Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C4 Picasso 2007r. - Citroen C4 Grand Picasso, awaria wszystkiego

06 Lis 2016 12:23 6114 16
  • Poziom 14  
    Witam, w samochodzie Citroen C4 Grand Picasso ogólnie rzecz biorąc oszalała elektronika.
    Samochód czasami jedzie i wszystko zachowuje się normalnie.
    Są jednak momenty, że podczas jazdy zapalają się wszystkie kontrolki, na wyświetlaczu centralnym dostaje info o kolejnych uszkodzonych i odłączonych systemach. Czasami kilka systemów nagle ożywa i kontrolki gasną, np. ABS/ESP.
    Samochodu nie można zgasić wyjmując kluczyk ze stacyjki, po wyjęciu dalej chodzi.
    Gaśnie sam po jakimś czasie (2-3) min. po czym nie można go uruchomić (zapłon uruchomiony, nie ma pracy rozrusznika). W tej chwili usterka osiągnęła już taki poziom, że samochód przyjechał na miejsce postojowe i nie może już odjechać.
    Od czego radzicie zacząć poszukiwania sądząc po opisanych usterkach?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 38  
    Zabrzmi głupio ale szukaj uszkodzonego lub zasniedzialego bezpiecznika, potem jakieś zasniedziale złącza i uszkodzenia wiązki.
  • Poziom 16  
    Witam - sprawdzić styki w module elektroniki pokładowej i w komputerze głównym oraz wszystkie masy łączenia do karoserii i podstawy sztycy kierownicy czy nie zaśniedziałe , zamoknięte itp!!!.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 14  
    spinacz napisał:
    Zabrzmi głupio ale szukaj uszkodzonego lub zasniedzialego bezpiecznika, potem jakieś zasniedziale złącza i uszkodzenia wiązki.


    Póki co dostałem się do elektryki znajdującej się przy akumulatorze.
    Rozpiąłem 3 złącza sterownika silnika (co ciekawe sam sterownik nie ma oddzielnej masy do swojej obudowy), w skrzynce jest sucho, bezpieczniki wstępnie przepatrzyłem i mechanicznie starałem się każdy poruszyć.
  • Poziom 38  
    Sprawdź bezpieczniki i połączenia w kabinie, zwłaszcza przy BSI
  • Poziom 21  
    A nie prościej zrobić diagnostykę????? Na pewno któryś z zarejestrowanych błędów naprowadzi na przyczynę takiej usterki....
  • Poziom 14  
    mako110 napisał:
    A nie prościej zrobić diagnostykę????? Na pewno któryś z zarejestrowanych błędów naprowadzi na przyczynę takiej usterki....


    Diagnostyka w tym wypadku wydaje się bezsensowna, gdyż ilość błędów w każdym ze sterowników przyprawia o zawrót głowy. Oczywiście powtarzającym się wszędzie jest brak komunikacji CAN.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Sytuacja wygląda w ten sposób, ze samochód zapala raz na 20 prób. Silnik pracuje prawidłowo, jednak wszystkie systemy po kolei informują na wyświetlaczu o usterce, po minucie pracy na wyświetlaczu centralnym palą się kontrolki od niemal wszystkich systemów.
    Po zgaszeniu silnika kolejna próba i nic. Czasami podczas prób na chwilę odzywa się rozrusznik po czym milknie na kolejnych kilkanaście prób odpalenia. Wyjąłem wtyczki z BSU, wszystko suche i bez żadnych nalotów, wyciągałem wszystkie bezpieczniki, odpinałem wtyczki od ECU
    BSI macałem tylko wtyczkami, ale przynajmniej optycznie wszystko wygląda na suche i niepopalone.
    Podłączyłem masę z klemy akumulatora bezpośrednio na podtrzymanie kolumny kierowniczej, jest bez zmian.
    Czy mam wyciągać BSI czy coś jeszcze sprawdzić po drodze?
  • Poziom 16  
    Należało by sprawdzić napięcie akumulatora powinno się mieścić w granicach 12V -- poczym --Proponuję podłączyć cewkę rozrusznika dodatkowym przewodem do plusa akumulatora żeby wykluczyć go jako uszkodzony (jak za każdym razem kręci silnikiem bez włączania zapłonu a napięcie podczas kręcenia rozrusznika nie zpada po niżej granic 11V to okej)---potem----(można również spróbować przekręcić zapłon i włączyć rozrusznik tym dodatkowym przewodem do plusa akumulatora)----------------odpali lub nie i tu otwiera się nowy tor przemyśleń!
    Moderowany przez Pawel wawa:

    Ja bym prosił, by Kolega otworzył sobie tor do przemyśleń, przed wysłaniem każdego następnego postu. Ten nagradzam ostrzeżeniem. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ginące zasilanie lub zrywana komunikacja CAN. Warto by zerknąć oscyloskopem, i choć raz podłączyć woltomierz, zanim zaczniemy wyrywać BSI. Diagnostyka to nie tylko odczytanie błędów. Zasilanie sterownika silnika, też warto byłoby sprawdzić, choćby kontrolką, w chwili braku możliwości uruchomienia auta. Normalnym jest, że nie ma masy przykręcanej do obudowy sterownika. Nie wiem co Kolegę tak zdziwiło...
    Na samym początku sprawdziłbym masę pomiędzy akumulatorem a karoserią.
  • Poziom 14  
    Dziękuję za wszystkie wskazówki, masa na karosierię sprawdzałem, jest ok.
    Ładowanie 14,1V
    Które piny dają zasilanie na sterownik samochodu?
    Mogę też spytać które przewody zasilają BSI?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    osliczka napisał:
    Które piny dają zasilanie na sterownik samochodu?
    Nie, nie, nie ma czegoś takiego jak sterownik samochodu.
    osliczka napisał:
    Mogę też spytać które przewody zasilają BSI?
    Jakiś numer sterowników, my naprawdę nie mamy szklanych kul. Nie wiemy nawet jaki silnik tam siedzi. Myślę, że lepiej dla auta, jak i kieszeni autora, będzie zlecić naprawę fachowcom.
  • Poziom 14  
    Silnik to 2.0 HDI.
    Jeszcze z ciekawszych objawów to zdarza się, że samochód odpala normalnie i wszystko jest ok. Da się przejechać jakiś odcinek. Działają wszystkie systemy i nic się nie wysypuje. Ale wystarczy, że pochodzi trochę, albo wystarczy go zgasić i uruchomić ponownie żeby zaczął sypać błędami braku działania systemów typu ABS/ESP, hamulec postojowy, skrzynia biegów wchodzi w tryb awaryjny i wrzuca domyślnie bieg D3, albo w ogóle przestaje reagować na wybór i nawet nie podaje na wyświetlaczu aktualnego biegu tylko "-".
    Są też, że po tym jak trochę pochodzi i po zgaszeniu nie można go już uruchomić. Przy próbach zapalania czasami na chwilę odezwie się rozrusznik, ale natychmiast przestaje kręcić. Czy te objawy wskazują bardziej na BSU, BSI czy wiązkę.
    Póki co rozbierałem BSU przy akumulatorze i optycznie wszystko wygląda na suche i sprawne. Podłączałem też masę na kolumnę kierowniczą. Żadnych rezultatów.
  • Poziom 34  
    Jak w czasie usterki wspólnym jest podstawa jazdy czyli ABS to po co pchać się do reszty. Przyjrzeć się jemu dokładnie i już.
  • Poziom 14  
    Przecież napisałem że ABS/ESP jest jednym z wielu systemów które zgłaszają "fault" po czym są odłączane i zapalają kontrolki na środkowym ekranie.
  • Poziom 34  
    No to podejrzeć czy sterownik go rejestruje. Czy nie masz dojścia do Lexii. W czym problem.
  • Poziom 14  
    Nowe fakty:
    -Są momenty, ze auto jedzie w 100% ok, trwają dosyć krótko 5-10 min.
    -Znalazłem miejsce gdzie wystarczy odgiąć wtyczkę i samochód zapala (kręci rozrusznikiem) prawidłowo. To jest wtyczka przy sterowniku skrzyni biegów, przykręcanym od góry obudowy skrzyni. Wystarczy też ruszyć wtyczką i z wyświetlacza centralnego znika (P) a pojawia się "-".
    -Do sterownika dochodzi długie cięgło idące od grodzi silnika do sterownika. Przy przełączaniu biegów przy kierownicy cięgno nie porusza się. W jaki sposób jest przekazywane sterowanie biegami przy kierownicy na to cięgno?
  • Poziom 34  
    Boże kochany po jakiemu ja mówię. Jakzgłasza fault to powinien go rejestrować i pamiętać jako najmłodszy żebyś miał wgląd do niego. Nie ma co panikować póki co. Może jakaś pierdoła na canie. Jak nie pamięta to poszukać dlaczego tak się dzieje.