Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1.4 Iskra ucieka po kablach WN. Pomocy

boyaca 09 Lis 2016 11:11 915 25
  • #1 09 Lis 2016 11:11
    boyaca
    Poziom 3  

    Witam.
    Problem wygląda następująco:
    Autko od pewnego czasu zaczęło szarpać, a teraz już nawet nie reaguje na pedał gazu. Zarówno jak na lpg tak i na benzynie.
    Najciekawszą zagadką jest iskrzenie wkoło metalowych fajek na końcach przewodów WN.
    Dodam iż założona nowa cewka nowe przewody bosch (3 komplet nowych) i nowe świece bosch.
    dzisiaj wtopiłem ponad 300zł w nowe przewody , świece i cewke i znów iskra ucieka wkoło tych fajek na przewodach do obudowy silnika. Dodam iż samochód strasznie słaby brak mocy. jakby siedział komplet osób i pełny bagażnik.
    Ciśnienie na tłokach 12,5 bara.

    0 25
  • #2 09 Lis 2016 11:31
    kajron
    Poziom 29  

    Sprawdził bym czy masowanie silnika jest prawidłowe ,wygląda to tak jakby na gniazdach w które wkręcone są świece była słaba masa ,podaj przewodem masę na metalowa część świecy która jest wkręcana i zobacz czy niknie iskrzenie koło fajek .Przydała by się jakaś fota poglądowa.

    0
  • #3 09 Lis 2016 11:35
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Czy prawidłowo wpięte są fajki przewodów WN;
    mam na myśli to: czy "fajki" prawidłowo zatrzaskują się na świecach zapłonowych.
    Dla porównania: weź starą świecę oraz stary przewód i zobacz jak są ze sobą łączone.
    Kopułka i palec OK?

    0
  • #5 09 Lis 2016 11:45
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    sanfran napisał:
    Przerwa na elektrodach świec prawidłowo ustawiona?

    Czy w nowych świecach ustawia się przerwę ?

    0
  • #6 09 Lis 2016 12:14
    rooter75
    Poziom 17  

    marek majchrzak napisał:
    Czy w nowych świecach ustawia się przerwę ?

    Zależy od świec ale do lpg przerwa musi być zmniejszona względem fabrycznej, są oczywiście w handlu świece dedykowane z mniejszą przerwą i tych nie trzeba ustawiać.

    0
  • #8 09 Lis 2016 12:55
    wojtek1234321
    Poziom 31  

    boyaca napisał:
    Najciekawszą zagadką jest iskrzenie wkoło metalowych fajek na końcach przewodów WN.

    To te fajki mają metalowe osłony? Są razem z kablami czy są tylko montowane do kabli? Jeżeli są montowane do kabli to bym je poprostu wyrzucił i założył nowe, albo profilaktycznie dla próby zdjął je i wysuszył lub wyrzucił te blachy osłonowe i spróbował co będzie, bo wygląda na to że to one mają przebicie, czyli fajki są już do d..y...

    0
  • #9 09 Lis 2016 12:57
    sanfran
    Poziom 36  

    marek majchrzak napisał:
    Czy w nowych świecach ustawia się przerwę ?


    Zawsze warto sprawdzić. Szczelinomierz nie kosztuje dużo. Poza tym świece nie są produkowane tylko do jednego typu silnika.

    Poza tym czy Lanos ma typowy rozdzielacz czy może raczej zapłon bezrozdzielaczowy?

    0
  • #10 09 Lis 2016 12:58
    boyaca
    Poziom 3  

    co do uciekającej przerwy na obudowę silnika chyba w końcu się pozbyłem problemu.
    Na innym temacie na forum znalazłem żeby wyczyścić gniazda świec. właśnie skończyłem ten zabieg i odziwo patrząc na świece nie widać iskierek ale nie chwalę pewny wynik bedzie dopiero po zmierzchu.
    Byłem na jeździe próbnej auto po przejechaniu 1 km znów straciło na mocy.
    na lpg po delikatnym przyciśnieciu pedału jedzie jak by nie chciał.
    po przełączeniu na benzyne wróciłem choć też auto słabe ale chociaż nabiera prędkości.
    Świece bosch:

    Świece zapłonowe Super plus
    Odstęp elektrod: 0,8
    Moment dokrecenia [Nm]: 28
    Gwint zewnętrzny [mm]: 14
    Skok gwintu [mm]: 1,25
    Długość gwintu [mm]: 19
    Rozmiar klucza: 20,8
    odstep elektrod do ustawienia 0.7
    Położenie elektrod [mm]: 3
    Ilość biegunów: 1

    Przewody:
    SILNIKI 1.4, 1.5



    Dodatkowe informacje:

    Rodzaj połączenia: SAE
    Rodzaj połączenia: M4
    Średnica zewnętrzna [mm]: 7




    NR PROD:

    BOSCH 0986356980 / 0 986 356 980



    NR PORÓWNAWCZE:

    0300891142 BERU
    300/758 BREMI
    96305387 DAEWOO
    B 980 BOSCH
    ZEF1142 BERU

    0
  • #11 10 Lis 2016 11:06
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    sanfran napisał:
    czy Lanos ma typowy rozdzielacz czy może raczej zapłon bezrozdzielaczowy?

    Z tego co sobie przypominam, to jest to układ bez rozdzielacza. Dwie cewki zespolone ze sobą; jedno gniazdo elektryczne.
    Przepraszam za wprowadzenie w błąd wszystkich informacją w poście #3
    marek majchrzak napisał:
    Kopułka i palec OK?

    0
  • #12 10 Lis 2016 12:25
    g107r
    Poziom 34  

    Błędy

    boyaca napisał:
    Dodam iż założona nowa cewka
    Nie ma dziś pewnych nowych cewek do lanosa, polecam kupić oryginalną GM.
    Link
    Link
    boyaca napisał:
    znalazłem żeby wyczyścić gniazda świec. właśnie skończyłem ten zabieg
    Były zaolejone ?

    0
  • #13 10 Lis 2016 13:19
    sebap
    Poziom 40  

    Chłopie, wywal dziadowskie kable Boscha i załóż jakieś konkretne, np. Beru. Kable Boscha jako nowe już są niesprawne. Sprawdzone na kilkunastu autach.
    Świece Bosch to też dziadostwo. Załóż NGK BPR6ES - model do twojego Lanosa.

    0
  • #14 13 Lis 2016 16:46
    boyaca
    Poziom 3  

    Witam.
    Po namysłach zakupiony kolejny komplet przewodów BERU + świece ngk. Podmieniona cewka na oryginalną z innego auta.
    Wygląda to następująco:
    Uciekającej iskry jak przy poprzednim komplecie BRAK.
    Problemy z silnikiem dalej. (boję się że kasa poszła w błoto)
    Silnik na benzynie pracuje równo i przyjemnie, lecz na LPG są momenty że silnik nie pracuje na 1 cylinder. I pytanie dlaczego??
    Instalacja bez wtrysków gazu generacja 2 podajże.
    Założony nowy parownik i też to samo.
    Można zrobić 20 km i nic a na 2 dzień przejechać 1 km i autko na gazie nie pracuje na 1 cylinder i brak mocy.
    po wypięciu krokowego gazu i wpięcia śruby dalej to samo więc elektonika lpg chyba odpada?? Choć mogę się mylić.
    pomocy.

    0
  • #15 13 Lis 2016 19:19
    Eidems
    Poziom 28  

    Miałem to samo napisać, żeby sprawdzić na innych świecach (Bosche podobno nie są dobre do LPG), i na lepszych przewodach, ale już to zrobiłeś;). Winna pewnie jest instalacja 2 Gen, podjedź do gazownika niech to zdiagnozuje;)

    0
  • #17 13 Lis 2016 20:37
    Eidems
    Poziom 28  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Eidems napisał:
    Bosche podobno nie są dobre do LPG

    Kolego przestań p...... bo tysiące aut jeździ na Boszach i wyśmienicie jeżdżą.

    Po drugie skoro nadal nie jeździ to zajął bym się reduktorem.

    Tak samo jak tysiące aut jeździ na sprzęgłach marki hart;). Napisałem "podobno" do LPG świece boscha nie są dobre, i lepiej kupić jakieś iskry czy NGK, jednak to tylko moja sugestia.

    0
  • #19 14 Lis 2016 15:40
    boyaca
    Poziom 3  

    już nie dochodźmy się które świece i które kable bo moim zdaniem wszystkie są dobre a że ktoś trafia na gorszą jakość to pewnie przyczyna usterki danej serii a nie całej produkcji danej firmy.

    Wracając do mojego autka to tak: dziś zrobiłem 35 km nie gasząc samochodu i ładnie chodzi i na benzynie i na gazie. LECZ po zgaszeniu samochodu na koniec przejażdżki i ponownym odpaleniu silnik trzęsie i nie ma reakcji na 1 cylindrze.
    co zaobserwowałem 1 i 2 świeca po wykręceniu jest okopcona.
    Może jakiś czujnik padł?? jakieś pomysły??

    0
  • #21 14 Lis 2016 16:39
    g107r
    Poziom 34  

    Za bogato ?
    Okopcona po benzynie, czy lpg ?
    Gaz praktycznie teraz nie ma czujników, oprócz temperatury do włączenia.
    Co to właściwie za instalacja ? Parownik ? Elektrozawór zintegrowany, czy osobno ? Emulator odcinający wtryskiwacze Pb w centralce, czy osobno ? Na dwóch, czy czterech przekaźnikach ?
    Może nie odcina benzyny ?
    Są błędy ?

    0
  • #22 15 Lis 2016 12:37
    boyaca
    Poziom 3  

    instalacja stara.
    Parownik wymieniony na nowy. czy są błędy nie wiem, gdyż dopiero jestem umówiony na czwartek do gazownika ponoć najlepszego w Częstochowie.
    Elektrozawór jak dotąd nie ruszany... może on się przycina i dlatego pracuje nie na wszystkich cylindrach
    też myślałem czy może lewe paliwo i może nie przepala...
    jak wyczyścić elektrozawór?? czy potrzebne jakieś części zamienne??,naprawcze??

    0
  • #23 15 Lis 2016 13:39
    g107r
    Poziom 34  

    Błędy silnika zwykle czyta się samemu, w pierwszym poście dałem linka. Który rok lanosa ?
    Trzeba się zarejestrować, lub poszukać innego opisu jak odczytać błędy w lanosie.
    Lpg może nie mieć możliwości odczytywania błędów. Tylko "na żywo" podgląd w programie od tej instalacji, a i to niekoniecznie.

    Masz za ubogo, lub zbyt bogato, popatrz na kolektor i jak doprowadzony masz do niego gaz. Dwa pierwsze najbliższe cylindry mają osmolone świece, dwa ostatnie, najdalsze już nie.
    Dwie możliwości, wszystkie świece mają być okopcona, wszystkie świece mają być nieokopcone.
    Benzyna podawana jest równocześnie przez dwie pary wtryskiwaczy, 1-4 i 2-3. Tak samo iskra.
    Skąd zatem wzieła się para 1-2 ? liczymy od lewej, od strony rozrządu.
    Emulator cztero-przekaźnikowy może odcinać każdy wtrysk osobno, ja mam akurat tylko 2 przekaźniki odcinające po 2 pary wtryskiwaczy na raz.

    Nie odpowiedziałeś na pytanie, w takim razie wyjmij bezpiecznik pompy paliwa eF16 w skrzynce w komorze silnika, podczas pracy na lpg, oraz w drugiej próbie podczas pracy na benzynie.
    W drugim wypadku silnik powinien natychmiast zgasnąć. Oczywiście gdy źle działa sinik.
    Czy na benzynie leci także gaz, możesz sprawdzić odkręcając i zdejmując przewód gazu z tą dołożoną śrubą, dziury zatkać. Odetniesz tym fizycznie dostęp lpg do silnika, chyba że masz jeszcze podciśnienie podłączone z kolektora do reduktora. Analogicznie, jw można je odczepić.

    boyaca napisał:
    jak wyczyścić elektrozawór?? czy potrzebne jakieś części zamienne??,naprawcze??
    Może też.
    Głównie dobre chęci i klucze, coś do czyszczenia, i odwaga bo dobierasz się do ciekłego i niebezpiecznego gazu.
    Myślę że lepiej będzie, jak pierwszy raz popatrzysz jak to robi gazownik.

    ------

    marek majchrzak napisał:
    Nie polecał bym ingerowania w układach zasilania silnika gazem LPG bez uprawnień i doświadczenia zawodowego.

    Toteż nie polecam, wytłuściłem z czym chce mieć do czynienia w przypadku elektrozaworu. Lepiej wiedzieć przed, niż po.
    A z przewodem ? Chcąc samemu naprawiać, trzeba umieć skręcić opaskę... Równie dobrze przy czyszczeniu przepustnicy źle poskręca dolot i będzie to samo.
    Ale okey.

    1
  • #24 15 Lis 2016 16:10
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    boyaca napisał:
    co zaobserwowałem 1 i 2 świeca po wykręceniu jest okopcona.

    Tu nie widzę jakiejkolwiek logiki w doszukiwaniu się błędów funkcjonowania układu zapłonowego.
    g107r napisał:
    Benzyna podawana jest równocześnie przez dwie pary wtryskiwaczy, 1-4 i 2-3. Tak samo iskra.
    Skąd zatem wzieła się para 1-2 ? liczymy od lewej, od strony rozrządu.

    Z tym się 100% zgadzam .
    Proponuję pominąć instalację LPG i tylko testować silnik na benzynie.
    Nie polecał bym ingerowania w układach zasilania silnika gazem LPG bez uprawnień i doświadczenia zawodowego.
    Jeśli dalej będą występować anomalie na samej benzynie pora zainteresować się stroną mechaniczną silnika.

    0
  • #25 18 Lis 2016 17:33
    boyaca
    Poziom 3  

    Kto obstawiał że to nie wina instalacji LPG???? :-)
    Wizyta u gazownika pomogła.
    Po przedstawieniu problemu oraz zaobserwowaniu jak pracuje silnik na LPG, bez zastanowienia wypiął wtyczki z wtrysków benzyny i problem znikł.
    Emulator się skończył:) i pracował jednoczesnie na LPG i benzynie.
    Co fachura to fachura.
    instalacja BRC.
    Temat zamykam i pozdrawiam

    0
  • #26 18 Lis 2016 17:47
    wojtek1234321
    Poziom 31  

    boyaca napisał:
    Kto obstawiał że to nie wina instalacji LPG????
    boyaca napisał:
    i pracował jednoczesnie na LPG i benzynie. Co fachura to fachura.
    g107r napisał:
    Może nie odcina benzyny ?

    0