Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna III 1.5 Dci eksploatacja i konserwacja silnika

05 Lis 2016 17:25 4008 18
  • Poziom 5  
    Witam od niedawna jestem posiadaczem laguny III 1.5 dci potrzebuje porad odnośnie eksploatacji tego auta jak czestą wymieniać olej filtr paliwa itp ?? Z racji iż te modele są wadliwe czy wziąść pod uwage wymianę panewek wraz z wymianą oleju ?? Jak częstą w tym modelu trzeba zmieniać rozrząd ?? Czy sama wymiana paska rozrządu bez rolek ustrzeże mnie od awari ??
  • Poziom 21  
    Z racji iż te modele są wadliwe czy wziąść pod uwage wymianę panewek wraz z wymianą oleju ??

    Ja myślę, że co drugą wymianę oleju ;-)
  • Poziom 38  
    darkowe1 napisał:
    Z racji iż te modele są wadliwe czy wziąść pod uwage wymianę panewek wraz z wymianą oleju ?? Jak częstą w tym modelu trzeba zmieniać rozrząd ?? Czy sama wymiana paska rozrządu bez rolek ustrzeże mnie od awari ??


    Herezje niesamowite. Skąd taki pomysł z tymi panewkami?
  • Poziom 5  
    Wyczytałem na internecie ze mozna zapobiegawczo wymienic raz na 100 tys km , mam jeszcze jedno pytanie dlaczego jak sprawdzam stan oleju na stalce to ten olej hmm jakby to okreslic ,, długo spływa ze stalki wkładam stalke czyszcze.. wkładam ponownie cała czarna za pól godziny znowu powtarzam operacje i to samo dopiero za godzine stalka jest czysta i nei ma na niej oleju czy to normalne czy olej jest kombinowany np doktorkiem ??
  • Poziom 39  
    Same herezje. Skąd takie informacje i kto stosuje takie reguły? Weź człowieku instrukcję obsługi w garść i tam coś poczytaj. Czy wiesz jak dawno olej był wymieniony oraz jakie czynnośći inne wykonano na pojeździe? Wreszcie jaki przebieg ma auto? Jeżeli zaczniewz stosować takie eksperymenty to pewnie faktycznie niedługo pojedziesz.
  • Poziom 5  
    to jest tylko pytanie o te panewki czysto teoretyczne , przebieg 147 tys nie wiem kiedy cos było robione sprzedawca zapewniał ze miesiąc przed sprzedażą ale to tylko jego słowne zapewnienia
  • Poziom 43  
    Olej w Dieslu szybko robi się czarny.
    Co do panewek - jak masz przez to spać spokojnie, to zweryfikować jednorazowo ich stan, jeśli ok to zostawić. Olej wymieniać nie w trybie long life ale co powiedzmy maks 15 000 km jak się da to i częściej (serwis long life zabija panewki), nie katować silnika na zimnym (słabe smarowanie + obciążenie zabija panewki), pilnować poziomu oleju (zbyt mało oleju, szczególnie przy dłuższej jeździe, to ryzyko przegrzania oleju a to zabija panewki), nie przeginać z ekojazdą (duże obciążenie na niskich obrotach zabija panewki).
  • Poziom 43  
    helmud7543 napisał:
    Olej wymieniać nie w trybie long life


    Żeby wymieniać co 15kkm trzeba kupić lepszy olej a to na to samo wychodzi.

    Po drugie jazda silnikiem TDI poniżej 2000obr/min to jego powolna śmierć trzeba dawać czadu i żeby turbina pompowała silnik.

    PS dzisiaj pierwszy raz jechałem autostradą i na 5 biegu silnik dostawał odcinki, fajnie.
  • Poziom 5  
    na zimnym jade delikatnie a z tymi obrotami staram sie min 2200 trzymac jadąc do pracy olej co 10 tys km zmiana
  • Poziom 13  
    Strumien swiadomosc... napisał:
    filtr paliwa co 100 000km.
    mam nadzieję że pomyliłeś się o jedno 0
  • Poziom 39  
    Ogólnie rzecz biorąc mały, słaby silnik + stosunkowo duży samochód oznacza znaczne skrócenie żywota silnika. Ten 1,5 nie ma ogólnie skrajne opinie, więc sytuacja wskazuje, że prawdopodobnie jesteś w grupie zwiększonego ryzyka, ale nie oznacza, że zaraz się rozsypie . Jest to najsłabszy diesel w tym aucie i tak trzeba go traktować.
  • Poziom 5  
    a silniki 2.0 dci lepsze są ??
  • Poziom 5  
    przy zakupie auta czytałem różne fora i tez są wadliwe podobno ... nie wiem nie jestem fachowcem ale mój mechanik mówi że nie ma zasadniczej reguły jak ktos dobrze dba czyli olej filtry itp to podobno i 1.5 bedzie działał kolega ma passata z niezawodnym silnikiem 1 9 tdi a wymieniał w silniku cały układ paliwowy i dwumas
  • Poziom 32  
    Strumien swiadomosc... napisał:
    ale i sporo droższe i na łańcuchu.
    to akurat nie jest powód do dumy. Wadliwa konstrukcja napinacza powoduje najczęściej koszty naprawy większe niż koszt naprawy 1.5 dci po obróceniu panewek. A Zużycie paliwa większe od 1.5 dci średnio o koło 2 litry. Fakt że uciecha po naciśnięciu pedału większa :D.
    A szczerze nie spotkałem jeszcze Laguny III lub Megane III ( ta sama generacja silnika 1,5) z obróconymi panewkami :D
  • Poziom 5  
    a mam jeszcze jedno pytanie z silnikiem disla mam pierwszy raz do czynienia zawsze benzyna gaz ;) dlaczego jak rano odpalam moją lagune ciężko pali tzn jak odpala pierwsze obroty silnika dzwiek tego silnika jest taki jak by miał sie rozleciec ;/ mogą byc swiece uwalone ?? czy to poprostu disell ??
  • Poziom 21  
    Nakręć jakiś filmik z odpalenia na zimno. Byle szybko, bo może już niedługo nie być okazji...
  • Poziom 5  
    dlaczego ?? jutro nagram