Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Thrustmaster T100 - spalony silnik ForceFeedback w kierownicy

09 Lis 2016 14:10 1473 6
  • Poziom 2  
    Witam.

    Posiadam kierownicę Thrustmaster T100 (wiem ze badziew..) i spalił mi się po miesiącu użytkowania silnik Force Feedback. Mianowicie po gwałtownym kilkukrotnym szarpnięciu prawo/lewo/prawo/lewo (jak przy dogrzewaniu opon ;) ) z kierownicy poleciał 'dymek' i smród spalenizny i od tamtej pory FF nie działa. Inne funkcje, wszystkie buttony, pedały, sama kierownica i stopień skrętu pozostał bez zmian - normalnie działa. Można kierownice odłączyć od prądu i w sumie działa na samym zasilaniu z USB (wszystko bez FFB).

    Czy ktoś może wie, gdzie można kupić zamiennik takiego silnika ForceFeedback? Oczywiście nigdzie w necie nie mogę znaleźć informacji na ten temat, ani nawet co za silnik tam siedzi. Jedyne co wiem, to że z zasilacza dostaje on 24V, wiem jakie oporniki go otaczają, ale sam silnik nie ma żadnych oznaczeń...

    Kierownica nie jest jakoś droga w porównaniu do wyższych modeli, ale jednak 300zl kosztowała, a podziałała niecały miesiąc. Niestety nie stać mnie na żadną inną, bo kosztują ponad 1000zł (używam jej z PS4).

    Ewentualnie, może da się taki silnik naprawić?

    Pozdrawiam
    Thrustmaster T100 - spalony silnik ForceFeedback w kierownicy20161107_1..801.jpg Download (1.04 MB) Thrustmaster T100 - spalony silnik ForceFeedback w kierownicy20161107_1..532.jpg Download (1.96 MB) Thrustmaster T100 - spalony silnik ForceFeedback w kierownicy20161107_1..219.jpg Download (3.14 MB) Thrustmaster T100 - spalony silnik ForceFeedback w kierownicy20161107_1..141.jpg Download (2.13 MB) Thrustmaster T100 - spalony silnik ForceFeedback w kierownicy20161107_1..931.jpg Download (744.29 kB)
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 7  
    Po zdjeciach uwazam ze taki silnik mozesz znalesc w maszynkach do strzyzenia lub suszarkach (tylko krotszy), starych drukarkach epsona lub innych (jezeli chodzi o podmiane).
  • Poziom 2  
    czyli rozumiem ze to 'silnik jak silnik' oby sie zgadzała wielkość i V i powinien działać?

    Myslalem ze musi on spełniać jakies wymogi np na przeciążenia czy coś, jednak cały czas walczy on z naszymi ruchami kierownicy, i np. próbuje wykręcić nam ją w przeciwnym kierunku niż skręcamy
  • Poziom 7  
    Znaczy patrzac po wielkosci i wygladzie. Widac ze silnik ma szczotki, a nie blaszki jak w chinczykach. Ostatnio rozbieralem suszarke i silniczek mial tez szczotki i byl na prawie takie same napiecie. Na wirniku byl gruby drut dlatego mysle ze byl duzej mocy (wiem o rowkach na wirniku). I moze by pasowal. Analogicznie w drukarce tylko tam masz pewnosc.
  • Poziom 2  
    tak mi się wydaje, bo wszystko inne (panel z guzikami, czujnik/silniczek sprawdzający obrót kierownicy itd) wpiete jest w płytke główną i działa - w weekend będę miał miernik w zasięgu to posprawdzam jeszcze czy jest tam zasilanie, czy oporniki są okej, jezeli tak to bede miał pewność.

    a co do wielkosci... to chyba baaardzo stare te drukarki? bo ten silnik to jest spory, ma z 8-9cm dlugosci i z 4cm średnicy.
  • Poziom 7  
    Nie stare :) . Mam epson stylus dx4050 rozebrany i silniczek wyglada tak samo. Czy dokladnie ? Musialabym pomierzyc. Musisz poszukac na zlomie lub gdzies zamowic.