Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A3 1.9 TDI 98r. nie odpala

b1aster 06 Nov 2016 13:53 1296 4
  • #1
    b1aster
    Level 8  
    Witam

    Samochód nie odpala. Po podłączeniu VAGa nie mogę połączyć się z modułem sterującym silnikiem. Pozostałe wchodzą( tzn ABS czy Instruments) Z ABS sczytałem błąd:

    Control Module Part Number: 1J0 907 379 H
    Component and/or Version: ABS/EDS 20 IE CAN 0001
    Software Coding: 13304
    Work Shop Code: WSC 00012
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    49-00 - No Communications

    Dodam że jakieś dwa miesiące temu był kłopot z odpaleniem z powodu błędu Immo, ale po skasowaniu i ponownym zaprogramowaniu kluczyków wszystko działało.

    Może to jakiś stycznik pod kierownicą? Byłbym wdzięczny za sugestię od czego najlepiej zacząć
  • Helpful post
    #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    sprawdz przekaznik 109
  • Helpful post
    #3
    grzechu40
    Level 21  
    Zrób prosty test tzn włącz zapłon i zaobserwuj czy zapalasię kontrolka świec czyli tzw spiralka jeśli nie to prawdopodobnie przekaznik 109, trzeba go rozebrać sprawdzić luty i poprawić przeważnie tam jest problem.
  • Helpful post
    #4
    SanchosX
    Level 12  
    Tak jak koledzy piszą najpierw przekaźnik 109 który jest na wysokości lewego kolana w środku auta
    Drugie to wiązka komputera bądź sam komputer jak był kiedyś rozbierany np do chip tuningu - on znajduje się na podszybiu pod wycieraczkami często zalewa się wodą jak puszczają uszczelnienia
  • #5
    b1aster
    Level 8  
    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Sam bym tego za chiny nie znalazł! Rzeczywiście chodziło o przekaźnik 109. Ma on bardzo prostą konstrukcję. Może się to komuś przyda, więc napiszę jak wyglądał mój problem. Otóż w zdrowym przekaźniku po podłączeniu prądu do dwóch styków, zamyka się obwód i prąd pojawia się też na trzecim. U mnie przyczyną był tzw. "zimny lut" Możliwe że na skutek rozgrzewania się elementów połączenie puściło i nie zamykało obwodu. Trzeba było tylko trochę poprawić lutownicą i po kłopocie. Do styków podpisanych numerami 30 i 85 należy podłączyć prąd z akumulatora za pomocą jakichś przewodów i jeżeli stycznik nam "klika" to wszystko jest z nim w porządku. Ponadto należy zwrócić uwagę na to czy styki siedzą sztywno, czy też latają luźno na boki. Jeżeli latają, trzeba koniecznie poprawić połączenia.