Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Matiz - wymiana termostatu matiz

ERESZEK 06 Lis 2016 16:18 960 18
  • #1 06 Lis 2016 16:18
    ERESZEK
    Poziom 3  

    Witam chcę wymienić termostat czy tą sprężynką daje się w kierunku silnika ? Proszę o odpowiedz jak ustawić ten "cypelek" na termostacie wiem że ma być u góry ale nie jak dokładniej.Poprzedni właściciel termostat włożył nie wiadomo jak i nie mam się co sugerować ustawieniem termostatu jak zastosował poprzedni właściciel.Temperaturę wody mi pokazuje na połowie i tak stoi jak się wiatrak włączy to minimalnie opadnie milimetr i znów to samo silnik gorący ,chłodnica gorąca a ogrzewania brak. Matiz - wymiana termostatu matiz

  • #2 06 Lis 2016 16:22
    Dziarski Hank
    Poziom 25  

    Skoro trzyma temperaturę "w połowie" i nie ma znaczących wahań, to wymiana termostatu jest bezcelowa. Szukaj przyczyny gdzie indziej.

  • #3 06 Lis 2016 18:20
    Daro122
    Poziom 26  

    Wchodzi sprężynką do silnika inaczej chyba nie wejdzie a ten cypelek możesz dać do góry , z tego co piszesz to nagrzewnica do wymiany , nie ma tragedii , ale odłączenie przewodów wodnych w komorze silnika to już tragedia .

  • #4 06 Lis 2016 18:38
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Odpinasz filtr powietrza, i przewody WN, odkręcasz 2 śrubki i wychodzi.
    Wcześniej spuść płyn.

    Sprężynka do środka , otworek u góry.

  • #5 06 Lis 2016 18:47
    wojtek1234321
    Poziom 28  

    ERESZEK napisał:
    Temperaturę wody mi pokazuje na połowie

    To znaczy ile stopni C ma silnik?
    ERESZEK napisał:
    jak się wiatrak włączy to minimalnie opadnie milimetr i znów to samo silnik gorący ,chłodnica gorąca a ogrzewania brak.

    Może wogóle tam nie masz termostatu włożonego i cały czas jest puszczony płyn na duży obieg, a w takim wypadku to rzeczywiście może nie grzać.
    Podstawowa rzecz:
    W jakim czasie silnik się nagrzewa?
    Sprawdź czy po odpaleniu zimnego silnika górny wąż idący do górnego krućca chłodnicy nagrzewa się równocześnie z silnikiem, czyli czy po odpaleniu robi się stopniowo ciepły, czy jakiś czas jest zimny i dopiero po kilku minutach pracy silnika robi się momentalnie goracy.

  • #6 06 Lis 2016 18:59
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    wojtek1234321 napisał:
    dopiero po kilku minutach pracy silnika robi się momentalnie goracy.


    W takiej jak dziś temperaturze to trzeba z 5km przejechać żeby termostat puścił.
    Po drugie wskazówka temperatury ma wskazywać 11 godzine.

  • #7 06 Lis 2016 19:04
    wojtek1234321
    Poziom 28  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    W takiej jak dziś temperaturze to trzeba z 5km przejechać żeby termostat puścił.

    Może i masz rację, ale gdy będzie puszczone na duży obieg (bez termostatu) to już po minucie wyczuje że wąż robi się stopniowo ciepły...

  • #8 06 Lis 2016 19:37
    ERESZEK
    Poziom 3  

    termostat tak właśnie nowy założyłem tylko chciałem się upewnić czyli prawidłowo zamontowałem.Stary termostat nie wyglądał na zniszczony. Temperaturę wody mi pokazuje na połowie licznika po przejechaniu 3-4 kilometrów i włącza się wiatrak to spada o milimetr i znów do połowy licznika a ogrzewania brak Matiz - wymiana termostatu matiz

  • #9 06 Lis 2016 19:57
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Dobrze ci wskazuje, co do ogrzewania to albo nagrzewnica do wymiany albo linka nie przełącza.

  • #10 06 Lis 2016 20:03
    g107r
    Poziom 29  

    Dziarski Hank napisał:
    wymiana termostatu jest bezcelowa.
    A nawet może pogorszyć sytuację, gdy kupisz podróbkę termostatu, także starego nie wyrzucaj. Jeszcze może się przydać... Moja nówka działała dwa dni...

    Sprawdziłeś te węże do nagrzewnicy, czy oba są gorące ?
    Pracę linki i ruch klapki ciepło/zimno przełączającej zimne powietrze, powodujących że raz powietrze omija gorący grzejnik - będzie dalej zimne, na ciepłe - kiedy przelatuje przez grzejnik ?
    Zapchany przepływ płynu do nagrzewnicy, ułamany zaczep linki, klapka w pozycji "zimne", lub nie domykająca się do końca, i choć popularny - nie musi być to zaraz zapchany grzejnik nagrzewnicy.
    Wszyscy bez mała podpowiadacze piszą Ci że grzejnik/nagrzewnica do wymiany, a Ty termostat...
    Może inni użytkownicy matizów Cię przekonają
    Link
    Link
    Link

  • Pomocny post
    #11 06 Lis 2016 20:09
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Jeśli jedna rurka gorąca a druga zimna to nagrzewnica skończona.

  • #13 06 Lis 2016 21:27
    ERESZEK
    Poziom 3  

    Jeśli jedna rurka gorąca a druga zimna to nagrzewnica skończona.

    jutro to sprawdzę

  • #14 06 Lis 2016 21:45
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Oczywiście silnik nagrzany , włączony ciepły nawiew.

  • #15 07 Lis 2016 14:01
    ERESZEK
    Poziom 3  

    Witam dziś sprawdzałem rurki nagrzewnicy od strony pasażera rurka letnia a od strony kierowcy rurka zimna. Oczywiście silnik nagrzany , włączony ciepły nawiew.Czyli jednak do wymiany nagrzewnica ?

  • #16 07 Lis 2016 14:40
    g107r
    Poziom 29  

    Roger_Vip napisał:
    Zrób tak, skoro termostat sprawdziłeś, temp. masz na wskaźniku ok, to rozgrzej silnik do optimum, zdemontuj kanał / rurę idącą od wentylatora do nagrzewnicy i połóż rękę / dłoń na nagrzewnicy i sprawdź jaka ona jest. Temp. musi być ustawiona na maxa na czerwono, klapa wtedy jest otwarta i będziesz mieć kontakt organoleptyczny z nagrzewnicą powinna być gorąca, że dłoni byś nie utrzymał długo...

    Jak chcesz, to jeszcze da się coś znaleźć...
    Na przykład odkręcasz przewód powrotny z nagrzewnicy przy silniku, dziurę od strony silnika zaślepiasz, i patrzysz czy mocno leci z nagrzewnicy, o ile w ogóle leci...
    Masz gaz ?

  • #17 07 Lis 2016 14:45
    ERESZEK
    Poziom 3  

    Zrób tak, skoro termostat sprawdziłeś, temp. masz na wskaźniku ok, to rozgrzej silnik do optimum, zdemontuj kanał / rurę idącą od wentylatora do nagrzewnicy i połóż rękę / dłoń na nagrzewnicy i sprawdź jaka ona jest. Temp. musi być ustawiona na maxa na czerwono, klapa wtedy jest otwarta i będziesz mieć kontakt organoleptyczny z nagrzewnicą powinna być gorąca, że dłoni byś nie utrzymał długo...TEŻ TO CZYTAŁEM JUŻ....................

  • #18 07 Lis 2016 15:16
    g107r
    Poziom 29  

    ERESZEK napisał:
    TEŻ TO CZYTAŁEM JUŻ....................
    Tylko że z tego czytania nic nie wynika...
    W tamtym temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=16004917#16004917 proponowałem już sprawdzenie tych przewodów. Kiedy to było ? Ja wciąż piszę o tym samym, czyżby musi nabrać mocy urzędowej, a wtedy weźmiesz to pod uwagę na początku grudnia ?
    Pytasz, otrzymujesz odpowiedzi, dlaczego nie jesteś nimi zainteresowany ?

  • #19 07 Lis 2016 15:30
    ERESZEK
    Poziom 3  

    Strumien swiadomosc... doradza mi lepiej i konkretnie Dołączył: 05 Kwi 2010
    Posty: 10632 | Pomógł: 496 !!!!!!!!!! a ty Dołączył: 12 Cze 2005
    Posty: 304 | Pomógł: 34 ! chyba to o czymś świadczy także proszę g107r nie pomagaj mi już !

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME