Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Węże paliwowe - Ostrzegam po raz kolejny

Strumien swiadomosci swia 13 Jul 2018 19:37 24444 173
Computer Controls
  • Computer Controls
  • #92
    użytkownik arczi
    Level 10  
    Witam
    Dostałem info o nowej odpowiedzi przeczytałem pare postów i aż ręce opadają. Ludzie oddajcie auta do porządnych warsztatów i nie kombinujcie bo nie dość że sami stracicie zdrowie czy życie to jeszcze innych narażacie.

    Pacjent numer 1 zamontował tani wężyk fagumita w baku, a przeczytałeś specyfikacje tego wężyka i wiesz z czego wykonana jest zewnętrzna warstwa? No własnie nie może on sie cały kąpać w benzyne a tylko ją przewodzić, zewnętrzna warstwa nie jest odporna na nią.

    Pacjent numer 2 założył fagumita jako podłączenie do silnika, gdzie przewód poddany jest ogromnym wibracjom wysokiej temperaturze, i udarowym ciśnieniom.

    Poczytajcie specyfikacje a potem miejcie pretensje.
    To tani węzyk za 10zł/metr i nie nadaje sie on do wszystkich zastosowań.I nie ma znaczenia czy to fagumit gates czy jakiś inny bo są wykonane z tego samego materiału.

    Jeszcze jedna kwestia podłączania do silnika. Tam musi być odpowiednia złączka silnik pracuje na poduszkach takim ruchem wahadłowym co powoduje spore ugięcie tego węża, i to jest precyzyjnie zaprojektowane, by siły rozkładały sie na cały wąż. Niedopuszczalne jest jakieś ,, januszostwo,, typu samowolne złączki bez org tulejek i inne pomysły...zmiana długości weżyka jego grubości itd.
  • #93
    kkknc
    Level 43  
    @użytkownik arczi a pokaż mi ta odpowiednią złączkę w przy podłączeniu do silnika w takich autach jak Polonez czy Fiat 126p. A mimo tego latami chodziło. W innych auta tej epoki to samo. Żadnych specjalnych złączek. Dziś są owszem ale ich zadanie to ułatwienie montażu w fabryce. Wciskasz złączkę i masz paliwo, wciskasz druga o masz prąd. Trzecia i masz ogrzewanie w kabinie, czwarta i klima.
  • #94
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    użytkownik arczi wrote:
    Jeszcze jedna kwestia podłączania do silnika

    A skąd , wszystkie japonce , a3 golf, wszystko ma połączenie elastyczne na gumowych wężach na opaski.'
    Ale to są węże a nie fagumit, teraz zdejmuje z ciętych aut ori węże paliwowe i mam ich już sporo.
  • #95
    ociz
    Moderator of Cars
    użytkownik arczi wrote:
    Poczytajcie specyfikacje a potem miejcie pretensje.

    To pokaż mi gdzie w tych specyfikacjach jest napisane że nie nadają się do użytku w samochodach.
  • Computer Controls
  • #97
    użytkownik arczi
    Level 10  
    Nie wiem jak wiekszość z was podchodzi do kwestii bezpieczeństwa i niezawodności.
    Ja stosowałem fagumita czy gatesa itp tanie wężyki jako podłączenie gdzieś miedzy bakiem paliwa a przewodem metalowym ew przyłącze do filtra filtra paliwa pod podłogą itp.

    A jaki polecacie wężyk za 10zł metr do wyżej wymienianych zastosowań.Chciałbym posluchać tych znawców którzy nie polecają fagumita czy gatesa bo są identyczne.Bo pewnie w aso mają po 30zł za 15cm wężyka tylko po co tyle placić jak tani sie sprawdzi.
  • #98
    bula17
    Level 22  
    użytkownik arczi wrote:
    Nie wiem jak wiekszość z was podchodzi do kwestii bezpieczeństwa i niezawodności.
    Ja stosowałem fagumita czy gatesa itp tanie wężyki jako podłączenie gdzieś miedzy bakiem paliwa a przewodem metalowym ew przyłącze do filtra filtra paliwa pod podłogą itp.

    A jaki polecacie wężyk za 10zł metr do wyżej wymienianych zastosowań.Chciałbym posluchać tych znawców którzy nie polecają fagumita czy gatesa bo są identyczne.Bo pewnie w aso mają po 30zł za 15cm wężyka tylko po co tyle placić jak tani sie sprawdzi.


    Problemem przyjacielu nie jest cena a jakość niech on kosztuje 30 zł i bedze do paliwa a nie 10 i jest do wody .
  • Helpful post
    #99
    T5
    Admin of Cars group
    bula17 wrote:
    a nie 10 i jest do wody .

    Nawet do wody się nie nadaje. Jest do du...
    A potrafi wyrządzić duże szkody.
    użytkownik arczi wrote:
    U mnie właśnie fagumity po 3 latach stały się sztywne jak plastki ,nie szło zdjąć filtra paliwa.Ale to samo stało się z gatesem i jakimś sel czy set niemieckim. W środku w pompie też dramat co gumowe popękane. Coś sie dzieje z paliwami, może to te biododatki.

    W związku z tym zacznijcie produkować, zamawiać węże które to wytrzymają. Wtedy temat będzie brzmiał, Polecam, a nie ostrzegam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    użytkownik arczi wrote:

    Też założyłem troche fagumitu, pół roku temu.Narazie ok aczkolwiek zmiękł.


    Dodano po 59 [sekundy]:

    użytkownik arczi wrote:
    Węże paliwowe doprowadzające paliwo do silnika gdzie pracują w ekstremalnych warunkach nie bez przyczyny kosztują w aso po 100-200zł a ludzie kupią wężyk za 7zł i myślą że to to samo, bo wąż jest do benzyny i oleju.


    Dodano po 32 [sekundy]:

    użytkownik arczi wrote:
    Nie wiem jak wiekszość z was podchodzi do kwestii bezpieczeństwa i niezawodności.
    Ja stosowałem fagumita czy gatesa itp tanie wężyki jako podłączenie gdzieś miedzy bakiem paliwa a przewodem metalowym ew przyłącze do filtra filtra paliwa pod podłogą itp.

    A jaki polecacie wężyk za 10zł metr do wyżej wymienianych zastosowań.Chciałbym posluchać tych znawców którzy nie polecają fagumita czy gatesa bo są identyczne.Bo pewnie w aso mają po 30zł za 15cm wężyka tylko po co tyle placić jak tani sie sprawdzi.



    Mam nieodparte wrażenie że Kolega jest przedstawicielem z Fagumita.
    Teraz krótko i na temat, warsztat nie może pozwolić sobie na montaż węża który nie wytrzyma pół roku.Nie stać nikogo na to. Cena nie jest jakaś rewelacyjna w stosunku do porządnego produktu. Moim zdaniem Wasz produkt jest po prostu słaby.
  • #100
    użytkownik arczi
    Level 10  
    Witam
    Ja ja w sobote zrobiłem przegląd naszych 6 autek, tak co jest do zrobienia czy gniją i zwróciłem uwage na te węże, fagumity mam całe.
    W 4 autkach są wszystkie org węże, i zauważyłem że te pod spodem co łączą filtry paliwa czy lecą do baku są jakieś powiedziałbym mało elastyczne, a pod maską przyłączeniowe do wtrysków są dużo bardziej elastyczne.
    Więc skoro średnice i grubości mają te same to czemu producent nie wstawia w całe auto takiego samego węża tylko w każdym miejscu jest inny co? A w dwóch autkach wczesniej właśnie te przy filtrach w podłodze mi posztywniały a te pod maską mają po 15l i są w idealnym stanie mimo że pracują w tak ciężkich warunkach,

    Tak jestem przedstawicielem fagumita i używam sformułowań ,,janusze,, pacjenci itp.
    Zastanów się czlowieku czy to możliwe.

    Po prostu poczułem misje uświadomienia domowych,, januszy mechaniki,, że są różne węże także do paliwa o różnym przeznaczeniu.


    Statystyczny janusz montujący wężyk za 6-8zł cięty z metra pod maske jako przyłącze do wtrysku.
    Węże paliwowe - Ostrzegam po raz kolejny
  • #101
    kkknc
    Level 43  
    Zmieniłem parę lat temu wycieraczki na takie że spryskiwaczami i założyłem fagumita. O dziwo działają więc na wodę mogą być do paliwa nie.....
  • #102
    kortyleski
    Level 42  
    Na zimną wodę... przy gorącej już się nie sprawdzą
  • #104
    użytkownik arczi
    Level 10  
    U mnie fagumity chodzą 4 lata i nie widać by coś sie z nimi działo. Z tego co widze na tych filmikach jak to mają podłączone ci którym pękło to mam poważne wątpliwości co do ich doświadczenia w mechanice.
    Najtańszymi opaskami zaciskowymi dowalone na max aż się ona wygięła, i końcówka opaski kaleczy sam wężyk, wężyki pracują w wibracjach a ocierają się o inne elementy, i akurat ci to pękło przy tej opasce, zbieg okoliczności co?
    Drugi używał w baku a nie wie że te weże są dwuwarstwowe i zewnętrzna nie znosi benzyny.
    Oczywiście zero pokory tylko winny producent.
    Ten filmik z czeskim wężem to samo dziwnym trafem akurat gdzie dziurawy leży na śrubie a śruba poomykana jak widze każdy wie jak ostre końce potrafi mieć łeb omknietej śruby.,...znowu zbieg okoliczności....
  • #105
    kortyleski
    Level 42  
    Swoją drogą dziś przyszło mi zajrzeć do naszej rajdowki . Na Bałkany szykujemy. Patrzę na paliwo a tu fagumit. Od kilku lat siedzi, jak nówka wygląda. Trzy rajdy przeżył. Zostanie. Może jakiś lepszy sort? Fakt że ciśnienie niskie. Gaźnik😀
  • #106
    kkknc
    Level 43  
    użytkownik arczi wrote:
    . Z tego co widze na tych filmikach jak to mają
    Najtańszymi opaskami zaciskowymi dowalone na max aż się ona wygięła, i końcówka opaski kaleczy sam wężyk, wężyki pracują w wibracjach a ocierają się o inne elementy, i akurat ci to pękło przy tej opasce, zbieg okoliczności co?.

    No nawet duży bo pęknięcie cały centymetr dalej..... Opaski nie najtańsze. Ale wszystko tłumaczy to...
    użytkownik arczi wrote:


    Tak jestem przedstawicielem fagumita i używam sformułowań ,,janusze,, pacjenci itd.
  • #107
    użytkownik arczi
    Level 10  
    Kolego kkknc widze że nie masz argumentów i próbujesz wmawiać coś, kręcić, bo skrytykowałem twoją nieudaną naprawe.
    Popatrz jeszcze raz gdzie zaczyna się pęknięcie tego czeskiego węża właśnie na środku łba śruby i idzie dalej.
    A jeśli chodzi o twój filmik ja tam widze że ten wąż pękł w miejscu łączenia opaską gdzie napierał na niego ten gruby wąż.
    A jak to było w oryginale?Na pewno nie tak...Jakbyś dał najdroższy wąż za 30zł metr to może by ci to przezyło rok a nie jak fagumit 4 mc.

    To jak to jest z tymi fagumitami.?Jeden kupuje w różnych sklepach zamontuje 30 i po 5 latach są wszystkie są całe i miękkie a innemu nagle się w jeden dzień rozpuści od benzyny albo za miesiąc dwa , czy nawet od razu pęknie .

    Może czasami warto uderzyć sie w pierś przyznać sie do błędu poprawić zrobić fachowo i bedzie działało jak należy. A nie szukać winy wszedzie byle nie u siebie.
    A do zaciskania tak małych wężyków gumowych polecam jednak opaski typ GBS dobrane dokładnie pod średnice, ew ślimaki ale te wąskie.
    Te szerokie się nie nadają bo wyginają sie w jajo nierównomiernie dociskają i niszczą wężyk. Do dużych średnic owszem ale do małych są denne.
    A najlepiej kupić opaski na zaciskarke.
  • Helpful post
    #108
    andrzej20001
    Level 43  
    Kolego wyciąga się wężyki z 20 letnich bmw ,merc ,vw i sa giętkie szczelne itd także ... ale to prawda oczywiście że ccc jest normalne. Szczególnie w PL. Przypuszczalnie de facto jakościowy wąż kosztowałby 1/3 ceny więcej .
  • #109
    kkknc
    Level 43  
    użytkownik arczi wrote:
    Kolego kkknc widze że nie masz argumentów i próbujesz wmawiać coś, kręcić, bo skrytykowałem twoją nieudaną naprawe

    Nie ośmieszają się. To nie moja naprawa. Ta maszyna trafiła do mnie na naprawę. I ja naprawiłem..

    użytkownik arczi wrote:
    A jeśli chodzi o twój filmik ja tam widze że ten wąż pękł w miejscu łączenia opaską gdzie napierał na niego ten gruby wąż.

    Ja widzę że pękł na zgrubieniu baryłki. Opaska cały centymetr dalej. Więc raczej tobie brak argumentów i zaczynasz kreować rzeczywistości by tylko coś pasowało.


    użytkownik arczi wrote:
    A jak to było w oryginale?Na pewno nie tak...Jakbyś dał najdroższy wąż za 30zł metr to może by ci to przezyło rok a nie jak fagumit 4 mc.

    Właśnie tak. To fabryczne rozwiązanie. Teraz jest Parker. Działa. Często kupuje niskociśnieniowe hydrałliczne i też działają.

    użytkownik arczi wrote:
    Może czasami warto uderzyć sie w pierś przyznać sie do błędu poprawić zrobić fachowo i bedzie działało jak należy. A nie szukać winy wszedzie byle nie u siebie.

    Wiesz kupuje te co wyżej i problemu nie ma. Jeden do oleju drugi do paliwa. Chodzą, działają, problemów brak. Nie to co na pierwszy montaż w autach. Ale jednak działają.


    użytkownik arczi wrote:

    To jak to jest z tymi fagumitami.?Jeden kupuje w różnych sklepach zamontuje 30 i po 5 latach są wszystkie są całe i miękkie a innemu nagle się w jeden dzień rozpuści od benzyny albo za miesiąc dwa , czy nawet od razu pęknie .

    Wiesz jedni używają normalnie auta a inni zrobili zabytek który w roku zrobi z ledwością 200 czy 500 km.
    Zdarzenia opisali zwykli pracownicy / właściciele warsztatów. A pochwały tylko od przedstawicieli. Więc nie jest dobrze. Marketing rozbija się o rzeczywistość.
  • #111
    Sniezynka
    Level 32  
    Dokładnie , popieram pytanie przedmówcy.
    Ja również poproszę o dokładne rodzaje przewodów (wraz z oznaczeniami) i ich zastosowanie w przemyśle i motoryzacji.
    Zalecenia montażu przeznaczenie itd.
    Wtedy będzie można jednoznacznie określić czy są do bani czy nie i ewentualnie do czego je stosować.
  • #112
    użytkownik arczi
    Level 10  
    Pisałem już że te węże pod maską a w okolicach filtra gdzieś pod podłogą są inne, widać po napisach a także po elestyczności .Te pod maską są bardzo elastyczne, i ze względu bezpieczeństwa bo tam jest kolektor katalizator, tam są temperatury ja bym tam nie wkładał wężyków za pare złotych, gates jest taki sam w dotyku jakiś plastikogumowy fagumit.
    Nie bez pczyczyny takie węzyki są droższe, ja brałem w aso opla i fiata po ok 30-50zł/m i był to przewód paliwowy do przepustnicy na metry
  • #113
    Sniezynka
    Level 32  
    To żart?
    Jest Pan przedstawicielem firmy i taka odpowiedź na moje pytanie.
    Jak Pan to sobie wyobraża, że Ja kobieta wyślę zaopatrzeniowca po przewody np. paliwowe "Fagumitu" , jak się zapyta jakie to mu powiem : "wie Pan Panie Jurku zastosuje Pan metodę " Macajewa" i wybierze Pan takie dobre" . A w karcie technologicznej napiszę: "stosować odpowiednie przewody paliwowe" a ich dobór to na "Macajewa" zrealizować.
    Tak to w tym kraju jest:
    Kół zębatych wyprodukować bez braków nie można ( Chiny na 10000 szt. braków 0) i nie chodzi o cenę wyrobu.
    Rozdzielaczy hydraulicznych proporcjonalnych sterowanych elektrycznie, które działają i nie ciekną również nie można wyprodukować .
    Więc taki obrót tej konwersacji wcale mnie nie dziwi.
  • Helpful post
    #114
    cyborg39
    Level 27  
    Od dawna obserwuję dyskusję i napiszę tylko że do żony Xsary 1,9D kiedyś kupiłem przewody do przelewu (chyba fi 3,2), trafiłem Fagumita, wytrzymały rok i zaczęło się z nich lać - popękały, skruszały. Wymieniłem znowu na takie same - znowu rok wytrzymały. Trzeci raz zaczałem szukać Gatesa (czytałem już w międzyczasie ten właśnie topic). Wiosną minął rok i z wężami nie dzieje się kompletnie nic, specjalnie je zdejmowałem, zginałem, są wciąż elastyczne. Wnioski nasuwają się same
  • #115
    serwis88
    Level 4  
    Kilka osób wypowiada się tu negatywnie... szkoda ze mnóstwo zadowolonych klientów nie ma na to czasu.
    Ale tak już mamy. Zawsze jest czas żeby kopać pod kimś dołki!!!

    Dodano po 6 [minuty]:

    robokop wrote:
    Kupuj Goodyear albo Gates.



    Oczywiście.... wszystko co polskie to złe. Fagumit to POLSKA firma. Ale widać wystarczy zagraniczna marka i nagle wszystko super.
  • #116
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    serwis88 wrote:
    Oczywiście.... wszystko co polskie to złe.

    ALe to działa w ten sposób że jest złe a że Polskie to szczegół , aż kupię w chinach i się przekonam, oczywiście napiszę co i jak.

    Dodano po 3 [minuty]:

    serwis88 wrote:
    szkoda ze mnóstwo zadowolonych klientów nie ma na to czasu.

    Tak jestem zadowolnony z węza 4 calowego do wypompowywania stawu który współpracuje z pompą 15KM. Ale z paliwowych NIE.
  • #118
    phuwlasnadzialalnosc
    Level 1  
    Ja swoim klientom często zamawiam te węże i jeszcze nie miałem informacji żeby cos było nie tak. Te wpisy wydaja mi się naprawde bardzo przesadzone

    Dodano po 6 [minuty]:

    T5 wrote:
    bula17 wrote:
    a nie 10 i jest do wody .

    Nawet do wody się nie nadaje. Jest do du...
    A potrafi wyrządzić duże szkody.
    użytkownik arczi wrote:
    U mnie właśnie fagumity po 3 latach stały się sztywne jak plastki ,nie szło zdjąć filtra paliwa.Ale to samo stało się z gatesem i jakimś sel czy set niemieckim. W środku w pompie też dramat co gumowe popękane. Coś sie dzieje z paliwami, może to te biododatki.

    W związku z tym zacznijcie produkować, zamawiać węże które to wytrzymają. Wtedy temat będzie brzmiał, Polecam, a nie ostrzegam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    użytkownik arczi wrote:

    Też założyłem troche fagumitu, pół roku temu.Narazie ok aczkolwiek zmiękł.


    Dodano po 59 [sekundy]:

    użytkownik arczi wrote:
    Węże paliwowe doprowadzające paliwo do silnika gdzie pracują w ekstremalnych warunkach nie bez przyczyny kosztują w aso po 100-200zł a ludzie kupią wężyk za 7zł i myślą że to to samo, bo wąż jest do benzyny i oleju.


    Dodano po 32 [sekundy]:



    użytkownik arczi wrote:
    Nie wiem jak wiekszość z was podchodzi do kwestii bezpieczeństwa i niezawodności.
    Ja stosowałem fagumita czy gatesa itp tanie wężyki jako podłączenie gdzieś miedzy bakiem paliwa a przewodem metalowym ew przyłącze do filtra filtra paliwa pod podłogą itp.

    A jaki polecacie wężyk za 10zł metr do wyżej wymienianych zastosowań.Chciałbym posluchać tych znawców którzy nie polecają fagumita czy gatesa bo są identyczne.Bo pewnie w aso mają po 30zł za 15cm wężyka tylko po co tyle placić jak tani sie sprawdzi.



    Mam nieodparte wrażenie że Kolega jest przedstawicielem z Fagumita.
    Teraz krótko i na temat, warsztat nie może pozwolić sobie na montaż węża który nie wytrzyma pół roku.Nie stać nikogo na to. Cena nie jest jakaś rewelacyjna w stosunku do porządnego produktu. Moim zdaniem Wasz produkt jest po prostu słaby.



    Ja mam nieodparte wrazenie ze jest tu kilku przedstawicieli innych firm...
  • #119
    serwis88
    Level 4  
    Ja też nie miałem problemów z wężami z fagumitu.

    Dodano po 34 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia wrote:
    serwis88 wrote:
    Oczywiście.... wszystko co polskie to złe.

    ALe to działa w ten sposób że jest złe a że Polskie to szczegół , aż kupię w chinach i się przekonam, oczywiście napiszę co i jak.

    Dodano po 3 [minuty]:

    serwis88 wrote:
    szkoda ze mnóstwo zadowolonych klientów nie ma na to czasu.

    Tak jestem zadowolnony z węza 4 calowego do wypompowywania stawu który współpracuje z pompą 15KM. Ale z paliwowych NIE.



    Widać wróg fagumitu czuwa ;)
  • #120
    Don de Leon
    Level 24  
    Przedstawicielem firmy produkującej węże nie jestem, ale Fagumit, Semperit itp. w porównaniu z np. Parker, Gates itp. wypada blado. Każdy ma swoje standardy i według nich ocenia.