Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przyczepka SAM - Niewłaściwie zamontowane resory w przyczepce?

Magister_123 03 Lis 2016 21:36 1563 6
  • #1 03 Lis 2016 21:36
    Magister_123
    Poziom 33  

    Witam.
    Kupiłem przyczepkę po prawie cenie dokumentów ale nie podoba mi się że ''stoi'' dość wysoko tzn. po podpięciu do haka podłoga jest mocno po skosie. Na zdjęciu widać że góra opony jest praktycznie równa z podłogą.
    Czy resory zostały niewłaściwie zamontowane czy taki ich urok?
    Wymienić same resory na bardziej płaskie?
    Przyczepka waży 100kg przy DMC 450kg.
    Przyczepka SAM - Niewłaściwie zamontowane resory w przyczepce?

    0 6
  • #2 03 Lis 2016 21:59
    adas201
    Poziom 12  

    Witam
    Rozumiem, że taki stan jest wtedy kiedy przyczepka nie jest obciążona. Wraz ze wzrostem obciążenia resor będzie się uginał i co za tym idzie przyczepka będzie się "prostowała". Będzie się to działo dzięki ruchomemu tylnemu mocowaniu resora. Do końca i tak się nie powinno raczej wyprostować, żeby był jakiś zapas pracy resora podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Można to oczywiście sprawdzić ładując do dopuszczalnego maksimum.

    0
  • #3 03 Lis 2016 22:16
    Magister_123
    Poziom 33  

    Zdjęcie zrobione na pusto. Przyczepka nie została podpięta do haka dla tego skos podłogi na zdjęciu jest mały. Po podpięciu skos jest większy.
    Z tego co mówił poprzedni właściciel to potrzeba prawie tony żeby przyczepka się ''wyprostowała'' a tyle nie zamierzam ładować.
    Przyczepka spawana za komuny (85r.) dla tego wydaje Mi się że użyli co było pod ręką.

    1
  • #4 03 Lis 2016 22:42
    adas201
    Poziom 12  

    Swoją drogą ciekawe do jakiego auta była podpinana. Jeśli poprzedni właściciel używał przyczepki do samochodu, w którym hak był wyżej zamontowany to przyczepka była w miarę prosto. Jeśli chodzi o wymianę resora na bardziej płaski to trzeba uważać, gdyż wielkiego pola manewru nie ma z uwagi na nadkole. Założenie takowego od razu może pociągnąć za sobą przeróbkę nadkola. Tam musi być luz, aby przy pełnym obciążeniu zawieszenie mogło poprawnie pracować i aby opona nie ocierała.

    0
  • #5 03 Lis 2016 22:58
    Magister_123
    Poziom 33  

    Mam spawarkę w domu więc nadkole to najmniejszy problem.
    Resory przednie od Lublina nie będą za sztywne? Ewentualnie od jakiego pojazdu zastosować?

    0
  • #6 06 Lis 2016 23:10
    adas201
    Poziom 12  

    Myślę, że najlepszym rozwiązaniem by przyczepkę dopasować do własnych potrzeb będzie na wstępie zapoznanie się z obciążeniami aut z których części będą pozyskane i dobranie najbliższego oczekiwaniom, a następnie doświadczalnie dobrać ilość piór tak, aby zawieszenie nie było ani za miękkie ani za twarde.

    0