Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PEUGEOT 306 1.4 99r - Demontaż deski rozdzielczej

07 Lis 2016 12:19 3099 3
  • Poziom 14  
    Witam wszystkich
    Mam problem ze swoim Peugeotem (sedan, 1.4, 99r wersja husky). Poprzedni właściciel wyjął filtr kabinowy i przez te wszystkie lata nazbierało się w tunelach ogrzewania masa syfu, który nie nadaje przyjemnego zapachu podczas grzania...W każdym razie chcę zdjąć deskę rozdzielczą, wymyć wszystkie tunele, wyczyścić nagrzewnicę i puścić przy okazji kilka dodatkowych przewodów do komory silnika. Zdjąłem schowki, kratki nawiewu, tunel środkowy, zegary, osłony radia i regulacji nawiewu ale nie mam pojęcia na czym trzyma się sama deska rozdzielcza. Znalazłem jedynie jedną śrubę w okolicy tunelu środkowego ale nic więcej nie widzę a deska nie ma zamiaru się nigdzie ruszyć. Ktoś może już ją zdejmował i wie na czym się trzyma?
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Przyznam szczerze ze nie przyszło mi do glowy szukać na YT. Google pokazywało jedynie 406 lub citroeny. Dziękuję za odpowiedź.
  • Poziom 14  
    Szczerze? ten film naprowadził mnie jedynie na to żeby szukać mocowań w komorze silnika.
    Gdyby ktoś szukał tego co ja :
    - Demontujemy kratki nawiewów (wszystkie trzymają się na zaczepach) ;
    - Demontujemy konsolę środkową ( termometr, przycisk świateł awaryjnych i podgrzewania tylnej szyby, radio) trzyma się ona na dwóch śrubach typu TORX i dwóch nakrętkach za radiem ;
    - Za pokrętłami od nawiewu jest jedna śruba na klucz 10 ;
    - Demontujemy tunel środkowy (pod tylną popielniczką 2 śruby torx i 2 nakrętki 10 pod mieszkiem drążka zmiany biegów) ;
    - Pod sterownikiem centralnego zamka jest jena śruba torx ;
    - Pod schowkiem zamykanym na kluczyk z prawej strony (blisko drzwi) również znajduje się śruba na klucz 10 mocująca deskę
    - Od strony kierowcy w takim samym miejscu znajduje się identyczna śruba ;
    - Odłączamy akumulator i demontujemy poduszkę powietrzną z kierownicy (trzyma się na 2 TORXach wkręcanych od tyłu kierownicy)
    - Odkręcamy kierownicę i przełączniki zespolone ;
    - Demontujemy ramiona wycieraczek (nakrętki na klucz 13) ;
    - Odkręcamy kratki pod szybą ;
    - Wyjmujemy mechanizm wycieraczek (3 śruby 13 i kilka 10) ;
    - Odkręcamy zaślepkę kostki zasilającej kabinę a pod nią śrubę typu imbus i wyjmujemy wtyczkę ;
    - Odkręcamy 3 lub 4 (nie pamiętam dokładnie) nakrętki na klucz 10 rozmieszczone wzdłuż szyby przedniej ;
    - Deska powinna wyjść.