Witam serdecznie,
kupiłem niedawno radziecką pilarkę spalinową drużbę. (Kupiłem ją raczej jako ciekawostkę, a nie maszynę do pracy.)
Ponieważ ostatni właściciel nie używał jej przez 3 lata, przed pierwszym uruchomieniem dokonałem gruntownego czyszczenia gaźnika, przekładni kątowej, zbiornika paliwa itp.
Kiedy wszystko było czyste i gotowe do uruchomienia podjąłem próbę. (sprawdzałem czy jest iskra i była) Piła trzy razy "załapała" na jakieś 2 sekundy i klops.
Regulowałem gaźnik na możliwe sposoby i nic. W końcu sprawdziłem, czy jest iskra i nie było. Po wymianie kabla i świecy dalej iskry nie było. Wymontowałem cały układ zapłonowy.
Dokonałem pomiarów multimetrem i mam prośbę do was, abyście pomogli mi zdiagnozować usterkę, ponieważ; o ile na mechanice co nieco się znam; o tyle na elektryce/elektronice słabo.
1. Pomiar świecy zapłonowej
Po przyłożeniu miernika do punktów AB miernik brzęczy.
2. Pomiar przewodu WN
Po przyłożeniu miernika do punktów CD miernik pokazuje dla oryginalnego kabla 11kOhm, dla zamiennika z samochodówki 1kOhm.
3. Prezentacja koła magnetycznego
Koło wydaje się ok.
4. Pomiar aparatu zapłonowego
4.1. Schemat z instrukcji
4.2. Pomiary
1-2 => 1430 Ohm
4-5 => 2920 Ohm
3-M => 80 Ohm
2-D => 2400 Ohm (13000 Ohm dla ori kabla WN)
1-M => 1440 Ohm
Proszę o pomoc w interpretacji pomiarów. Jak widać pomiary zgadzają się z instrukcją. Podejrzewam spalony kondensator. Są na nim napisy K73-178B 470nK 630V 8904.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Mianowicie w pkt. 3 jest taki obcięty kabelek nie wiem dla czego.
Mam nadzieję, że wyczerpałem temat i uzyskam pomoc. Pozdrawiam
kupiłem niedawno radziecką pilarkę spalinową drużbę. (Kupiłem ją raczej jako ciekawostkę, a nie maszynę do pracy.)

Ponieważ ostatni właściciel nie używał jej przez 3 lata, przed pierwszym uruchomieniem dokonałem gruntownego czyszczenia gaźnika, przekładni kątowej, zbiornika paliwa itp.
Kiedy wszystko było czyste i gotowe do uruchomienia podjąłem próbę. (sprawdzałem czy jest iskra i była) Piła trzy razy "załapała" na jakieś 2 sekundy i klops.
Regulowałem gaźnik na możliwe sposoby i nic. W końcu sprawdziłem, czy jest iskra i nie było. Po wymianie kabla i świecy dalej iskry nie było. Wymontowałem cały układ zapłonowy.
Dokonałem pomiarów multimetrem i mam prośbę do was, abyście pomogli mi zdiagnozować usterkę, ponieważ; o ile na mechanice co nieco się znam; o tyle na elektryce/elektronice słabo.
1. Pomiar świecy zapłonowej

Po przyłożeniu miernika do punktów AB miernik brzęczy.
2. Pomiar przewodu WN

Po przyłożeniu miernika do punktów CD miernik pokazuje dla oryginalnego kabla 11kOhm, dla zamiennika z samochodówki 1kOhm.
3. Prezentacja koła magnetycznego


Koło wydaje się ok.
4. Pomiar aparatu zapłonowego
4.1. Schemat z instrukcji

4.2. Pomiary



1-2 => 1430 Ohm
4-5 => 2920 Ohm
3-M => 80 Ohm
2-D => 2400 Ohm (13000 Ohm dla ori kabla WN)
1-M => 1440 Ohm
Proszę o pomoc w interpretacji pomiarów. Jak widać pomiary zgadzają się z instrukcją. Podejrzewam spalony kondensator. Są na nim napisy K73-178B 470nK 630V 8904.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Mianowicie w pkt. 3 jest taki obcięty kabelek nie wiem dla czego.
Mam nadzieję, że wyczerpałem temat i uzyskam pomoc. Pozdrawiam