Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1 ph 2 - Gaśnie po dodaniu gazu na zimnym silniku

03 Lis 2016 22:41 2907 25
  • Poziom 38  
    Witam, w megance 1.4 16v 2002r zauważyłem przez ostatnie kilka dni pewien problem, który wydaje mi się ma związek z niskimi temperaturami, mianowicie po całej nocy postoju, odpala od kopa, obroty na ssaniu prawidłowe, jednak pierwsze depnięcie na gaz jest nietypowe bo reakcja na gaz jest niewielka, pedał wciśnięty do połowy a obroty idą mniej więcej tylko do 1800 po czym spadają do ok 500 i dźwigają się do obrotów ssania.

    Nie byłoby to problemem gdyby nie fakt, że próba ruszenia z miejsca z takim objawem kończy się zgaśnięciem silnika. Świece, cewki, przepustnica, sonda lambda, rozrząd wszystko jest świerze, jedynie olej i filtr powietrza ma już 8tyś nalatane.
  • Poziom 13  
    Krokowiec do czyszczenia.





    Moderowany przez T5:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie.

  • Poziom 38  
    Tu jest przepustnica elektroniczna w dodatku nowa oryginalna
  • Poziom 36  
    Uzytkowinik19 napisał:
    jedynie olej i filtr powietrza ma już 8tyś nalatane.


    A ile "nalatały" zawory od czasu kiedy ktoś to sprawdzał?
  • Poziom 41  
    Tam hydropopychacze są więc to chyba nie ma związku?
  • Poziom 36  
    sebap napisał:
    Tam hydropopychacze są więc to chyba nie ma związku?


    Czyżby były niezniszczalne?
  • Poziom 41  
    Umiesz pisać bez kipienia ironią?
    Jeśli nie masz na myśli regulacji to co? Wyjaśnij, podpowiedz mniej oświeconym.
  • Poziom 38  
    jurekk55 napisał:
    A ile "nalatały" zawory od czasu kiedy ktoś to sprawdzał?

    137tyś km obecnie
  • Poziom 24  
    Rozpatrzyć działanie czujnika temperatury cieczy chłodzącej , najlepiej jak by kolega znalazł kogoś z CLIPem,i wtedy go zdiagnozować na zimnym silniku.
  • Poziom 16  
    1. Problem występuje tylko po nocy czy zawsze jak silnik jest zimny ?
    2.
    Uzytkowinik19 napisał:
    pedał wciśnięty do połowy a obroty idą mniej więcej tylko do 1800 po czym spadają do ok 500 i dźwigają się do obrotów ssania.
    Napisz coś więcej np. co się dzieje jak od tej połowy wciśniesz pedał do końca lub co się dzieje jak od tej połowy puścisz pedał i wciśniesz jeszcze raz.
  • Poziom 38  
    m789 napisał:
    1. Problem występuje tylko po nocy czy zawsze jak silnik jest zimny ?

    Zawsze jak jest zimny po kilku godzinach postoju, w zależności od tego na jaka zmianę pracuję.

    Dodano po 59 [sekundy]:

    m789 napisał:
    Napisz coś więcej np. co się dzieje jak od tej połowy wciśniesz pedał do końca lub co się dzieje jak od tej połowy puścisz pedał i wciśniesz jeszcze raz.

    Sprawdzę to jutro rano co się stanie gdy wcisnę szybko drugi raz, ciekawe czy właśnie szybko zareaguje na dodanie gazu i zwiększy obroty

    Dodano po 39 [sekundy]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    To objaw jak byś miał ElPiDzi. I zajechaną pompę, lub wtryski.

    Nie ma LPG, auto jest żwawe bez względu czy jest zimne czy ciepłe, spalanie w normie.
  • Poziom 38  
    m789 napisał:
    Napisz coś więcej np. co się dzieje jak od tej połowy wciśniesz pedał do końca lub co się dzieje jak od tej połowy puścisz pedał i wciśniesz jeszcze raz.

    Gdy wcisnę i trzymam gaz obroty idą do góry ale silnik zaczyna się dławić oraz obroty spadają.
  • Poziom 16  
    Uzytkowinik19 napisał:
    Zamieszczam jeszcze filmik z parametrami podczas jazdy. Jak widać po puszczeniu nogi z gazu przepustnica zamyka się z 9% do 5.1% i następuje chwilowy przestój, auto dalej ciągnie
    https://www.youtube.com/watch?v=5504jGogXjk
    z tematu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3228332-30.html Problem został rozwiązany ?

    Wykonaj to co radzi kolega "Strumien swiadomosci swia". Szczególnie zwróć uwagę na odczyty z czujników temperatury oraz położenia pedału gazu i przepustnicy.
  • Poziom 38  
    Mechanik potrzymał auto 3 dni i nic nie stwierdził, przy nim usterka nie wystąpiła ani razu
  • Poziom 12  
    Może po prostu problem z powietrzem . Ciężko będzie odrazu stwierdzić bez szukania.
  • Poziom 36  
    sebap napisał:
    Umiesz pisać bez kipienia ironią?


    Jaki wrażliwiec,nawet nie przymierzałem się do złośliwości, sprawdziłeś coś chociaż? Mierzyłeś ciśnienie paliwa,ustawienie rozrządu sprawdzone?

    Uzytkowinik19 napisał:
    Gdy wcisnę i trzymam gaz obroty idą do góry ale silnik zaczyna się dławić oraz obroty spadają.


    Masz do sprawdzenia trzy opcje, co zrobiłeś?
  • Poziom 36  
    genek1000 napisał:


    Czy ja tan słyszę dziurawy wydech czy mi się wydaje :?:


    Chyba dobrze słyszysz, ale nie słychać odzewu właściciela żabowozu
  • Poziom 41  
    jurekk55 napisał:
    sebap napisał:
    Umiesz pisać bez kipienia ironią?


    Jaki wrażliwiec,nawet nie przymierzałem się do złośliwości, sprawdziłeś coś chociaż? Mierzyłeś ciśnienie paliwa,ustawienie rozrządu sprawdzone?

    Ja mam sprawdzać? Nie czytasz ze zrozumieniem bo to nie moje auto.
  • Poziom 36  
    To nie sprawdzaj , a co do ocen ironii czy kpin. Nie razi cię roszczeniowość i niechęć do szukania przyczyn w aucie autora?
    Sorry , źle wykonałem cytowanie
  • Poziom 41  
    Tak już jest na forach. Wszyscy chcą, żeby im podać rozwiązanie na tacy.
    Auto do prawdziwego mechanika. Clip połączony auto po nocy odpala i w drogę. Po nocy bo będą miarodajne odczyty z czujnika temperatury.
  • Poziom 38  
    jurekk55 napisał:
    Mierzyłeś ciśnienie paliwa,ustawienie rozrządu sprawdzone?

    Rozrząd był robiony kilka miesięcy temu, jakie są szanse ze po 6tyś km przeskoczył pasek?

    Dodano po 1 [minuty]:

    sebap napisał:
    Auto do prawdziwego mechanika. Clip połączony auto po nocy odpala i w drogę. Po nocy bo będą miarodajne odczyty z czujnika temperatury.

    Odczyt temperatury prawidłowy, w zależności od temp. otoczenia 0-3 stopnie i stopniowo rośnie na uruchomionym silniku.

    W moim mieście każdy mechanik się poddał lub nic nie znalazł, we wtorek jadę do Świdnicy do FranceAutoService to jest ostatnia szansa tego auta przed złomowaniem
  • Poziom 38  
    W Świdnicy wymienili czujnik temperatury, uszczelki pod kolektorem, uszczelki na przepustnicy jednak nic to nie pomogło, nie ma żadnych błędów ani żadne wartości nie odbiegają od normy, pomimo tego obstawiają przepustnice. Podobno cały kolektor dolotowy był zaolejony, to już chyba kres sensu inwestowania w to auto