Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Escort - brak przyspieszenia gdy mocno rozgrzany

13 Jul 2005 09:40 3435 9
  • Level 12  
    Ostatnio zauwarzyłem że jak samochód mi się rozgrzeje do bardzo wysokiej temp. aż załączy się wentylator to auto traci przyspieszenie w zakresie 2-4 tyś. obr/min. Wcześniej mi się to nie zdarzyło. Mam założony gaz, silnik to 1,3 OHV na gaźniku. Pokusiłem się nawet o zwiększenie dawki gazu i ku memu zdziwieniu nie było lepiej.. Sprawdziłem sprężanie i jest w normie. CO może być przyczyną?? dodam że rano i gdy temp. jest poniżej połowy na wskaźniku to jest OK auto ładnie przyspiesza w każdym zakresie obrotów.
    Proszę o pomoc...
  • Level 22  
    Nie przegrzałeś czasami samochodu? Ciśnienie oleju jest OK.?
  • Level 12  
    niestety nie sprawdzałem ciśnienia oleju... a jaki powinno być (w przybliżeniu)?
  • Level 28  
    cisnienie oleju nie ma bezpośredniego przełożenia na moc jeśli silnik się nie tłucze a kontrolka się nie pali.
    sprawdź zaczej kompresje na rozgrzanym silniku.
  • Level 12  
    z ciśnieniem oleju jest wszystko ok, bo nawet na bardzo rozgrzanym silniku kontorlka nigdy mi sie nie zapaliła..tymbardziej na postoju. A ciśnienie spr. sprawdzałem wczoraj po przyjechaniu z trasy i mam od 15 do 15,5 bar na tłokach (i takie jest podane w książce), więc wykluczam słabą kompresje. co mnie zaniepokoiło to że są przedmuchy jak wyjmę korek wlewu oleju...
  • Level 23  
    sprawdź luzy zaworowe ......

    niestety fordki mają miękką głowice i się kasują

    początkowy objaw - brak mocy, słabsze działanie na benzynie, strzały i takie tam ;)

    pozdrawiam
  • Level 12  
    luzy zaworowe są w normie czyli ssanie .25mm wydech .60mm...nie zmniejszyły się czyli gniazda się nie wypaliły. Ciekawi mnie dlaczego tak się stało wczoraj, bo nigdy wczesniej nie mialem takiego problemu, żeby nawet po zwiększeniu dawki gazu nie było reakcji na przyspieszenie.. zastanawiem się co zrobić żeby się tak samochód nie grzał..czy wymiana płynu chłodzącego poprawi chłodzenie??
  • Level 22  
    A jak wygląda z temperaturą na trasie i w mieście. Mieści się w przedziale czy silnik się przegrzewa?
  • Level 26  
    Kilkakrotnie "przegrzany" silnik prawie zawsze skutkuje stopniowym spadkiem mocy. Dobra rada na lato jest taka, ze jesli samochodzik się za szybko w korkach przegrzewa - wymień płyn chłodniczy na inny o mniejszej temperaturze wrzenia (wentylatorek szybciej zaskoczy i nie będziesz miał efektów "przegrzanego" silnika).
  • Level 12  
    okazało się że poluzowała mi się śruba od aparatu zapłonowego i mi się opóźnił zapłon..przez co dopóki samochód się nie rozgrzał to było dobrze a później tracił moc i temp. nawet po 5km podskakiwała mocno aż do załączenia wentylatora. teraz już poprawiłem zaplon i jest ok. tylko mam jeszcze pytanie, ile można przyspieszyć zapłon na LPG, ażeby nie powypalać zaworów ażeby też moc była odpowiednia...
    Pozdrawiam!!