Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 407 2.0 hdi - Po odpaleniu silnika pojawia się biały dym o zapachu ropy

06 Lis 2016 16:18 3852 7
  • Poziom 8  
    Witam.
    Panowie mam pewien problem ze swoim peugeotem 407 silnik 2.0 HDi 136 KM
    Sytuacja wygląda tak.

    Zakupiłem nowy akumulator Varty 77 Ah ( stary stracił pojemność)
    Sprawdziłem układ grzania świec ( wg domowego sposobu świeca - żarówka - akumulator ) na wszystkich zapaliła się żarówka wiec można stwierdzić ze świece OK.
    Sprawdziłem przekaźnik na każdą ze świec puszcza prad rzędu 9 V.
    Wszystkie filtry wymienione na nowe (FILTRONA) tak około 2 tys temu (filtrze paliwa nie miałem żadnych opiłków)

    Silnik mi nie gaśnie nie telepie, oleju nie ubywa, płynu chłodniczego również, spalanie w normie około 7 litrów i się utrzymuje.

    I tak pojawił się pewien problem ( gdy temp spadły poniżej 10 stopni) mianowicie po odpaleniu tak około 5 sekund leci biały dym o zapachu ropy potem wszystko się uspokaja i cały dzień nie mam problemu aż do kolejnego odpalenia po 8-10 godzinach znowu dym.
    Co do zachowania silnika zaraz po odpaleniu żadnego szarpania ale praca jest powiedzmy "tepa", a po tych 5 sekundach tak jakby się uspokoił praca robi się bardziej gładka, kolejnym objawem jaki zauważyłem to po nagłym wciśnięciu gazu do oporu następuje zdławienie silnika przez krótki czas (około 1 sek) a po zdławieniu silnik odzyskuje moc i przyspiesza normalnie.

    Z tego co wyczytałem na forach mogę mieć dwa elementy do wymiany regulator ciśnienia pompy CR może się przycinać i nie uzyskuje odpowiedniego ciśnienia na listwie
    oraz ale to bardziej z własnych obserwacji i z nasłuchiwania odpalających silników 2.0 HDi mam chyba problem z rozrusznikiem kręci chyba trochę zbyt ospale (ponoć na ten stan ma wpływ kończąca się dwumasa).

    czy moje podejrzenia są słuszne?
    Proszę o jakieś sugestie
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 32  
    Zacznij od poprawnego sprawdzenia świec, bo żarówką to sobie możesz poświecić, chyba że to była h7 itp.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 31  
    Sprawdzanie świec żarowych żarówka - akumulator to nie jest dobra metoda w przypadku zwartej świecy żarówka również zaświeci , użyj amperomierza lub wykręć i sprawdź . Zapach nie spalonego paliwa to problem kompresji lub wtrysków , błędy jakieś są ?
  • Poziom 32  
    Odpal zimny silnik, po ok. 30 sekundach zgaś i sprawdź uważnie ręką temperaturę kolektora wydechowego przy głowicy w 4 miejscach na wprost cylindrów. W ten prosty sposób będziesz wiedzial na którym cylindrze jest problem. Nie pracujący cylinder będzie miał zimniejszy kolektor.
    Samemu mozna sprawdzić też ciśnienie na cylindrach. Świece żąrowe przy tej temperaturze nie mają wpływu na pracę silnika HDI.
  • Poziom 8  
    Więc tak.
    co do pojawiającej się dymu to trwa to około 4 sekund potem zanika.

    w chwili obecnej jestem po sprawdzeniu ukąładu elektrycznego:

    1. akumulator 12,6 V w stanie spoczynku,
    2. grzanie świec spada do 11.8 V
    3. podczas odpalania spada do 11,3 V
    4. ładowanie po uruchomieniu 14,1 V bez zmian pod obciążeniem,
    5. Świce sprawdzone miernikiem 1 świeca 0,5 Ohma 2, 3, 4 ten sam odczyt ( więc bodzio012 metoda stara jak świat tez jest skuteczna i do teraz praktykowana)

    Teraz trochę więcej informacji mam wycięty fap mechanicznie i częściowo komputerowo piszę częściowo bo czasem podczas jazdy mam uruchamianą procedurę wypalania.

    Po odpaleniu silnik nawet się nie zabuja i nie nie telepie nie szarpie pracuje normalnie równo jedynie trochę "tepo" w okresie gdy wylatuje dym, jak tylko dym znika praca robi się "miękka"
    Dalej moje pytanie kieruje w stronę regulatora ciśnienia lub filtra paliwa możliwe żeby dostawał zbyt mała dawkę paliwa o odpowiednim ciśnieniu

    Odczytałem błedy mam dwa P1434 i P2408
  • Poziom 14  
    Opis błędów zaczerpnięty z forum Peugeot http://www.peugeotforums.com

    Fault code P1434
    After sales description of the fault code Particle filter additive system : Excessive temperature or open circuit
    Description of the diagnostics Circuit open for 1 second
    Conditions of activation of the diagnostics On control of the particle emission filter additive pump
    Battery voltage more than 7 V
    No error on BUS internal to the engine management ECU
    Conditions of disappearance of the fault Switching on of the ignition
    Down-grade modes if fault present Deactivation of the particle emission filter additive pump
    Stopping of the cumulative calculation of the quantity of additive to be injected
    Switching on of the warning light and/or warning message -
    Main customer complaints likely -
    Suspect areas Additive pump

    Fault code P2408
    After sales description of the fault code Additive system : Fuel tank cap sensor signal fault
    Description of the diagnostics Fuel tank cap sensor signal fault (For 30 seconds)
    Conditions of activation of the diagnostics Consult the associated contexts for the Pcode forwarding conditions
    Conditions of disappearance of the fault Switching on of the ignition
    Down-grade modes if fault present Deactivation of the forced regeneration of the particle emission filter
    Switching on of the warning light and/or warning message -
    Main customer complaints likely -
    Suspect areas Fuel gauge
    Electrical harness
    Wiring
    Built-in systems interface
  • Poziom 8  
    Witam.
    jestem włąsnie po wizycie u pewnego mechanika trochę starej daty ale widac ze sie zna na sprawie.

    po wczorajszej rozmowie kazał mi zrobić pewną rzecz przed odpaleniem auta, mianowicie kazał mi dopompować gruszką aż nie będę miał siły już jej scisnąć, tak zrobiłem I raz gruszka się ugieła dość lekko nie dawała zbytniego oporu po II już nie mogłem jej ugnieść. Auto zapaliło bez żadnych objawów żadnego dymienia żadnego objawu.

    Po rozmowie kazał mi teraz w pierwszym rzędzie wymienić filtr na inny oryginalny ( kazał mi omijać filtry filtrona ponoć zapowietrzają układy lub stawiaj zbyt wielki opór dla mojego np układu).
    Jutro poprawi mi też połączenia przewód - wtrysk bo ba dwóch widać ślady ropy niewielkie ale mogą być przyczyną spadku ciśnienia.
    Ostatnią rzeczą która może powodować tak kiepskie odpalanie mojego auta może być regulator na niskim ciśnieniu ( słychać powiedzmy dźwięk przelewającej sie ropy po naciśnięciu gruszki) ale to dopiero sprawdzi jak wykonam te dwie czynności wymianę i uszczelnienie
  • Poziom 8  
    Witam.
    Właśnie też jestem po wymianie filtra na nowy MANN'a, stary filtrona a dokładnie jego powierzchnia filtrująca była jak z plastiku aż twarda całkowicie marka się popsuła.
    i zauważyłem może ze trzy niewielkie opiłki na dnie filtra wcześniej przed wymiana na filtrona nie było tego.

    Wczoraj jak było 10 na plusie autko odpaliła jak marzenie zero dymu juz myślałem ze mam z głowy, do dzisiaj mamy na termometrze 8 stopni a on znowu bąka puścił.

    Skoro filtr wymieniłem na porządny pozostają mi jeszcze dwie rzeczy albo regulator po stronie NC na pompie albo sam już nie wiem może przekaźnik swiec dodam ze świece sa OK układ tez raczej nie zapowietrza się bo po odpaleniu zero jakichkolwiek szarpań chodzi jak powinien.
    wcześniej zrobiłem pewien myk zanim odpaliłem auto przepompowałem go gruszką zapalił jak należy bez dymu. jutro zrobie tak samo i zobacze co to da