Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat 1.9Tdi avf - Twarda praca silnika

iwan88 12 Lis 2016 17:02 7839 62
  • #1 12 Lis 2016 17:02
    iwan88
    Poziom 12  

    Witam! Silnik 1.9Tdi 130km problem-twarda praca silnika oraz cięższe odpalanie w chłodniejsze dni.
    Wykonano: Remont silnika, regeneracja pompowtryskiwaczy, wymiana turbiny, sprzęgła, świece oraz posprawdzane czujniki. Kąt synchronizacji 0. Silnik w chłodniejsze dni kręci ze 3-4obroty i dopiero odpala po czym z komina idzie siwy dym. Strasznie twardo pracuje, co jest odczuwalne nawet w kabinie.... Błędów 0.
    Co może być nie tak?

    0 29
  • #2 13 Lis 2016 10:59
    amper99
    Poziom 13  

    Spróbuj kąt synchronizacji -2 do -3 .

    0
  • #3 13 Lis 2016 13:21
    iwan88
    Poziom 12  

    Dzięki za podpowiedź, jutro pobawię się z tym kątem, tylko zastanawia mnie to czy on aż tak może wpłynąć na pracę silnika?

    0
  • #4 13 Lis 2016 13:50
    coperfild
    Poziom 33  

    Głowica planowana ?

    0
  • #5 13 Lis 2016 14:00
    iwan88
    Poziom 12  

    Głowica zmieniona na inną(planowana oczywiście)

    0
  • #6 13 Lis 2016 14:20
    robokop
    Moderator Samochody

    iwan88 napisał:
    Głowica zmieniona na inną(planowana oczywiście)

    Ale wysokość nie sprawdzona - może już być spiłowana poniżej wymiaru krytycznego. W ogóle VW zabrania planowania głowic - w przypadku niepłaskości, wymiana kadłuba. Jak już jednak do "zgwałcenia" czoła głowicy doszło, to trzeba pogłębiać gniazda zaworowe i korygować grubością uszczelki, pomimo że powinno się ją dobierać do wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku. Zajrzał bym teraz do cylindrów i zobaczył czy przypadkiem czoła tłoków nie są białe.

    0
  • #7 13 Lis 2016 14:25
    iwan88
    Poziom 12  

    Nie są białe, na starej oryginalnej głowicy pracował tak samo. Wysokość oczywiście zmierzona i dobrana uszczelka. Głowica była minimalnie liźnięta, a nie gwałcona jak to nazwałeś.

    0
  • #8 14 Lis 2016 01:08
    iwan88
    Poziom 12  

    Dziś robiąc logi zauważyłem coś ciekawego, mianowicie chyba czujnik temperatury mi oszukuje...ponieważ na desce miałem 90 a na komputerze 73, po chwili i tu i tu pokazywał to samo nawet jak ostygł(muszę się mu bliżej przyjrzeć).... Co ciekawe zauważyłem również różne korekcje pompo wtrysków... tzn dziś mam większą korekcję na 3 cylindrze, jutro na 4.......(dla jasności mówimy o ok 1mg...), czy to jest normalne?

    1
  • #9 14 Lis 2016 15:19
    ciuqu
    Poziom 34  

    Jakie konkretnie masz korekcje, to że mają mają czasem różne wartości w różnym czasie to akurat normalne, ale 1mg to już coś nie tak. Jeśli są po poprawnej regeneracji to powinny oscylować w okolicy max ±0,5mg.

    Porównaj starą i nową uszczelkę (ilość otworów). Gniazda zaworów pogłębiane ewentualnie frezowane zawory? Ile 0,mm zdjęli z głowicy?

    Świece sprawdzałeś?

    2
  • #10 14 Lis 2016 16:22
    iwan88
    Poziom 12  

    log zrobiony na nie do końca rozgrzanym silniku.
    http://vaglog.pl/log-013_018_023_57dnr.html
    Nie chodzi, że skaczą, tylko np dziś mam wartość 0,7 na pierwszym cylindrze a jutro np na 4 ta wartość się pokaże... a na 1 spadnie. Z głowicy ubyło 0,12mm, uszczelka ta sama(oczywiście nowa). Wystawanie tłoków zmierzone i według niej dobrana uszczelka.....
    Świece grzeją. Muszę się przyjrzeć temu czujnikowi czy czasem on momentami nie zakłamuje. Raz mam moment(tak jak dziś) rano odpala na dotyk, a jak wracam z pracy to zakręci ze 3 obroty i odpali, ale po czym zostawi po sobie ślad w postaci niespalonego paliwa(wydech).
    Dziś jeszcze zaobserwowałem, że jedna z poduszek się delikatnie poci. Więc wpierw wymienię obie, a dopiero później pobawię się z synchronizacją, żebym się przypadkiem w konia nie robił.

    1
  • #11 14 Lis 2016 22:24
    drdrug
    Poziom 18  

    Wymien czujnik dla swietego spokoju roboty na kilkanascie minut i koszt kilkunastu zlotych.
    Po regeneracji każda pompka wyregulowana na dziwgniach ?
    i druga ważna sprawa, czy koło wałka rozrzadu było luzowane (3 sruby na 13) przy napinaniu paska rozrządu ? Bo niestety wielu ludzi tego nie robi, a to jest bardzo istotne do prawidłowego ustawienia rozrządu a co za tym idzie ustawienie kąta.

    Mialem takiego passata po robocie glowicy, ktory rano dziwnie zapalał i glosno chodził, regulacja na pompkach pomogła, pali normalnie, chodzi ciszej ale jeszcze tak dalikatnie jest slyszalna twarda praca, ale to juz podejżewam problem za duzo zebranej głowicy i do tego pan załóżyć nominalną uszczelke ;-) Niestety duzo ludzi odkręca glowice na pałkę a pozniej trzeba dużo skrobać

    0
  • #12 14 Lis 2016 22:35
    iwan88
    Poziom 12  

    Po regeneracji były zakładane w zakładzie który je regenerował, twierdzą, że wykonali wszystko jak "książka pisze". Co do czujnika, oczywiście wymienię jak tylko mi pokaże ponownie rozbieżność, muszę to jeszcze raz skontrolować bo wtedy sprawdzałem na szybko i na desce było 90 a na komputerze pokazywał temp silnika 73, jednak nie zaskoczyłem, żeby wejść w parametry instrumentów co tam pokazuje......... Dlatego to pozostaje do ponownego sprawdzenia. Poduszki zamówione, powinny być w środę, więc w środę wymiana i zabawa z synchronizacją. No i jeśli jutro mi ten czujnik pokaże rozbieżność to i on zostanie wymieniony przed synchronizacją.

    W moim wypadku to już odrzucam bo skoro na oryginalnej chodził tak samo jak na tą podmienioną, to już bardzo wątpliwe, żeby obie były nie tak. Zresztą starą wysłałem do sprawdzenia i jak ją tylko widzieli i sprawdzili to zaproponowali jej odkupienie.

    0
  • #13 15 Lis 2016 21:33
    iwan88
    Poziom 12  

    Czujnik sprawdzony, wydaje się być ok temp różni się o 3 stopnie na zimnym...... czekam na poduszki, jak tylko przyjdą to wymienię przestawię synchronizację i dam znać jak wyszło.

    0
  • #14 16 Lis 2016 20:23
    Musashi_M
    Poziom 12  

    Siwy dym z komina,gdy silnik jest zimny to albo świece nie tak pracują, albo coś nie tak z wtryskiem - np. rozpylenie, moment wtrysku.
    warto się przyjrzeć EGR-owi.
    AVF, AWX najlepiej pracują z kątem synchro pomiędzy -0,7 a 0 st.

    2
  • #15 17 Lis 2016 16:48
    Bunny82
    Poziom 16  

    Ustaw pompki na nowo ,na bank będą żle ustawione i takie cyrki będą się działy . Ja ma A4B6 z tym silnikiem i to samo miałem po regulacji pompek jak ręką odjął. Twarda praca to za wczesny kąt wtrysku.

    0
  • #16 17 Lis 2016 18:27
    Musashi_M
    Poziom 12  

    Niewłaściwy kąt wtrysku będzie widoczny czytając VCDS-em w grupie 004.
    Sterownik koryguje moment wtrysku w ramach możliwej z pkt-u widzenia mechaniki wtrysku tolerancji.
    Główny wpływ ma tutaj prawidłowe ustawienie synchronizacji wałka rozrządu.Jeżeli kąt wtrysku odbiega znacząco od wartości zadanej przez sterownik silnika, w pamięci usterek zapisany zostanie błąd.
    Raczej możliwe są stuki spowodowane uderzaniem wałka rozrządu o niewłaściwie wyregulowany trzpień wtryskiwacza (za duży "luz" zbyt mocno cofnięta śruba regulacji), ew. dobijanie wtryskiwacza w przypadku zbyt małego "luzu"(zbyt mało cofnięta śruba regulacji).

    0
  • #17 17 Lis 2016 23:43
    iwan88
    Poziom 12  

    Panowie pompki w przeciągu roku były wyciągane 3 razy, 1raz przez firmę która je regenerowała i 2 razy przez mojego mechanika, nie zmieniało to w żadnym wypadku pracy. Co do twardej pracy może się okazać, że to nie silnik winien lecz ta nieszczęsna poduszka, która w ostatnich dniach pokazała swoje oblicze. Choć też raczej stawiam na tą synchronizację, ponieważ zauważyłem kolejny objaw prócz ciężkiego startu......mianowicie jak jest zimny i wyłączy ssanie to na wolnych obrotach co jakiś czas sobie "skubnie" silnikiem, tak jakby zapłon wypadał czy coś w tym stylu, aż do momentu załapania 20-30stopni.

    http://vaglog.pl/log-000_001_003_3Mr13.html
    http://vaglog.pl/log-004_007_014_7432W.html
    http://vaglog.pl/log-013_018_023_57dnr.html

    http://vaglog.pl/log-000_DKB7VxA.html
    http://vaglog.pl/log-003_11ylVi.html
    http://vaglog.pl/log-004_0HHUK.html
    http://vaglog.pl/log-011_XV6r1D.html

    http://vaglog.pl/log-000_001_003_w5Su0r3.html
    http://vaglog.pl/log-004_008_010_7WkcD.html
    http://vaglog.pl/log-011_NOm9F.html

    P.S. logi wtrysków robione na nie do końca zagrzanym więc troszkę zawyżył.

    Dodano po 1 [godziny] 36 [minuty]:

    degran napisałem, że była szlifowana 0,12mm. Co do tego co się nie poleca to jak już to frezowania gdyż po frezie pozostaje "ząb" który ciężko doszczelnić. Jutro lub w Sobotę uda mi się zwolnić kanał, wtedy wjadę passatem. Zacznę od wymiany poduszek później pokombinuje z synchronizacją, jeśli to nie pomoże to będziemy główkować dalej...., ale jestem dobrej myśli. Jedno jest pewne, błąd jest na drodze dawka/zapłon. Sprawdzone podciśnienia, Egr zmieniony, vacum zmienione(była delikatna nieszczelność na króćcu podciśnienia). Dam znać jak wyszło po zabiegu.

    1
  • #18 18 Lis 2016 08:01
    Musashi_M
    Poziom 12  

    Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem twardej pracy silnika. Ale owa twardość pracy to przebieg spalania paliwa w komorze spalania.
    Spróbuj od kogoś pożyczyć na podmianę czujnik Halla.
    Poduszki mają wpływ na przenoszenie się drgań na nadwozie, a nie na jego twarda pracę.
    Wrzuć film jak pracuje silnik.
    W logach nie widać żadnych nieprawidłowości.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Nie ruszaj synchronizacji jest ok. Jedyny problem, jaki mógłby się pojawić to uszkodzony czujnik Halla, poprzez fałszowanie odczytu, np. pokazując zbyt późny kąt niż w rzeczywistości przez co ECU otwierałby wtryskiwacze zbyt wcześnie.
    Ale - jeżeli ustawiono rozrząd na blokadach, kąt jest prawidłowy. Więc nie ma powodu czepiać się czujnika.

    0
  • #19 18 Lis 2016 09:35
    iwan88
    Poziom 12  

    Czujnik już też wymieniłem. Twarda praca...hm drgania na karoserii, układzie wydechowy, silnik głucho pracuje. W większości przypadków ciężko odpala, po czym pozostawia po sobie chmurę, podszarpuje gdy zimny i przy wdepnieciu pedału w podłogę widać delikatna szara chmurkę.

    0
  • #20 18 Lis 2016 11:29
    Musashi_M
    Poziom 12  

    Uszczelniacze wtryskiwaczy są nowe? Gniazda wtryskiwaczy w głowicy nie wybite?

    Dodano po 7 [minuty]:

    Do czego porównujesz pracę silnika, że oceniasz ową twardość?

    0
  • #21 18 Lis 2016 11:34
    ciuqu
    Poziom 34  

    Mierzyłeś ciśnienie sprężania?. Czwarty cylinder słabszy od wszystkich, jeżeli pompki po regeneracji to wszędzie powinny być okolice "książkowego zera" a u Ciebie na 4 prawie +1 więc albo coś nie tak z cylindrem albo pompka kiepsko zregenerowana.

    Gdzieś na forum audi było o podobnym przypadku kopcenia, okazał się krzywy korbowód.

    Pamiętasz wartości wystawania tłoków?

    0
  • #22 18 Lis 2016 11:40
    iwan88
    Poziom 12  

    Porównuje do takiego samego silnika w innych samochodach. Oczywiście że uszczelniacze jak i śruby HD zakładane nowe przy każdym wyjęciu.
    Co do kompresji na najsłabszym cylindrze 32
    Na 4cylindrze pompka po rozgrzanym ma 0,3 ...
    Co do kopcenia, to nie jest zadyma tylko delikatne i tylko i wyłącznie gdy zimny.

    0
  • #23 18 Lis 2016 12:31
    ciuqu
    Poziom 34  

    A może źle szukamy, dla pewności sprawdź rolkę alternatora, uszkodzenie sprzęgiełka też będzie powodować głośniejszą pracę i większe drgania.

    Dodatkowo dla pewności sprawdź znaki (na kole zamachowym i na wałku), jak robił mechanik a oni potrafią cuda, to może być różnie.

    0
  • #24 18 Lis 2016 12:34
    Musashi_M
    Poziom 12  

    EGR jest zmieniony na nowy czy używany?
    Nie odpowiedziałeś na pytanie o gniazda PD, to pięta achillesowa głowic silników PD 8-zaworowych.
    Trop z korbowodem, też jest dobry, może wcześniej zaliczyły kolizję tłoki z zaworami.
    Jedyne co nie pasuje do tego, to trudności w uruchamianiu. To świadczy o problemach z dostawą paliwa do PD. Czyli tandem, pompa w baku, lub nieszczelny układ paliwowy.
    Wrzuć filmik z pracą silnika.

    Dodano po 1 [minuty]:

    ciuqu napisał:
    A może źle szukamy, dla pewności sprawdź rolkę alternatora, uszkodzenie sprzęgiełka też będzie powodować głośniejszą pracę i większe drgania.

    Dodatkowo dla pewności sprawdź znaki (na kole zamachowym i na wałku), jak robił mechanik a oni potrafią cuda, to może być różnie.


    Też możliwość. W drgania wpada wtedy pasek i napinacz. Problem zwłaszcza dotyczy silników na dwóch paskach osprzętu (osobno klima). Czyli do 06.2003.

    0
  • #25 18 Lis 2016 12:46
    iwan88
    Poziom 12  

    Wrzucę filmik wieczorem. Co do drgań to poczekajmy jak bedzie wyglądać praca po zmianie poduszek. Egr akurat założony używany, ale z samochodu w którym nie było żadnych objawów. Gniazda...tak sprawdzone, są idealne. Kolizja owszem była(poprzedniego właścicielowi strzelił rozrząd) jednak po naprawie silnik chodził idealnie, zaczął tak pracować ok 1.5 roku wstecz. Pompa w baku sprawdzana, vacum sprawdzałem zarówno na podciśnieniowe, jak i ciśnienie, cofania paliwa nie ma. Myślę że to nie brak paliwa, a zapłonu....ponieważ po starcie on wyrzuca nie spalone paliwo przez tłumik o czym świadczy chmura i zapach, ale oczywiście mogę być w błędzie.

    P.s. Wybaczcie za błędy w pisowni(stukam z telefonu)

    0
  • #26 18 Lis 2016 12:52
    ciuqu
    Poziom 34  

    Jak będziesz kręcił filmik przyjrzyj się paskowi, i rolce napinającej. Zgaś silnik a ktoś niech obserwuje alternator lub ustaw kamerkę, po zatrzymaniu silnika alternator powinien się chwilę kręcić, sprawdzenie samego "tłumika" w rolce jest bardziej skomplikowane, ale możesz też zrzucić pasek i odpalić bez niego.

    Co co dymienia, przed naprawą też dymił? Świece wymieniałeś na nowe, jakie?

    Jak sprawdzałeś czy sprawne?

    0
  • #27 18 Lis 2016 12:58
    Musashi_M
    Poziom 12  

    iwan88 napisał:
    Myślę że to nie brak paliwa, a zapłonu....ponieważ po starcie on wyrzuca nie spalone paliwo przez tłumik o czym świadczy chmura i zapach,


    Pamiętaj, że to silnik wysokoprężny. Czyli z zapłonem samoczynnym. Nie ma czegoś takiego jak układ zapłonowy...
    Za prawidłową pracę silnika odpowiedzialny jest układ wtryskowy.
    Oczywiście jeżeli kompresja jest prawidłowa a wałek rozrządu ma prawidłową synchronizację.

    0
  • #28 18 Lis 2016 13:21
    iwan88
    Poziom 12  

    Przed naprawa zaczął poddymiac i ciężko odpalac. Spróbuję tak nakręcić. Świece jakiej firmy teraz ci nie powiem, ale nie żadnej byle jakiej, jedna ok 40zł. Sprawdzane po odpieciu czujnika i wlaczeniu zapłonu.
    Tak wiem że nie ma układu zapłonowego, to było w przenośni. Ok ale ta rolka nawet gdyby była uszkodzona to nie ma zbyt wiele wspólnego z rozruchem.

    Widzę wielkie zainteresowanie, co mnie bardzo cieszy, każdy pomysł dobry i może wkoncu uda się rozwiązać problem.

    0
  • #29 18 Lis 2016 13:30
    Musashi_M
    Poziom 12  

    Mogą być dwie usterki przecież, nie ma sensu łączyć objawów na siłę.
    Trudny rozruch już napisałem czym jest powodowany: pompa w baku, nieszczelny układ, tandem, lub uszczelnienia/gniazda PD.
    A jeszcze mam pomysł, odkręć przed rozruchem silnika korek paliwa. I wtedy dopiero uruchom.

    0
  • #30 18 Lis 2016 13:51
    iwan88
    Poziom 12  

    Już robiłem test z odkreconym korkiem, odpalaniem z pominięciem baku również. Ok samo odpalenie, ale później po wyłączeniu ssania są te skubania silnika do osiągnięcia temp 20-30st. To akurat może być powiązane, no i ta chmura nie spalonego paliwa.... Zagadka jest to że nie zawsze i jak już to tylko jak jest zimno.

    1