Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf xf 105 2012 - Błąd zaworu hamulca wydechowego (obwód otwarty) .

zarex 03 Lis 2016 18:23 666 1
  • #1 03 Lis 2016 18:23
    zarex
    Poziom 2  

    Witam
    Za każdą aktywacją zaworu hamulca wydechowego pojawia się usterka silnika, po doczytaniu kodu jest informacja (obwód otwarty pomiędzy zaworem sterującym a pinem jednostki sterującej DMCI). Odziwo jednak zawór się odzywa i zamyka klapę ham. wydechowego. Przemierzyłem przewód pomiędzy wtyczką DMCI a zaworem oporność 2?, próba obciążeniowa żarówką H4 pół minuty przewód nadal żyje. Podmieniłem zawór to samo. Taka sama próba H4 na przewodzie zasilającym zawór +24 po 15 wynik H4 świeci cały czas. Co dalej nie mam pomysłu proszę o podpowiedzi.

    0 1
  • #2 08 Lis 2016 01:14
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    1. Zmierz rezystancję samego elektrozaworu (powinno być chyba 24 Ohm ale nie jestem pewien).
    Wepnij elektrozawór w swoje miejsce i zmierz rezystancję ale w korespondujących pinach w DMCI ECU (z pinów C60 lub C61 lub C62 jest zasilanie +24V a na pinie C28 elektrozawór dostaje masę którą DMCI steruje elektrozawór). Wyższa rezystancja mierzona na złączu DMCI ECU niż samego elektrozaworu sugeruje usterkę instalacji.
    2. Zmierz rezystancję między przewodem zasilającym (+24V) a masą (przy odłączonej wtyczce elektrozaworu i DMCI ECU czym sprawdzisz izolację (przebicie do masy).
    3. Podłącz elektrozawór na swoje miejsce ale odepnij wtyczkę z DMCI ECU.
    Podłacz +24v i masę do korespondujących pinów w DMCI (C60, C61 i C62 oraz masa z C28) swoimi przewodami prosto z akumulatora co uruchomi elektrozawór.
    Zmierz multimetrem napięcie jakim zasilasz ten obwód na wtyczce DMCI i zapamiętaj odczyt (jakieś 25V - 26V pewnie).
    Nie odłączając elektrozaworu zmierz to samo napięcie ale prosto we wtyczce elektrozaworu (np. nakłuwając przewody zaraz za wtyczką tak, aby igły weszły do wewnątrz przewodów).
    Nie powinieneś mieć większego spadku napięcia na elektrozaworze niż 0.2-0.3V względem tego, jakim zasilasz we wtyczce DMCI.
    4. Sprawdź dokładnie jakość masy do DMCI ECU czyli zmierz rezystancje między pinami B57, B58 i B59 a masą samochodu.
    5. Sprawdź czy bezpiecznik 10A wewnątrz obudowy styku C (schowany wewnątrz) w DMCI czy nie ma śladów korozji.ten bezpiecznik zabezpiecza obwody elektrozaworu hamulca wydechowego i zasilania visco oraz elektrozaworu Waste-gate (tylko jeżeli jest to wersja 510km ma zawór elektronicznie sterowany Waste-gate).

    1