Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd FAAC D600 - kilka pytań.

radam5 12 Lis 2016 13:16 519 1
  • #1 12 Lis 2016 13:16
    radam5
    Poziom 9  

    Witam,
    Zamontowałem sobie napęd do bramy garażowej uchylnej. Drzwi to konstrukcja własna, bardzo solidna i ciężka. Napęd daje radę ale ze względu głębokie osadzenie drzwi musiałem zastosować zgiętą przedłużkę do drzwi segmentowych.

    Napęd FAAC D600 - kilka pytań.

    Czy tak może być?
    Czy lepiej dorobić przedłużkę prostą i podciąć trochę nadproże?

    Drugie pytanie dotyczy blokady (już nie aktualne, okazało się że nie ustawiłem odciążenia napędu po zamknięciu. Ustawiłem cofnięcie o kilka mm i lekko daje się odblokować)
    Czy to normalne, że aby odblokować napęd (brak prądu) to muszę za linkę naprawdę bardzo mocno ciągnąć? Czy powinna raczej lekko puszczać?

    I kolejne
    Jak mocno ma być naciągnięty łańcuch? Zgodnie z instrukcją przy montażu położyłem prowadnicę na bok i wyregulowałem łańcuch tak aby na środku opadał do połowy prowadnicy. Czy w takiej formie ma zostać po powieszeniu prowadnicy?
    Po montażu trochę go naciągnąłem bo trochę tarł o prowadnicę

    0 1
  • #2 13 Lis 2016 07:25
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Cytat:
    Czy tak może być?
    Czy lepiej dorobić przedłużkę prostą i podciąć trochę nadproże?

    Tak może być - właśnie na takie sytuacje jest przewidziana ta łyżwa

    Cytat:
    Czy to normalne, że aby odblokować napęd (brak prądu) to muszę za linkę naprawdę bardzo mocno ciągnąć? Czy powinna raczej lekko puszczać?

    Jeśli chodzi ci o rozblokowanie sznurkiem - trzeba ciągnąc pod kątem (zdaje się w kierunku silnika) - mechanizm to nie jest bistabilny zatrzask jak w długopisie tylko uproszczony - reaguje na kierunek pociągnięcia.
    Jeśli chodzi o rozblokowanie linką w pancerzu z zamka - to niestety ten typ tak ma - możesz jedynie użyć większej dźwigni w połączeniu z konkretniejszą klamką cobyś mógł zwiększyć i zrobić bardziej wyczuwalnym skok linki, i dobrze by było użyć sprężyny powrotnej (jeśli jej nie ma) w zamku oraz zadbać o maksymalnie lekki przesuw linki w pancerzu (nie za krótki pancerz, smarowanie) - sama sprężyna w wózku nie gwarantuje cofnięcia zapadki.
    Cytat:
    Po montażu trochę go naciągnąłem bo trochę tarł o prowadnicę

    Tu nie ma regułki tylko zdrowy rozsądek - oczywiście ma nie ocierać o prowadnicę ale i trzeba zostawić na tyle luzu żeby łańcuch nie strzelał na zębatce.

    0