nic to nie dawało.

    Pali dobrze więc nie ruszałem aparatu zapłonowego palca i kopułki przewodów WN cewki świec, były wymieniane maksymalnie rok temu.

    Nie wiem co może być coś mi podpowiada że jest coś w gaźniku, poszukuję osoby która będzie z okolicy Bełchatowa (50km od Łodzi) i pomoże mi wymienić gaźnik, nie mam dużego doświadczenia w silnikach spalinowych, nigdy nie wymieniałem nic poważniejszego, zależy mi aby ta osoba powiedziała mi (najlepiej posiadacz Tica lub były posiadacz) do czego są poszczególne rurki pod maską - podciśnienia obieg płynu chłodniczego gdzie idzie po co itp.

    Oczywiście nie za darmo - jestem gotów zapłacić oczywiście rozsądną cenę,

    Zależy mi na możliwości uczestniczenia w naprawie tak abym wiedział na przyszłość jak rozwiązać problem z autkiem.

    Jestem elektronikiem więc myślę technicznie lecz zależy mi na zdobyciu doświadczenia i nauka na moim autku.

    A dodam że mam dwa gaźniki i aparaty zapłonowe na podmiankę i inne części ze szrotu (nowych części już nie ma albo trzeba sprowadzać i ceny są dosyć duże)

    Oprócz tego problem jest bo jak się zajrzy pod maskę i silnik chodzi to słychać jakieś łożysko - może to mieć związek z rozrządem który wymieniałem jak autko miało 85 tyś a teraz ma 125 tyś i pewnie też trzeba pomyśleć nad wymianą paska rozrządu - też chciałbym się nauczyć.

    Głośno może też chodzić alternator ale teraz mi na myśl przyszło jutro zdejmę pasek i zobaczę.

    Jeśli nie ma w pobliżu kogoś kto jest oblatany z tym autkiem i silnikiem proszę wszystkich o poradę co może być i jak zlokalizować dane elementy - jak będzie trzeba wstawię fotki

    Z góry przepraszam za jakieś błędy w nazewnictwie części bo nie wiem dokładnie jak się co niektóre elementy nazywają mam Trzeciaka lecz przeglądając książkę i rysunki nie wiele mi one mówią.

    Czekam na odpowiedzi, proszę o nieusuwanie tego zapytania rozwiązanie problemu jest dla mnie bardzo ważne.

    0 6
  • TermoPasty.pl
  • #2 04 Lis 2016 08:12
    oktawian89
    Poziom 22  

    Kup książkę sam naprawiam Tico ... tam masz wszystko opisane

    0
  • TermoPasty.pl
  • #3 04 Lis 2016 08:55
    ociz
    Moderator Samochody

    DJCheester napisał:
    Zależy mi na możliwości uczestniczenia w naprawie

    Więc nie licz na żaden normalny warsztat, chyba że chcesz zapłacić potrójnie.

    0
  • #4 04 Lis 2016 09:07
    PiotrPitucha
    Poziom 33  

    Witam
    Popieram przywiązanie do Tico :)
    Najgorsze jest ruszanie gaźnika, mojego nie dotykałem przez cały okres posiadania, autko wykręciło ponad 600000km i poszło do sprzedaży sprawne.
    Miło było wsiąść do auta i zrobić ponad 2200km z pewnością że nie zawiedzie na trasie :).
    Dzisiaj wsiadam w wygodniejsze auto ale nie mam pewności czy wsiądę do auta, przejadę 1500 i da się to zrobić bez przerw w podróży.
    Pozdrawiam

    0
  • #5 04 Lis 2016 15:53
    DJCheester
    Poziom 16  

    Witam

    Kolego "oktawian89" nie takiej odpowiedzi oczekuję, jakbyś czytał dokładnie to napisałem że mam Trzeciaka (Książkę) ale te rysunki nie przemawiają do mnie i szczerze boję się coś ruszać sam teraz na zimę bo jak sobie unieruchomię Tikusia na zimę to do roboty będę musiał rowerkiem lub pieszo chodzić a to mi się zbytnio nie podoba przy temperaturach minusowych.

    Oczywiście warsztat nie wchodzi w grę bo cwaniaczki nic za dużo nie robią a kasują dużo kasy za nic, ostatnio dwa lata temu już mi radzili odstawić na złom bo gasł podczas jazdy - jak się okazało winien był moduł od aparatu zapłonowego - ginęły świece podczas jazdy i silnik najzwyczajniej gasł podczas jazdy.

    Od tego czasu sam go naprawiam lecz chciałbym się nauczyć napraw zmiany gaźnika pompy paliwowej, chciałbym aby ktoś pokazał mi gdzie co jest i jak się nazywa oraz po co to jest mam na myśl zaworki podciśnieniowe, PCV i inne, chciałbym zrozumieć zasadę działania tego silnika no to wtedy będę w stanie poprawnie zdiagnozować usterkę.

    Posiłkuję się internetem i do tej pory udawało mi się usuwać usterki, lecz teraz nic z opisanych na forach podpowiedzi nie działa.

    Dlatego poszukuję osoby która była by mi w stanie wyregulować gaźnik lub wymienić na drugi i opowiedzieć co jest do czego oraz popatrzeć co może być jeszcze do wymiany.

    Wszystkie wymiany mogę zrobić sam lecz najlepiej pod okiem jakiegoś bardziej doświadczonego mechanika co już wymieniał w Tikaczu to i owo.

    Wspomniałem też że była by to dla mnie nauka, a za naukę mogę zapłacić tak jak pisałem wyżej.

    Nie wiem co z rozrządem (Pasek + Łożysko) bo jak silnik chodzi to słychać tarcie jak rozebrać wymienić i ustawić rozrząd aby nic nie popsuć.

    Jak wymienić pompkę paliwową, gdzie jest filtr paliwa.

    Czy można odpiąć wężyk z paliwem bezpośrednio od pompki i zanurzyć do karnistra z benzyną bo czytałem że takie rzeczy (nierówne obroty) mogą występować gdy zanieczyszczony jest przewód paliwowy z baku i osady w baku, więc gdyby silnik na karnistrze pracował równo to w ten sposób ustali się miejsce usterki i ostatecznie potwierdzić i usunąć usterkę.

    Tak więc oferta nadal aktualna lub proszę o jakieś porady abym mógł samodzielnie dokonać jakiejś analizy co do przyczyny.

    W necie też pisało że powodem może być zabrudzony filtr powietrza i silnik ma za mało powietrza aby poprawnie pracować więc ściągnąłem filtr powietrza i uruchomiłem bez (na chwilę) ale problem nadal jest.

    Czekam na porady lub pomoc kogoś kto jest z Bełchatowa lub okolic

    Pozdrawiam ....

    0
  • #7 05 Lis 2016 17:10
    DJCheester
    Poziom 16  

    Witam

    Przeglądałem materiał - z moim angielskim jest tak sobie coś tam na rysunkach widać

    Dzięki kolego za materiały jestem właśnie w trakcie przeglądania

    Jakby ktoś miał jakieś pomysły to proszę śmiało pisać

    Pozdrawiam ....

    0