Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna III 1.5 Dci eksploatacja i konserwacja silnika

darkowe1 05 Lis 2016 17:25 2883 18
  • #1 05 Lis 2016 17:25
    darkowe1
    Poziom 5  

    Witam od niedawna jestem posiadaczem laguny III 1.5 dci potrzebuje porad odnośnie eksploatacji tego auta jak czestą wymieniać olej filtr paliwa itp ?? Z racji iż te modele są wadliwe czy wziąść pod uwage wymianę panewek wraz z wymianą oleju ?? Jak częstą w tym modelu trzeba zmieniać rozrząd ?? Czy sama wymiana paska rozrządu bez rolek ustrzeże mnie od awari ??

    0 18
  • #2 05 Lis 2016 20:36
    jarekstryszawa
    Poziom 20  

    Z racji iż te modele są wadliwe czy wziąść pod uwage wymianę panewek wraz z wymianą oleju ??

    Ja myślę, że co drugą wymianę oleju ;-)

    0
  • #3 05 Lis 2016 20:42
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    darkowe1 napisał:
    Z racji iż te modele są wadliwe czy wziąść pod uwage wymianę panewek wraz z wymianą oleju ?? Jak częstą w tym modelu trzeba zmieniać rozrząd ?? Czy sama wymiana paska rozrządu bez rolek ustrzeże mnie od awari ??


    Herezje niesamowite. Skąd taki pomysł z tymi panewkami?

    0
  • #4 08 Lis 2016 20:45
    darkowe1
    Poziom 5  

    Wyczytałem na internecie ze mozna zapobiegawczo wymienic raz na 100 tys km , mam jeszcze jedno pytanie dlaczego jak sprawdzam stan oleju na stalce to ten olej hmm jakby to okreslic ,, długo spływa ze stalki wkładam stalke czyszcze.. wkładam ponownie cała czarna za pól godziny znowu powtarzam operacje i to samo dopiero za godzine stalka jest czysta i nei ma na niej oleju czy to normalne czy olej jest kombinowany np doktorkiem ??

    0
  • #5 08 Lis 2016 20:59
    mczapski
    Poziom 38  

    Same herezje. Skąd takie informacje i kto stosuje takie reguły? Weź człowieku instrukcję obsługi w garść i tam coś poczytaj. Czy wiesz jak dawno olej był wymieniony oraz jakie czynnośći inne wykonano na pojeździe? Wreszcie jaki przebieg ma auto? Jeżeli zaczniewz stosować takie eksperymenty to pewnie faktycznie niedługo pojedziesz.

    0
  • #6 08 Lis 2016 21:23
    darkowe1
    Poziom 5  

    to jest tylko pytanie o te panewki czysto teoretyczne , przebieg 147 tys nie wiem kiedy cos było robione sprzedawca zapewniał ze miesiąc przed sprzedażą ale to tylko jego słowne zapewnienia

    0
  • #8 08 Lis 2016 21:39
    helmud7543
    Poziom 42  

    Olej w Dieslu szybko robi się czarny.
    Co do panewek - jak masz przez to spać spokojnie, to zweryfikować jednorazowo ich stan, jeśli ok to zostawić. Olej wymieniać nie w trybie long life ale co powiedzmy maks 15 000 km jak się da to i częściej (serwis long life zabija panewki), nie katować silnika na zimnym (słabe smarowanie + obciążenie zabija panewki), pilnować poziomu oleju (zbyt mało oleju, szczególnie przy dłuższej jeździe, to ryzyko przegrzania oleju a to zabija panewki), nie przeginać z ekojazdą (duże obciążenie na niskich obrotach zabija panewki).

    0
  • #9 08 Lis 2016 21:43
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    helmud7543 napisał:
    Olej wymieniać nie w trybie long life


    Żeby wymieniać co 15kkm trzeba kupić lepszy olej a to na to samo wychodzi.

    Po drugie jazda silnikiem TDI poniżej 2000obr/min to jego powolna śmierć trzeba dawać czadu i żeby turbina pompowała silnik.

    PS dzisiaj pierwszy raz jechałem autostradą i na 5 biegu silnik dostawał odcinki, fajnie.

    1
  • #10 09 Lis 2016 08:57
    darkowe1
    Poziom 5  

    na zimnym jade delikatnie a z tymi obrotami staram sie min 2200 trzymac jadąc do pracy olej co 10 tys km zmiana

    0
  • #11 09 Lis 2016 18:59
    gawert
    Poziom 13  

    Strumien swiadomosc... napisał:
    filtr paliwa co 100 000km.
    mam nadzieję że pomyliłeś się o jedno 0

    0
  • #12 09 Lis 2016 20:05
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Ogólnie rzecz biorąc mały, słaby silnik + stosunkowo duży samochód oznacza znaczne skrócenie żywota silnika. Ten 1,5 nie ma ogólnie skrajne opinie, więc sytuacja wskazuje, że prawdopodobnie jesteś w grupie zwiększonego ryzyka, ale nie oznacza, że zaraz się rozsypie . Jest to najsłabszy diesel w tym aucie i tak trzeba go traktować.

    0
  • #13 09 Lis 2016 21:24
    darkowe1
    Poziom 5  

    a silniki 2.0 dci lepsze są ??

    0
  • #15 09 Lis 2016 21:41
    darkowe1
    Poziom 5  

    przy zakupie auta czytałem różne fora i tez są wadliwe podobno ... nie wiem nie jestem fachowcem ale mój mechanik mówi że nie ma zasadniczej reguły jak ktos dobrze dba czyli olej filtry itp to podobno i 1.5 bedzie działał kolega ma passata z niezawodnym silnikiem 1 9 tdi a wymieniał w silniku cały układ paliwowy i dwumas

    0
  • #16 09 Lis 2016 23:05
    genek1000
    Poziom 29  

    Strumien swiadomosc... napisał:
    ale i sporo droższe i na łańcuchu.
    to akurat nie jest powód do dumy. Wadliwa konstrukcja napinacza powoduje najczęściej koszty naprawy większe niż koszt naprawy 1.5 dci po obróceniu panewek. A Zużycie paliwa większe od 1.5 dci średnio o koło 2 litry. Fakt że uciecha po naciśnięciu pedału większa :D.
    A szczerze nie spotkałem jeszcze Laguny III lub Megane III ( ta sama generacja silnika 1,5) z obróconymi panewkami :D

    1
  • #17 10 Lis 2016 11:49
    darkowe1
    Poziom 5  

    a mam jeszcze jedno pytanie z silnikiem disla mam pierwszy raz do czynienia zawsze benzyna gaz ;) dlaczego jak rano odpalam moją lagune ciężko pali tzn jak odpala pierwsze obroty silnika dzwiek tego silnika jest taki jak by miał sie rozleciec ;/ mogą byc swiece uwalone ?? czy to poprostu disell ??

    0
  • #18 10 Lis 2016 20:58
    jarekstryszawa
    Poziom 20  

    Nakręć jakiś filmik z odpalenia na zimno. Byle szybko, bo może już niedługo nie być okazji...

    0
  • #19 10 Lis 2016 21:11
    darkowe1
    Poziom 5  

    dlaczego ?? jutro nagram

    0