Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

astra h 1.3 2009 - poduszka powietrzna airbag

pawel3 07 Nov 2016 12:07 11226 4
  • #1
    pawel3
    Level 11  
    Witam. Zapaliła się kontrolka "airbag". "Opcom" pokazał:

    Rezystancja obwodu zapalnika poduszki powietrznej kierowcy (stopień 1) 2.7 Ohm
    Rezystancja obwodu zapalnika poduszki powietrznej pasażera (stopień 1) 2.1 Ohm
    Rezystancja obwodu zapalnika poduszki powietrznej kierowcy (stopień 2) 7.3 Ohm
    Rezystancja obwodu zapalnika poduszki powietrznej pasażera (stopień2) 7.3 Ohm
    Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy 2.3 Ohm
    Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera 7.3 Ohm
    Opór w obwodzie górnej bocznej poduszki pow. str. kierowcy 7.3 Ohm
    Opór w obwodzie górnej bocznej poduszki pow. str. pasażera 7.3 Ohm
    Rezystancja obwodu zapłonnika napinacza pasa kierowcy 2.3 Ohm
    Rezystancja obwodu zapłonnika napinacza pasa pasażera 2.3 Ohm
    zamiast poduszki pasażera w fotelu był opornik 4ohm. Po zamianie na 2,2ohm. Kontrolka zniknęła.
    Rezystancja obwodu zapalnika poduszki powietrznej kierowcy (stopień 1) 2.7 Ohm
    Rezystancja obwodu zapalnika poduszki powietrznej pasażera (stopień 1) 2.1 Ohm
    Rezystancja obwodu zapalnika poduszki powietrznej kierowcy (stopień 2) 7.3 Ohm
    Rezystancja obwodu zapalnika poduszki powietrznej pasażera (stopień2) 7.3 Ohm
    Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy 2.3 Ohm
    Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera 2.5 Ohm
    Opór w obwodzie górnej bocznej poduszki pow. str. kierowcy 7.3 Ohm
    Opór w obwodzie górnej bocznej poduszki pow. str. pasażera 7.3 Ohm
    Rezystancja obwodu zapłonnika napinacza pasa kierowcy 2.3 Ohm
    Rezystancja obwodu zapłonnika napinacza pasa pasażera 2.3 Ohm
    Chcę wstawić poduszkę i znalazłem już taką. Pytanie czy trzeba wymienić też sensor w drzwiach, i ewentualnie który kupić na internecie są różne numery.Czytałem że w AH są poduszki dwustopniowe ale w sterowniku w opcjach jest zaznaczone tylko jeden stopień a drugi jako "nie występuje". zmienić tego się nie da, na dole jest informacja sterownik zablokowany.
    Identyfikator: 0x0204
    Nazwa systemu: MRSZ-Temic
    Numer części:13288175
    Numer wersji oprogramowania: A3300RG3 V 3.4.0
    Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
    Kod alfa: CB
    Data produkcji: 20090713

    Wystarczy tylko wstawić poduszkę i sensor, czy trzeba jeszcze coś? Może ktoś wgrał coś innego niż powinno być? Na niemieckich forach, dużo piszą o zgrywaniu zawartości, podmienianiu jakichś wartości, plików "damp". czy coś i wgrywaniu z powrotem. Awaryjne się nie zapalają po uruchomieniu i światełko wewnątrz też działa jak należy. Pomoże ktoś?
  • #2
    czarag
    Level 12  
    Hm. Kolego z całym szacunkiem domyślam się, że to wiesz, ale gwoli ludzkości przypomnę.
    1) Kiedyś samochody były ciężkie twarde,bez zagłówków, bez pasów bezpieczeństwa, a jak je posiadały to nie miały żadnych innych zabezpieczeń. Człowiek w wypadku ginął lub czasem nie.
    2) Od ok 30-20 lat jest tendencja zmniejszania wagi pojazdu, aby polepszyć osiągi. Mniejsza waga zmusiła do zmian w konstrukcji aut i obecnie, szczególnie w Astrze z 2009r. jest kontrolowana strefa zgniotu, ale musi to współgrać z kontrolowanymi przez komputer pirotechnicznymi napinaczami pasów bezpieczeństwa, poduszkami czołowymi, bocznymi, czujnikami zderzeniowymi itp. itd.
    3) Jak sam widzisz jakakolwiek niesprawność w całym układzie bezpieczeństwa powoduje, że komputer oznajmia, że jest błąd i .... dla bezpieczeństwa nieoczekiwanego odpalenia wyłącza cały układ. A informacja o błędzie jest po to aby to naprawić, bo inaczej w razie dzwonu cały układ nie zadziała, w wówczas jest to dodatkowym zagrożeniem dla człowieka.
    4) Nie wiem kiedy i od kogo kupiłeś auto, ale ten ktoś montując oporniki świadomie naraził Cię na utratę życia lub zdrowia. Na Twoim miejscu ja bym gościa okroił z kasy na naprawę tego, bo ta nie będzie prosta i tania. I nie miałabym skrupułów tak jak on nie miał narażając Cię na kalectwo.
    5) Wiedz, że to się nadaje do prokuratora i czasem wystarczy postraszyć.
    6) wiele osób podało, podaje do sądu takich oszustów i pogoniło ich na dużą kasę, szczególnie komisy. Ludzie nie bójmy się tego robić i tępić takich handlarzy bez sumienia.


    Jeżeli auto kupiłeś mniej niż pól roku temu to robi się to tak jak poniżej i ma się na naprawę.

    1) Jedzie się do serwisu płaci 150zł za diagnozę i prosi o kosztorys naprawy do kredytowanej naprawy.
    2) Idzie się z tym do rzeczoznawcy 150zł.
    3) Z tymi kwitami składa się sprawę do sądu o nakaz zapłaty konkretnie podanej kwoty, na konkretne konto w ciągu w celu przywrócenia samochodu do stanu sprawności wraz wnioskiem o zadośćuczynienie za straty moralne i finansowe (serwis, rzeczoznawca- rachunki) oraz wnioskiem o zwolnienie z kosztów sądowych. A nawet gdyby to opłata sądowa to 2% wartości jakie się domagamy.
    4) Czekamy na wyrok zaoczny i czekamy na kasę, nawet nie musimy zjawiać się na rozprawie i nie potrzebujemy adwokata.
    5) i dalej już się samo toczy, albo goście miękną i chcą się dogadać, naprawić lub oddać kasę - dlatego nie wolno wcześniej podpisywać umów kupna sprzedaży na niższą kwotę niż rzeczywiście zapłacona - nie jest to w naszym interesie jak widać,
    6) Albo stają okoniem. Ale jest jeden szkopuł przy ich odwołaniu. Jako pozwani muszą udowodnić sądowi, że wada istniała w momencie sprzedaży i kupujący wiedział o tym i świadomie taki samochód kupił, a w zasadzie może o tym świadczyć jedynie wpis w umowie kupna- sprzedaży. A to chyba mało kto by takie auto kupił i z reguły nic tam nie jest wpisane i wygraną mamy jak w banku. Wówczas sąd zawsze każe płacić. Uwaga żadne wpisy drobnym druczkiem np. że znamy stan techniczny auta nie mają mocy prawnej - ustawa jest górą, a my nie jesteśmy mechanikami z narzędziami,komputerem i wiedzą aby móc ocenić stan techniczny na oko. Jedynie diagnosta, rzeczoznawca, wykwalifikowany mechanik może nam to nam przedstawić. Jak nie ma na to dokumentów to możemy się śmiać z takich zapisów.
    7) Na wszelkie próby zastraszenia nie odbieramy telefonów można tylko uświadomić, że takie grożenie i sprzedaż takiego auta podpada pod prokuratora.

    Piszę z autopsji.
    Moi oszuści z którymi chciałem się dogadać po dobroci przed sprawą, najpierw byli mili i przeciągali w czasie - że niby OK. Naprawimy, ale to wymaga czasu etc. Jak po 1,5 miesiąca wniosłem sprawę i za 2 miesiące dostali z sądu nakaz zapłaty to zaczęli grozić i mnie obrażać, a jak po 7 dniach (czas na odwołanie) sąd odrzucił ich odwołanie to błagali żeby mniej, żeby się dogadać, bo musieli płacić 7,5 tys za naprawę wycenioną przez serwis. A ja za 5tys. zrobiłem naprawę w zaprzyjaźnionym warsztacie i 2 mi zostało w kieszeni.

    Pawle nie jest to dla Ciebie droga, ale naprawa będzie na pewno droższa niż dogadanie się ze sprzedawcą czy dochodzenie przed sądem.
    Ale takiego narażania mnie, mojej rodziny ja bym nie odpuścił
    Nie które części trzeba dopasowywać wg miesiąca, kwartału produkcji - nie życzę Ci tego.
  • #3
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    pawel3 wrote:
    zamiast poduszki pasażera w fotelu był opornik 4ohm. Po zamianie na 2,2ohm. Kontrolka zniknęła.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1210551.html
    Pamiętaj, że:
    Rejestrując się na naszym forum, zgadzasz się z panującymi na nim zasadami. Jeżeli te zasady Ci nie odpowiadają, to nie zakładaj tu tematów i nie pisz postów.
    Treści zabronione.:
    ...
    h ) przeprowadzanie amatorskich napraw układów SRS, przeliczania i modyfikacji wsadów sterowników SRS, innych modyfikacji niezgodnych z fabryczną specyfikacją auta.
  • #4
    pawel3
    Level 11  
    CameR wrote:
    pawel3 wrote:
    zamiast poduszki pasażera w fotelu był opornik 4ohm. Po zamianie na 2,2ohm. Kontrolka zniknęła.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1210551.html
    ]Pamiętaj, że:
    Rejestrując się na naszym forum, zgadzasz się z panującymi na nim zasadami. Jeżeli te zasady Ci nie odpowiadają, to nie zakładaj tu tematów i nie pisz postów.
    Treści zabronione.:
    ...
    h ) przeprowadzanie amatorskich napraw układów SRS, przeliczania i modyfikacji wsadów sterowników SRS, innych modyfikacji niezgodnych z fabryczną specyfikacją auta.[/]



    W Drzwiach nie znalazłem sensora. Zamówiłem już poduszkę, wstawię ją i zobaczymy. Nikogo nie namawiam na oszukiwanie jakiegokolwiek systemu bezpieczeństwa i ani też nie opisuję sposobu na to. Od samego początku piszę o wstawieniu poduszki. Według Niemców wystarczy że włożę poduszkę i będzie ok, o rezultatach poinformuję.
  • #5
    pawel3
    Level 11  
    Witam. Po założeniu właściwej poduszki wszystko jest w normie.