Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Iveco Stralis 2012 - Czujnik poziomu adblue blokuje układ

Tuning_Fun 04 Nov 2016 08:45 13779 10
  • #1
    Tuning_Fun
    Level 10  
    Witam serdecznie auto z 2012 roku, od dłuższego czasu mamy z nim problemy. Odcinał moc. Na szybkiego wrzucony modulator i dało się jeździc ale spalanie podeszło do góry o ok 2-3 litry.W momencie zablokowania mocy bład pokazywał bład komunikacji, ścieżki 4-5 rzędu układu adblue.... Jakiś taki dziwny. W serwisie wymienili czujnik NOX , po wymianie nie zniknął błąd , skasowali go komputerem. Auto pojechało za 2-3 dnia (podejrzewam limit godzin pracy silnika) i znowu błąd i blokada. Znowu modulator zeby jechać. Do serwisu , niby jakaś drobnostka, coś tam poprawili bez kasy, mineło 2-3 dni i znowu blokada. Biore sie sam za temat bo to szkoda czasu. W silniku mam 2 bledy:
    045F Przekroczona wartość progowa emisji Nox na skutek wystapienia grup usterek : Uklad kontroli Nox usterka dlugo okresowa
    sygnał nieprawidlowy
    nieciagly
    wystawil 3 razy

    055F Przekroczona wartość progowa emisji Nox na skutek wystapienia grup usterek: Niski poziom Adblue dlugookresowy
    sygnal nieprawidlowy
    nieciagly
    wystapil 4 razy

    a w samym adblueF4 Niski poziom dodatku Adblue
    wartosc progowa emisji Nox
    wyłączony
    wystapił 2 razy

    Zbiornik prawie pewien, na liczniku pokazuje prawie maksa, w komputerze poziom adblue pokazuje 92%

    Czytany Autocom , a nie EASY, nie wiem w co uderzać, czujnik podobno jest tylko 1 a nie wiem skad te bledy, błedy odczytane po skasowaniu.
  • #2
    kakibara
    Level 34  
    Hallo, hallo zobacz czy rosną temperatury za i przed katalizatorem - czy np. stanie powiedzmy na 160 st C. - jedna wartość.
    Po twoich problemach z olejem w wydechu - możesz mieć zawalony katalizator - raz tylko u nas myliśmy w środku 2 dni w roztworze i płukanko z godzinkę, szlauf w nox sensor i gdzie tylko, po kilku dniach problem powrócił - rozwiązanie nowy kat 5 tyś euro.
    Nie wiem jak twój komputer easy przeprowadza test hydrauliki adblue plus drugi test wtryskiwacza. Jeżeli możesz zrób to będziesz wiedział czy system dobrze dozuje, raz spotkałem się z problemem adblue, po skasowaniu za dzień wraca auto to samo, decyzja zmiana noxa nie był nigdy zmieniany - błąd nox przekroczona wartość , za kilka dni jak kierowca mógł zjechać, błąd ograniczenie mocy, przekroczona wartość nox, skasowany błąd, ciężka chłodnia 30 km test, błąd ograniczenie mocy, silnik na żółto, adblue- przekroczona wartość nox. przeorana wiązka, test wszystko ok, na końcu test turbo ładuje powyżej 72000 tyś/obr - decyzja wymiana turbo - po wymianie zero błędów jest moc.
    Sprawdził bym przewód od kostki nox sensora do połączenia w nadwozi od środka - często zdarza się wiązka przetarta koło osuszacza.
    Może się zdarzyć jak już rozłożysz ręce, i nic nie pomaga - przed ostatecznym wgrać nowy soft do adblue modułu, a jeżeli najgorsze do wymiany pompa adblue - to wymiana tylko w serwisie plus ich programowanie. Pozdro, pomogło przelutowanie komputera na dłużej?
  • #3
    Tuning_Fun
    Level 10  
    Witam, akurat to jest drugi z moich "kochanych kabanów" ... trochę nimi już żygam.... Defacto ten do tej pory miał najlepsze spalanie i jakoś chodził. Ten akurat po prostu z nikąd ten błąd wywalił. NOX wymieniony, wczoraj sprawdzałem go Autocom bo mam go pod ręką. Nie wiem czemu ciągle pokazuje błąd "niski poziom dodatku adblue " z dopiskiem wyłączony, rozumiem że nie występuje aktualnie także akurat nie ma błędu. Odłączyłem mu kostke od wskaznika to pokazał od razu problem ze bład wskaznika błąd aktualny, oraz bład temperatury także to musi działac poprawnie. Wymieniłem jeszcze filtr adblue bo pomyślałem że może po prostu za mało trafia go do spalin przed kataliztorem ? da się to gdzieś regulowac ? jak w Actrosie dla przykładu ? W sensie że układ za mało dawkuje przez to nie może wyprostować spalin ? Temperatury pokazuje i rosną przy rozgrzewaniu, ale nie widzialem powyżej 100 stopni. Róznica przed / za jakieś 2-3 stopnie.

    Jesli chodzi auto z serią błędów ECM/VCM już zaraz wpiszę w odpowiednim temacie.
  • #5
    Tuning_Fun
    Level 10  
    A jaka róźnica powinna być przed i za katalizatorem ? fakt że nie było auto rozgrzane na maksa, a jesteś pewien az tych 200 stopni ? bo pare razy tam zagladałem i zawsze jakoś było kolo 100-120 stopni no ale na placu a nie na wyjezdzie.
  • Helpful post
    #6
    kakibara
    Level 34  
    Temp przed jest zawsze wyższa - normalne spaliny zaraz za turbo cieplejsze, po kilku km zaczyna działać adblue po osiągnięciu około 200 st C, więc tylko w trasie sprawdzisz, ja spoglądam po jakiś 8 km - co pokazuje komp.
  • #7
    Tuning_Fun
    Level 10  
    okiej sprawdzę w trasie, póki co dziś zablokowało moc auta wyskoczyła kontrolka tłumika oraz komunikat Reduced engine power. Najlepsze jest to że nie ma konkretnego błędu żadnego. Może teraz zapamięta i coś mi powie
  • #8
    Tuning_Fun
    Level 10  
    Ciągle ten sam problem NIsko poziom dodatku Adblue, jak auto jechało, zanim się pierdzieli to bierze ad blue, teraz nawet emulator ad blue sie popsuł. Nie mialem okazji miec w pełni załadowanego auta no ale placu jak sie rozgrzewa to róznice były kolo 77/68 stopni , przed oraz za. Komputer przelutowany śmiga cały czas.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Koledzy ma ktoś DOBREGO mechanika od tego ? auto z przebiegiem 380tys a nawet serwis rozklada rece. Fakt ze nie mam czasu im go zostawić na ileś dni bo trzeba jeździć, no ale z drugiej strony pomysłów żadnych nie mieli. Teraz doszedł błąd przekroczona wartość emisji NOX na skutek wystapienia gruopy usterek: sterowanie powietrzem ( usterka długo terminowa) .
    Auto na kanale było sprawdzone wszystkie weżyki, suchutkie, chodzi dobrze. A pod autocomem jak pokazuje wartość adblue to reaguje na pedał gazu i sie zmienia wartość rzeczywista na bieżąco. Opadają mi ręce
  • #9
    astra688
    Level 14  
    Witam,

    Kolego ja ten problem rozwiązałem w swoim Stralisie, miałem ten sam problem i borykałem się z nim pół roku.
    Jak coś to priv, powiem wszystko co i jak.
  • #10
    Tuning_Fun
    Level 10  
    W moim przypadku w tłumiku uszkodził / przepalił się katalizator i nie oczyszczał w wystarczającym stopniu spalin. Na dobrą sprawę z dołu wystarczyło dobrze kopnąć lub popukać aby usłyszeć że w środku cos lata, skruszony katalizator , jak kamyczki w misce, było słychać jak lataja luźno. Normalnie powinien być głuchy dzwiek, krotki, bez pogłosu. Po kupnie drugiego tłumika temat się naprawił jak ręką odjął. Dodam że na tłumiku była lekka wgniotka na rogu, która mogła wpłynąć i zapoczątkować pękanie wkładu w środku.
  • #11
    Tuning_Fun
    Level 10  
    W moim przypadku w tłumiku uszkodził / przepalił się katalizator i nie oczyszczał w wystarczającym stopniu spalin. Na dobrą sprawę z dołu wystarczyło dobrze kopnąć lub popukać aby usłyszeć że w środku cos lata, skruszony katalizator , jak kamyczki w misce, było słychać jak lataja luźno. Normalnie powinien być głuchy dzwiek, krotki, bez pogłosu. Po kupnie drugiego tłumika temat się naprawił jak ręką odjął. Dodam że na tłumiku była lekka wgniotka na rogu, która mogła wpłynąć i zapoczątkować pękanie wkładu w środku.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Rozwiązanie w poście powyżej, nie wiem jak kliknąć zamknij temat i dodane jeszcze jede wpis.