Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: Żywice do odlewów parę porad potrzebne.

DecoDominik 07 Lis 2016 12:01 732 14
  • #1 07 Lis 2016 12:01
    DecoDominik
    Poziom 14  

    Witam.
    Potrzebowałbym wykonać parę odlewów.
    1. Forma to ok metrowa metalowa rurka. Żywica biała*, potrzebuję żeby był lekki przykurcz. Na średnicy 14mm o jakieś 0,2-0,4mm żeby oddzieliła się od formy.
    Najlepiej o konsystencji śmietany, dłuższy czas pracy ok 10-15min. Są jakieś zmiękczacze do żywic? Miałem taką strasznie twardą że łamała się podczas obróbki. Myślę że dodatek jakiegoś zmiękczacza by pomógł.
    * są jakieś lekko przezroczyste? Wiem że przezroczysta pełna jest droga a białe w pełnym kolorze są "techniczne". A tu chciałbym uzyskać ozdobny wygląd.

    2. Przezroczysta lub lekko przezroczysta aby można było ją zabarwiać.
    Też czas wiązania dłuższy, najlepiej żeby przechodziła w stan żelowy gęsty po 30 minutach. Czas pełnego wiązania może być kilka dni.

  • #3 07 Lis 2016 19:15
    DecoDominik
    Poziom 14  

    Klient mi mówił że kupił taką za coś ok 15zł kg.

    W sumie do nie jest jako dokładny odlew tylko jako surowiec do obróbki skrawaniem.

    Odlewamy bloczek i leci to na tokarkę później.

  • #4 07 Lis 2016 23:12
    phantom48
    Poziom 26  

    DecoDominik napisał:
    Są jakieś zmiękczacze do żywic? Miałem taką strasznie twardą że łamała się podczas obróbki. Myślę że dodatek jakiegoś zmiękczacza by pomógł.


    Surowe żywice polestrowe lub epoxydowe są kruche i dobrze nadają się to tworzenia laminatów z włóknem szklanym.Do takiego przeznaczenia jak piszesz to za bardzo się nie nadadzą.Znacznie lepszym surowcem do odlewów są kleje na bazie epoxydu.Stosowałem do wyrobów trybów klej Distal ten wolny.Taki klej dwuskładnikowy to w zasadzie pól samej żywicy a w drugiej tubce wypełniacz przeważnie żywica akrylowa + dodatki poprawiające adhezję i plastyfikatory poprawiające udarność i oczywiście utwardzacz.Koszt takiego surowca jednak będzie wyższy kupowałem płacąc za 50g 8zł ,czyli kg 160zł .

  • #5 07 Lis 2016 23:17
    DecoDominik
    Poziom 14  

    No ten problem że aż za twarde.
    Pęka podczas obróbki.

  • #6 07 Lis 2016 23:29
    phantom48
    Poziom 26  

    Widziałem w jakieś hurtowni pręty poliamidowe , różnej grubości.Poliamid należy do tworzyw o najlepszych właściwościach mechanicznych i doskonale nadaje się do obróbki skrawaniem, właśnie takie pręty są przeznaczane do produkcji śrub i nakrętek a także innych kształtek o przeznaczeniu konstrukcyjnym.

  • #7 08 Lis 2016 00:22
    DecoDominik
    Poziom 14  

    To mnie naprowadziło na Techniplast 400 36zł/kg
    Zobaczymy czy coś tańszego się znajdzie.

    Choć w zasadzie optowałbym za droższym materiałem i mniejszymi nakładami pracy manualnej. Niż na tańszym "upierdliwym"

  • #8 08 Lis 2016 09:02
    phantom48
    Poziom 26  

    Nie jestem przekonany czy Techniplast 400 który jest żywicą z przeznaczeniem budowlanym nada się na wyrób takich prętów .Tu pod tym adresem : ( http://techniczny24.com/walki-poliamidowe.html ) są gotowe pręty poliamidowe więc po co robić własne.

  • #9 08 Lis 2016 09:13
    DecoDominik
    Poziom 14  

    Chodzi o dodatki i nie tylko pręty.
    Re: Żywice do odlewów parę porad potrzebne.

  • #10 08 Lis 2016 09:27
    phantom48
    Poziom 26  

    Czy taki pręt będzie poddany pewnym obciążeniom, czy tylko ma mieć znaczenie ozdobne?

  • #11 08 Lis 2016 13:05
    DecoDominik
    Poziom 14  

    Tzn tylko podczas obróbki.
    Maszyna normalnie toczy w drewnie.
    Ale te pręty które dostałem były za kruche do tego.

  • #12 08 Lis 2016 18:49
    phantom48
    Poziom 26  

    Jeżeli te dodatki to pokruszone kolorowe minerały, to toczenie bym zastąpił szlifowaniem, wymagać to będzie skonstruowania odpowiedniego oprzyrządowania, ale na próbę można wykonać nawet ręcznie.

  • #13 08 Lis 2016 21:01
    DecoDominik
    Poziom 14  

    One się bez problemu toczą frezują i tną na pile.

    Problem jest z pękaniem żywicy podczas toczenia.

  • #14 09 Lis 2016 07:35
    DecoDominik
    Poziom 14  

    Nie wiem są jakieś zmiękczacze do żywic?

  • #15 10 Lis 2016 11:49
    DecoDominik
    Poziom 14  

    Jeszcze jedno pytanie.

    Szukam też żywic utwardzalnych termicznie 100-180 stopni.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson