Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z oświetleniem linkowym halogenów 12V

10 Lis 2016 12:32 726 12
  • Poziom 5  
    Dzień dobry, jestem kompletnym laikiem w dziedzinie prądu więc proszę wybaczyć że opis sytuacji może nie być do końca fachowy. Mam w domu system oswietlenia linkowego 12 V na 5 halogenów 20 Watt. W oryginale był dosyć duży okrągły transformator (niestety nie znam jego mocy) który niestety "padł". Znajomy elektryk podłączył mi nowy transformator , płaski , wielkości piórnika o mocy 150 W. Niestety po wymianie światło daje połowy mocy , w skrócie jest ciemno. Co może być tego przyczyną?
  • Poziom 35  
    Najlepiej jakby udało Ci się zmierzyć napięcie na zasilaczu pod obciążeniem.
  • Poziom 33  
    Laik nie zmierzy napięcia z tego zasilacza bo do tego jest potrzebny oscyloskop. Lub miernik True RMS. To nie jest napięcie stałe, ani też zmienne 50Hz. Daj zdjęcie tego zasilacza. Nic przy okazji nie było zmieniane? Żarówki?
  • Poziom 5  
    Problem z oświetleniem linkowym halogenów 12V

W oryginale były mleczne żarówki 20 watowe, 3 się spaliły i wymieniłem na 25 Wattowe .
  • Poziom 33  
    Ok, na pewno 25W? Bo o takich w typoszeregu nie słyszałem. Są 5, 10, 20, 35 i 50W. Więc jeśli są 3 szt po 35W i 2 po 20W to mamy 145W czyli na skraju możliwości zasilacza. Zrób eksperyment-odlącz przy świecących się żarówkach jedną z nich i zobacz, czy reszta zacznie świecić jaśniej. Ponadto czy linki systemu wpięte są bezpośrednio do zasilacza czy przedłużane jakimś przewodem? Jeśli tak to jakim? (chodzi o przekrój i długość). Czy żarówki świecą stabilnym światłem czy migoczą lub mają tendencję do zapalania się z opóźnieniem bądź pomrugiwania zanim zapalą się na stałe?
  • Poziom 5