Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octawia 2 2.0 TDI BMM - Czujniki położenia wałka rozrzadu G40

07 Lis 2016 15:24 2445 3
  • Poziom 22  
    Witam. Mam dziwny problem, samochód przyjechał z innego warsztatu, gdzie wymieniono czujnik położenia wałka rozrządu Delphi. Nie przyniosło to efektu, więc klient odebrał i teraz jest u mnie.
    Błąd jest:

    000833 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
    P0341 - 000 - niezrozumiały sygnał
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01100000
    Priorytet błędu: 3
    Częstość błędu: 22
    Wew.licznik błędów: 255
    Przebieg: 252700 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2000.00.00
    Czas: 10:49:14

    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 840 /min
    Prędkość: 0.0 km/h
    Obciążenie: 0.0 %
    Napięcie: 13.98 V
    Bity binarnie: 00000100
    Stab.b.jałowego: 0.0*KW
    (bez jednostek): 48.0

    Błąd jest stały, kasuje i przy pierwszym odpaleniu wyskakuje ponownie.
    Zostało zrobione :
    Podmienione jeszcze dwa czujniki (sprawne), rozebrana cała wiązka do sterownika, przejścia są ok., napięcie wychodzi ze sterownika. Pin 1 oraz 2 - 5V, 3 masa.
    Rozrząd na blokadach jest ok. Jak bym wałek nie przestawił, synchronizacja cały czas wynosi 0 .
  • Testo
  • Poziom 14  
    Witam. Mieliśmy w pracy ten sam problem. Źle ustawiony rozrząd, mimo że na blokady było dobrze. Jeśli wyskakuje błąd to synchronizacja będzie na zero. Przy zbyt rozjechanym ustawieniu rozrządu silnik nie zapali z podłączonym czujnikiem wałka. Z odłączonym będzie chodził.
  • Testo
  • Poziom 16  
    Miałem w życiu parę takich przypadków dokładnie dwa. Były to dwa różne silniki jeden vw a drugi suzuki. W obu był problem z uszkodzonymi koronkami na wale korbowym. Komputery w obu przypadkach pokazywały błąd położenia wałka rozrządu . Nie znam historii twojego silnika ale jak czytam twój przypadek to przypominam sobie identyczną sytuacje że wszyscy wymieniali czujniki i ustawiali rozrząd na tysiące sposobów.Sprawdzić nie zaszkodzi .Z tego co pamiętam to w polo była lekko przygięta koronka a w vitarze brakowało jednego zęba
  • Poziom 22  
    Temat zakończony okazało się ze poprzedni warsztat żle dobrał czujnik położenia wałka rozrządu klienta czujnik był uszkodzony i stąd wszystkie problemy . Szkoda bo szukania było dużo .

    Dziękuje osobą które się udzielały .