Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Od czego zacząć? Początki AVR

batafa 06 Lis 2016 22:20 783 7
  • #1 06 Lis 2016 22:20
    batafa
    Poziom 3  

Witam, jestem uczniem 2 klasy technikum elektronicznego i chce zacząć uczyć się na własną rękę obsługi mikroprocesorów. Planuje sobie zakupić programator, jakieś atmegi i książkę "Język C dla mikrokontrolerów AVR" , jednak wacham się czy zaopatrzyć się w takowy "zestaw AVR" czy zacząć od Arduino.
    Teraz pytanie do doświadczonych/w miarę doświadczonych , lepiej będzie zacząć od czystego avr czy od Arduino?

Proszę mi nie pisać "kup to , weź to to dokładnie ten model i to..." , tylko chodzi mi o ogólne podejście do tematu, mianowicie "Arduino czy AVR" (tak wiem ,że arduino
    opiera się o avr ,ale myślę ,że każdy wie o co chodzi;)

Moim ostatecznym celem jest nauczenie się obsługiwać mikroprocesory , język C
    itp. więc prędzej czy później będę musiał się bawić Avr'ami ,jednak od czego zacząć
    swoją przygodę.... ARDUINO czy ARV ;)

0 7
  • #2 06 Lis 2016 22:24
    excray
    Poziom 39  

Jeśli zaczniesz z arduino to i pewnie zostaniesz z arduino i zostaniesz mikroprocesorowym kaleką. Będziesz jednym z wielu "programistów" arduino, którzy jeśli ktoś im nie da gotowej biblioteki i dokładnie nie napisze jak jej użyć, to załamują ręce i lamentują. Oczywiście start będzie zdecydowanie łatwiejszy.

0
  • #3 06 Lis 2016 22:32
    batafa
    Poziom 3  

Myślę ,że z odpowiednią książką nie będę miał problemów.
    Czyli lepiej rozpocząć od całkowitych podstaw czyli programator, procesor i
    czyste C :D
    W takim razie jeszcze jedno pytanie, czy ta książka "Język C dla mikrokontrolerów AVR tom2" jest godna polecenia dla osoby początkującej?

0
  • #5 06 Lis 2016 22:37
    2675900
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 06 Lis 2016 22:44
    excray
    Poziom 39  

batafa napisał: