Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alternator 14.02v sterownik działa dopiero przy 15V w instalacji

Marek451 05 Nov 2016 17:24 996 17
  • #1
    Marek451
    Level 10  
    Witam.
    Temat dotyczy maszyny budowlanej.
    Instalacja 12V
    Zamontowany nowy alternator 65A
    Do tego sterownik , który steruje proporcjonalnie - w zależności od prędkości obrotowej silnika obroty silnika z czujnika nie z alternatora. - jazda maszyny do przodu i do tyłu.
    W obwodzie są dwie cewki 1 do przodu druga do tyłu.
    Problem wyglada nastepujaco. Na starym alternatorze i akumulatorze stwierdziłem ze napięcie ładowania wynosiło max 13.8 v po włączeniu jazdy sterownik zwraca błąd problem z obwodem cewek jazdy przód tył. ( zwarty lub otwarty obwód )
    Być może sterownik zabezpiecza się przed uszkodzeniem jakie może wywołać ewentualne zwarcie. Zmierzylem obwód cewek od wtyczki sterownika oporność cewek 5,4ohm i 5,8 Ohm kiedy mierze razem z wiązka. Oporność poprawna.
    Jednak kiedy odepne akumulator napięcie w instalacji wzrasta do 14,8 v i maszyna jeździ bez problemu. Uznałem ze może aku jest uszkodzony podpialem nowy ale to samo.
    Pomyślałem ze winny jest alternator .Okazało się ze klient zamontowal zamiennik o mocy ok 40A Skoro tak jest on zbyt słaby i dlatego są spadki napięcia zamontowalem nowy alternator o mocy 65A niestety sytuacja jest taka sama.
    Napięcie na aku kiedy jest ładowanie 14, 02v
    Napięcie na D+ 14v
    Włączam jazdę sterownik zwraca błąd.
    Kiedy odepne aku napięcie wzrasta do 17V ! Włączam światła napięcie spada do 15,5v
    Włączam jazde maszyna jeździ sterownik nie zwraca błędu.
    Pytanie o to czy ładowanie jest ok jeżeli nie to gdzie szukać przyczyny.
    Pyt drugie dlaczego sterownik działa "poprawnie " przywyzszym napięciu skoro i instalacja sterownik są 12 v.i wg mnie powinien działać nawet przy 12V Czy może być uszkodzony?
    Podczas sprawdza ia zasilania sterownika napięcia ia są odpowiednie do alternatora czyli 14v ster nie działa 15,v sterownik działa.
    Nie jestem elektrykiem ani elektronikiem dlatego liczę na pomoc osób które się na tym znają
    Dziękuję.
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Marek451 wrote:
    Nie jestem elektrykiem ani elektronikiem dlatego liczę na pomoc osób które się na tym znają


    I tu jest problem. Odpiełeś akumulator na pracującym silniku i spaliłeś sterownik napędu przód/tył. Szukaj dobrego elektryka bo sam nie ogarniesz.
  • #3
    Marek451
    Level 10  
    Raczej jeżeli już to wcześniej. Zajrzałem do maszyny juz uszkodzonej wiec
    Jeżeli miałby się uszkodzić to wcześniej.
    Czyli uważasz ze takie zachowanie maszyny -ze sterownik działa poprawnie na wyższym napięciu oznacza ze jest on uszkodzony?
    A co z wartościami napięcia jeśli chodzi o ładowanie są ok alternator zachowuje się poprawnie?
    Dziekuje,
  • #4
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Po pierwsze moc jest w watach, prąd w amperach.

    Prawdoopodobnie masz problem z regulatorem alternatora.

    Naładuj akumulator z prostownika, załóż do maszyny, podepnij prostownik, sprawdż napięcie na akumulatorze, nie może przekraczać 15V, sprawdż działanie.
  • #5
    Marek451
    Level 10  
    Zbigniew 400 wrote:
    Po pierwsze moc jest w watach, prąd w amperach.

    Prawdoopodobnie masz problem z regulatorem alternatora.

    Naładuj akumulator z prostownika, załóż do maszyny, podepnij prostownik, sprawdż napięcie na akumulatorze, nie może przekraczać 15V, sprawdż działanie.


    Akumulator dałem z nowej maszyny gdzie napięcie ładowania jest 14,5 V.
    Aku założony do uszkodzonej maszyny
    Ładowany jest napięciem 14v. Jeżeli włączę światła i dmuchawy napięcia spada do 13,5V i wzrasta do 13.9 - 14v. Sterownik nie startuje . sterownik "startuje" dopiero przy napięcie ok 15V jaka jest tego przyczyną.
  • #6
    andrzej20001
    Level 43  
    Masz za slaby regulator napiecia.
  • #7
    Wawrzyniec
    Level 38  
    I na przyszłość, nigdy nie odpinaj akumulatora jak silnik pracuje.
  • #8
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Przecież tłumaczyłem, zrób ładowanie zewnętrzne z prostownika, sprawdż. Wtedy trzeba się zastanowić nad regulatorem.
  • #9
    Marek451
    Level 10  
    Wszystko jasne nie rozumiem tylko jednego dlaczego sterownik nie działa skoro
    Napięcie w instalacji wynosi 14.V takze na przewodach zasilajacych sterownik kiedy silnik pracuje .wg mnie nawet gdyby nie było ładowania a napięcie aku 12, 5V sterownik powinien działać.
    Przecież aku które ma 12,5V uważa się za sprawny Aten który zamontowalem tyle ma.
    Dziekuje
  • #10
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Sprawdż napięcie bezpośrednio na sterowniku.
  • #11
    Marek451
    Level 10  
    Opisałem wyżej kiedy jest 14v na zasilaniu sterownika zwraca błąd . Kiedy napięcie na zasilaniu sterownik wzrośnie do 15- 15,5v sterownik działa ok .
    Diody diagnostyczne na sterowniku 4szt ( zasilanie , software , hardware , świecą zgodnie z instr serwisowa poprawnie)
    Dziekuje
  • #12
    vag_padło
    Level 15  
    podaj dodatkowa mase na sterownik i zobacz co bedzie , najlepiej bezposrednio z aku
  • #13
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Ale co wy piszecie głupoty zastanówcie się a nie trolujcie..

    Sprawny sterownik działa od 10V na pewno o ile nie jest to wersja 24V.
    Co by mnie wcale nie zdziwiło , bo autor też ''' mądrze '' robi odłączając akumulator.

    Więc po pierwsze napisz co to za urządzenie i jaki sterownik, inaczej Kosz. Sss.
  • #14
    Marek451
    Level 10  
    [quote=Ale co wy piszecie głupoty zastanówcie się a nie trolujcie..

    Sprawny sterownik działa od 10V na pewno o ile nie jest to wersja 24V.
    Co by mnie wcale nie zdziwiło=qote]



    Takie też jest moje zdanie wiem ze poniżej 10V może być problem.
    Sterownik 100% 12 V firmy Danfos.
    Maszyna juz wcześniej miała problemy z jazda przed wymiana aku i alternatora dokładnie takie same , na starym alternatorze i akumulatorze jak opisałem na wstępie.
    Mogę załączyć schemat połączeń sterownika Jeżeli miałby coś pomóc.
    Dziekuje
  • #16
    Marek451
    Level 10  
    Takiej mocy alternator przewidział producent!
    Sterownik zwraca błąd uszkodzony obwód sterowania jazdą.

    Obwód ster jazda to dwie cewki - sterowane proporcjonalnie ze sterownika w zaleznosci od prędkości obr. silnika im wyższe obroty tym większe natężenie prądu na cewki= szybsza jazda.
    W momencie kiedy załączeniu jazdy pojawi się prąd ok 300 mA po chwili spada do zera i pojawia się błąd. Sterownik przestaje reagowac do ponownego zgaszenia i zapalenia . Przy 15V w instalacji prąd a cewkę wzrasta od 300mA proporcjonalnie do obrotów silnika aż do 800 mA działa "poprawnie" .
    Jeden wspólny przewód masowy tez ze sterownika .
    Dlaczego instalacja sterownik potrzebuje 15V do poprawnego działania?
    Maszyna to ładowarka budowlana.
  • #17
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Sprawdz wreszcie zasilanie na sterowniku w czasie poboru prądu przez zawory.
  • #18
    Marek451
    Level 10  
    Alternator 14.02v sterownik działa dopiero przy 15V w instalacji

    W tej chwili nie pamiętam napięcia o jakie pytasz Jeśli to ważne to mogę sprawdzić jutro. Ale jak wynika z załączonego schematu w miejscu gdzie zaznaczyłem na czerwono 12V jest to napięcia podawane z akumulatora więc każda zmiana napięcia będzie dostępna na przewodzie 107 Cyba że się mylę?

    Mała poprawka na pewno napięcie wynosi 15V po dołączeniu aku . Napięcie na przewodach od podłączenia aku.

    Oczywiście poz 105 na załączniku to sterownik schemat bardzo prosty.
    Dziękuje