Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pilarka Drużba - brak iskry

jpatryk125 06 Nov 2016 16:10 2334 6
  • #1
    jpatryk125
    Level 9  
    Witam serdecznie,
    kupiłem niedawno radziecką pilarkę spalinową drużbę. (Kupiłem ją raczej jako ciekawostkę, a nie maszynę do pracy.)
    Pilarka Drużba - brak iskry
    Ponieważ ostatni właściciel nie używał jej przez 3 lata, przed pierwszym uruchomieniem dokonałem gruntownego czyszczenia gaźnika, przekładni kątowej, zbiornika paliwa itp.
    Kiedy wszystko było czyste i gotowe do uruchomienia podjąłem próbę. (sprawdzałem czy jest iskra i była) Piła trzy razy "załapała" na jakieś 2 sekundy i klops.
    Regulowałem gaźnik na możliwe sposoby i nic. W końcu sprawdziłem, czy jest iskra i nie było. Po wymianie kabla i świecy dalej iskry nie było. Wymontowałem cały układ zapłonowy.

    Dokonałem pomiarów multimetrem i mam prośbę do was, abyście pomogli mi zdiagnozować usterkę, ponieważ; o ile na mechanice co nieco się znam; o tyle na elektryce/elektronice słabo.

    1. Pomiar świecy zapłonowej
    Pilarka Drużba - brak iskry
    Po przyłożeniu miernika do punktów AB miernik brzęczy.

    2. Pomiar przewodu WN
    Pilarka Drużba - brak iskry
    Po przyłożeniu miernika do punktów CD miernik pokazuje dla oryginalnego kabla 11kOhm, dla zamiennika z samochodówki 1kOhm.

    3. Prezentacja koła magnetycznego
    Pilarka Drużba - brak iskry Pilarka Drużba - brak iskry
    Koło wydaje się ok.



    4. Pomiar aparatu zapłonowego

    4.1. Schemat z instrukcji
    Pilarka Drużba - brak iskry

    4.2. Pomiary
    Pilarka Drużba - brak iskry Pilarka Drużba - brak iskry Pilarka Drużba - brak iskry

    1-2 => 1430 Ohm
    4-5 => 2920 Ohm
    3-M => 80 Ohm
    2-D => 2400 Ohm (13000 Ohm dla ori kabla WN)
    1-M => 1440 Ohm

    Proszę o pomoc w interpretacji pomiarów. Jak widać pomiary zgadzają się z instrukcją. Podejrzewam spalony kondensator. Są na nim napisy K73-178B 470nK 630V 8904.

    Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Mianowicie w pkt. 3 jest taki obcięty kabelek nie wiem dla czego.

    Mam nadzieję, że wyczerpałem temat i uzyskam pomoc. Pozdrawiam
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    jpatryk125
    Level 9  
    Na samym kablu, bez fajki? Nie wiem za bardzo o co chodzi, przecież fajki chyba nie da się zdemontować?
  • #4
    User removed account
    Level 1  
  • #5
    jpatryk125
    Level 9  
    ok spróbuję tak zrobić; ale jak pisałem wyżej; próbowałem też na innym kablu z samochodu, a przed chwilą (nie wiedząc jeszcze o co Ci chodzi ze zdjęciem fajki) dorobiłem zwykły kabel "goły" z dwóch stron i dalej nic. Jeszcze jak na złość ukręciłem ten gwintowany wkręt co wychodzi z cewki, ale mam nadzieję go naprawić, dolutować ehhh...
    A co powiesz o moich pomiarach oporności? Może jeszcze jakieś zrobić? Posiadam miernik Uni-T UT 107 jak by co.
  • Helpful post
    #6
    User removed account
    Level 1  
  • #7
    jpatryk125
    Level 9  
    Założenie innego zapłonu nie wchodzi w grę, bo piłę "kupiłem" za pół darmo, i wolał bym sam naprawić stary zapłon, co zachowa oryginalność urządzenia, a także da mi satysfakcję z samodzielnej naprawy. W innym przypadku wolę złożyć piłę do w całość i odstawić na strych.