Witam.
Temat dotyczy maszyny budowlanej.
Instalacja 12V
Zamontowany nowy alternator 65A
Do tego sterownik , który steruje proporcjonalnie - w zależności od prędkości obrotowej silnika obroty silnika z czujnika nie z alternatora. - jazda maszyny do przodu i do tyłu.
W obwodzie są dwie cewki 1 do przodu druga do tyłu.
Problem wyglada nastepujaco. Na starym alternatorze i akumulatorze stwierdziłem ze napięcie ładowania wynosiło max 13.8 v po włączeniu jazdy sterownik zwraca błąd problem z obwodem cewek jazdy przód tył. ( zwarty lub otwarty obwód )
Być może sterownik zabezpiecza się przed uszkodzeniem jakie może wywołać ewentualne zwarcie. Zmierzylem obwód cewek od wtyczki sterownika oporność cewek 5,4ohm i 5,8 Ohm kiedy mierze razem z wiązka. Oporność poprawna.
Jednak kiedy odepne akumulator napięcie w instalacji wzrasta do 14,8 v i maszyna jeździ bez problemu. Uznałem ze może aku jest uszkodzony podpialem nowy ale to samo.
Pomyślałem ze winny jest alternator .Okazało się ze klient zamontowal zamiennik o mocy ok 40A Skoro tak jest on zbyt słaby i dlatego są spadki napięcia zamontowalem nowy alternator o mocy 65A niestety sytuacja jest taka sama.
Napięcie na aku kiedy jest ładowanie 14, 02v
Napięcie na D+ 14v
Włączam jazdę sterownik zwraca błąd.
Kiedy odepne aku napięcie wzrasta do 17V ! Włączam światła napięcie spada do 15,5v
Włączam jazde maszyna jeździ sterownik nie zwraca błędu.
Pytanie o to czy ładowanie jest ok jeżeli nie to gdzie szukać przyczyny.
Pyt drugie dlaczego sterownik działa "poprawnie " przywyzszym napięciu skoro i instalacja sterownik są 12 v.i wg mnie powinien działać nawet przy 12V Czy może być uszkodzony?
Podczas sprawdza ia zasilania sterownika napięcia ia są odpowiednie do alternatora czyli 14v ster nie działa 15,v sterownik działa.
Nie jestem elektrykiem ani elektronikiem dlatego liczę na pomoc osób które się na tym znają
Dziękuję.
Temat dotyczy maszyny budowlanej.
Instalacja 12V
Zamontowany nowy alternator 65A
Do tego sterownik , który steruje proporcjonalnie - w zależności od prędkości obrotowej silnika obroty silnika z czujnika nie z alternatora. - jazda maszyny do przodu i do tyłu.
W obwodzie są dwie cewki 1 do przodu druga do tyłu.
Problem wyglada nastepujaco. Na starym alternatorze i akumulatorze stwierdziłem ze napięcie ładowania wynosiło max 13.8 v po włączeniu jazdy sterownik zwraca błąd problem z obwodem cewek jazdy przód tył. ( zwarty lub otwarty obwód )
Być może sterownik zabezpiecza się przed uszkodzeniem jakie może wywołać ewentualne zwarcie. Zmierzylem obwód cewek od wtyczki sterownika oporność cewek 5,4ohm i 5,8 Ohm kiedy mierze razem z wiązka. Oporność poprawna.
Jednak kiedy odepne akumulator napięcie w instalacji wzrasta do 14,8 v i maszyna jeździ bez problemu. Uznałem ze może aku jest uszkodzony podpialem nowy ale to samo.
Pomyślałem ze winny jest alternator .Okazało się ze klient zamontowal zamiennik o mocy ok 40A Skoro tak jest on zbyt słaby i dlatego są spadki napięcia zamontowalem nowy alternator o mocy 65A niestety sytuacja jest taka sama.
Napięcie na aku kiedy jest ładowanie 14, 02v
Napięcie na D+ 14v
Włączam jazdę sterownik zwraca błąd.
Kiedy odepne aku napięcie wzrasta do 17V ! Włączam światła napięcie spada do 15,5v
Włączam jazde maszyna jeździ sterownik nie zwraca błędu.
Pytanie o to czy ładowanie jest ok jeżeli nie to gdzie szukać przyczyny.
Pyt drugie dlaczego sterownik działa "poprawnie " przywyzszym napięciu skoro i instalacja sterownik są 12 v.i wg mnie powinien działać nawet przy 12V Czy może być uszkodzony?
Podczas sprawdza ia zasilania sterownika napięcia ia są odpowiednie do alternatora czyli 14v ster nie działa 15,v sterownik działa.
Nie jestem elektrykiem ani elektronikiem dlatego liczę na pomoc osób które się na tym znają
Dziękuję.