Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H 1.9ctdi - błąd ESP, nie odbijają kierunki (+kilka innych błędów)

05 Lis 2016 11:34 2127 5
  • Poziom 13  
    Witam,

    Pewnego razu tak po prostu jadąc zapaliła sie kontrolka ESP, która po kilkunastu minutach samoczynnie zgasła (nie pamiętam czy kierunkowskazy odbijały czy nie, nie zwracałem na to uwagi bo nie wiedziałem, że może to mieć jakiś związek ze sobą). Nastepnego dnia akurat wymienialiśmy sprzęgło. Podczas próby (jeszcze na kanale bez założonych opon) kontrolka po kilku sekundach się zapaliła i tak zostało do dzisiaj (już ponad miesiąc). Dodatkowo nie odbijają kierunki i nie działa ASR. Nie wiem czy to jakieś "Deja vu" ale chyba wspomaganie kierownicy trochę gorzej działa.

    Na Op-comie takie błędy wyskakują:
    C0460 - Czujnik kata skretu kierownicy, nieprawidlowe dzialanie obwodu
    (39) - Obecny

    C0460 - Obwód sygnału czujnika kąta obrotu kierownicy, zakres/działanie
    (5A) - Obecny

    C0460 - Czujnik kąta obrotu kierownicy nie skalibrowany
    (4B) - Obecny

    U2139 - Magistrala CAN, komunikat modułu ECM poza wymaganym zakresem
    (70) - Nie występuje

    B2535 - Wadliwe działanie obwodu tylnego światła przeciwmgłowego
    (00) - Nie występuje

    B1020 - Kąt czujnika kąta obr kierownicy poza wymaganym zakresem
    (11) - Nie występuje

    B1012 - Czujnik kąta obrotu kierownicy nie wykalibrowany
    (00) - Obecny

    B3646 - Prawe kółko przewijania na kierow - opór obwodu poza wymaganym zakr
    (08) - Nie występuje


    Proszę powiedzieć czy winowajcą bedzie moduł CIM, czy problemem może być coś co było spowodowane demontażem części przy wymianie sprzęgła - może kierownica jest przekręcona o jeden obrót, itp.

    Dziękuję
    Darek
  • Poziom 34  
    Z opisu wskazuje na problem CIM-a
  • Poziom 21  
    Lektura.... http://astraklubpolska.pl/

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji i nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Mod. [CameR]

  • Poziom 17  
    Zaczął bym od kalibracji czujnika kąta obrotu kierownicy.
  • Poziom 13  
    Nie trzeba było nic wymieniać. Wszystko dało radę zaprogramować. Przy zakładaniu sprzęgła i zakładaniu kolumny kierowniczej kierownica obróciła się - to powodowało błędy!