Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak widocznego strumienia z kamery Overmax 4.3

Marcipor 13 Nov 2016 09:39 4785 24
Optex
  • #1
    Marcipor
    Level 2  
    Witam.
    Na początku proszę o wyrozumiałość bo jestem kompletnym laikiem.

    Problem dotyczy współpracy kamery IP Overmax Camspot 4.3 z rejestratorem ZXtech Mini NVR. Rejestrator poprawnie wyszukuję tą kamerę i dodaje ją do urządzeń. Natomiast potem nie widać obrazu z podawanego przez kamerę strumienia (czarne okienko), choć sam strumień "idzie", gdyż podawana jest na bieżąco (ulegająca ciagłej zmianie) wartość przesyłu danych w kb.
    Sama kamera jest sprawna, bo da się do niej zalogować przez www (i widać wtedy obraz).

    Dodatkowo jak do tego samego rejestratora dodam drugą kamerę, ale tym razem Overmax 3.1 to widać obraz i wszystko jest ok. Gdy jednocześnie dodam obie w/w kamery, to z overmaxa 3.1 widać obraz, z a overmaxa 4.3 nie widać, choć niby jest przesył danych z tej kamery. Oczywiście każda z tych kamer w tym czasie zajmuje inne IP.

    Zmiana bitratu, fpsow, odswiezania kamery nic nie wnosi.

    Ma ktoś pomysł jak z tego wybrnąć?

    C.
  • Optex
  • #2
    sosarek

    Level 43  
    Kamera ma ustawiony Onvif?
  • #3
    Marcipor
    Level 2  
    Tak ma wlaczony onvif.
  • #4
    overload78
    Level 9  
    Witam chciał bym się dołączyć do tematu ,mam dokładnie ten sam problem inne moje kamery działają tylko overmax 4.3 nie działa z moim rejestratorem zx tech i od 3 tygodni kombinuję i juz nie mam pojęcia co zrobić
  • Optex
  • #5
    Fortec_Polska
    Level 11  
    Witam,

    Kiedyś spotkałem się z podobną sytuacją, jednak na całkiem innym sprzęcie, tutaj proponuję pokombinować z
    Rozdzielczością wyświetlania rejestratora (Tak, całkiem serio), obniż również bitrate oraz fpsy.

    Powiedz jeszcze czy nie masz obrazu przy głównym i pomocniczym ? czy może tylko przy głównym ?

    Pozdrawiam
  • #6
    Viperus1987
    Level 10  
    Też mam taki problem
    Rejestrator Dahua DHI-XVR5108C
    4x Kamera zewnętrzna Axcośtam
    1x obrotowa Foscam
    1x Overmax Camspot 4.5

    i te dwie ostatnie działają na przemian co za zaraza, jakiś konflikt czy co

    przez godzinę działały obie ale po przerwie w dostawie prądu dalej overmax nie działa omg
  • #7
    16czarny16
    Level 14  
    U mnie analogiczna sytuacja.
    Posiadam rejestrator Overmax i cztery kamery Overmax.
    Rejestrator wyszukuje wszystkie a tylko cztery idzie połączyć.
    Masakra, już próbowałem wszystkiego, ustawień fabrycznych kamer, rejestratora, nadawanie nowych IP, resetów, zmian rozdzielczości itp. Na telefonie i komputerze są wszystkie cztery, na rejestratorze tylko trzy. Nie mam zielonego pojęcia, brakło już mi pomysłów.
  • #8
    gradek83
    Level 42  
    16czarny16 wrote:
    Posiadam rejestrator Overmax i cztery kamery Overmax

    Model kolega niech poda bo jak wiadomo producent ma trochę tych kamer i rejestratorów.

    Viperus1987 wrote:
    4x Kamera zewnętrzna Axcośtam

    Konkretny model bo model "coś tam" to jednak za mało.
  • #9
    16czarny16
    Level 14  
    Posiadam

    Camspota 3.3 - 1 szt
    Camspota 4.4 - 1 szt
    Camspota 4.5 - 2 szt

    rejestrator Camspota 2.1
  • #10
    gradek83
    Level 42  
    Która konkretnie kamera z tych 4 nie daje obrazu na rejestratorze ?
  • #11
    16czarny16
    Level 14  
    Model 4.5
    Na kompie jest obraz, na smartfonie w każdym dowolnym miejscu też a na rejestratorze ja wyszukuje ale po wpisaniu loginu i hasła wyskakuje komunikat "błąd"
    Rzekomo błąd hasła albo loginu ale to niemożliwe.

    Dodano po 33 [minuty]:

    Dodam, że kiedyś obraz był, ale po dodaniu czwartej kamery znikł. Teraz nawet po resecie fabrycznym jak dodaje tylko i wyłącznie tę jedną kamerę to obrazu i tak nie ma.
  • #12
    gradek83
    Level 42  
    Kamery tak dla ścisłości pracują w Onvif ?
    A jak ta nie działająca kamerka jest jako jedyna bez tej drugiej Model 4.5 to też nie działa ?

    Zresetuj ta kamerę do ustawień fabrycznych zainstaluj ONVIF Device Manager zaznacz tą konkretną kamerę i user managment modyfikuj hasło admina i zmień je na jakieś inne.

    Hasło i login do ONVIF Device Manager to admin admin.

    Oczywiście ogólne hasło domyślne do kamery też zmień.

    Jak to zrobisz usuń z rejestratora tą zapamiętaną kamerę i dodaj jeszcze raz po uprzednio dokonanych zmianach.

    A i sprawdź czy obie kamery maja tą samą wersję firmware.
    Dodatkowo sprawdź czy nie ma jakiejś aktualizacji firmware do tego rejestratora.
  • #13
    16czarny16
    Level 14  
    Kamery napewno maja inny firmware. Ta kamera co teraz nie działa to kiedyś była na tym rejestratorze widoczna. Ale po podłączeniu czwartej ta jedna konkretna nie jest widoczna. Nawet jakbym ją tylko jako jedyną chciał ustawić i podłączyć.
    Wszystkie kamery maja onvif i wszystkie mają analogiczne ustawienia a różnią się tylko hasłami. Spróbuję z tym programem i dam znać.

    Dodano po 10 [godziny] 6 [minuty]:

    Zrobiłem jak prosiłeś.
    Zmieniłem login wejścia do kamery z "admin" na "cam" i zmieniłem hasło.
    Na kompie i telefonie po zmianie tych danych mam dostęp do podglądu a na rejestratorze nie.
    poniżej zdjęcia problemu, chodzi o kamerę nr4 o IP54Brak widocznego strumienia z kamery Overmax 4.3Brak widocznego strumienia z kamery Overmax 4.3Brak widocznego strumienia z kamery Overmax 4.3Brak widocznego strumienia z kamery Overmax 4.3Brak widocznego strumienia z kamery Overmax 4.3
  • #14
    Viperus1987
    Level 10  
    Mi odpisali że
    "Kamera Overmax Camspot 4.5 współpracuje z rejestratorami, które
    oferują technologię OnVif w wersji minimum 2.5. Proszę sprawdzić
    parametry techniczne rejestratora."
    Mój nowy rejestrator Dahua DHI-XVR5108C podobno obsługuje tylko wersje 2.4 !
    Dokładnie to Wersja serwera ONVIF: 2.42(V1.1.0.404030) Wersja klienta ONVIF: 2.4.1

    Szkoda ze dopiero jak się ma problemy z kamerami to łaskawcy informują że są różne wersje togo protokołu a na każdej aukcji czy sklepie pisze onvif i tyle bez podania wersji.
  • #15
    gradek83
    Level 42  
    Viperus1987 wrote:
    Kamera Overmax Camspot 4.5 współpracuje z rejestratorami, które
    oferują technologię OnVif w wersji minimum 2.5

    W instrukcji obsługi dokładnie takie informacje producent podaje.
    Dla tego aktualizacja firmware jest po części istotna zwłaszcza tak aby wersje były w miarę aktualne.
  • #16
    16czarny16
    Level 14  
    Dziś dzwoniłem i okazało się że wersja jest jak najbardziej aktualna i wszystko powinno być ok. Dostałem info również abym kamerę do nich wysłał aby sprawdzili czy nie ma uszkodzenia modułu Onvif bezpośrednio na płycie kamery. Tyle że ja mam kamerę zamontowaną bardzo wysoko na budynku i jestem w czarnej dupie.
  • #17
    Viperus1987
    Level 10  
    gradek83 wrote:
    Viperus1987 wrote:
    Kamera Overmax Camspot 4.5 współpracuje z rejestratorami, które
    oferują technologię OnVif w wersji minimum 2.5

    W instrukcji obsługi dokładnie takie informacje producent podaje.
    Dla tego aktualizacja firmware jest po części istotna zwłaszcza tak aby wersje były w miarę aktualne.


    Kpisz sobie, mam czytać instrukcje obsługi zanim coś kupię skoro na aukcjach podają zgodność z onvif. Nie podają wersji bo dla nich liczy się tylko żeby wcisnąć produkt a potem martw sie sam co nie gra i kombunuj z ustawieniami a potem wychodzą eksperci i piszą "przecież w instrukcji było napisane", nosz kur..

    Moderated By suworow:

    A ja poproszę trochę grzeczniej wobec osób usiłujących pomóc.
    oraz
    3.1.17.
    Nie wysyłaj pytań bardzo podstawowych, na które odpowiedzi można znaleźć w instrukcji obsługi lub ogólnie dostępnych źródłach. Nie prezentuj postawy, że mi się należy. Dbaj o poziom pytań i dyskusji. Dziękujemy.

  • #18
    gradek83
    Level 42  
    Viperus1987 wrote:
    Kpisz sobie, mam czytać instrukcje obsługi zanim coś kupię skoro na aukcjach podają zgodność z onvif

    Nie kpie potwierdzam to co mu tylko przekazali.
    O wielu rzeczach nie wspominają sprzedawcy jedynie kopiują specyfikacje udostępnioną przez producenta i na tym się kończy udzielanie informacji. Wiem że nikt nie czyta instrukcji ale niestety czasem tak to jest jak się miesza różne kamery z odmiennymi układami sterującymi a tym samym oprogramowaniem itp. Sam mam taką kamerę która ma nietypowe rozdzielczości i niby ma Onvif i jak ja dodaję to link świeci się na zielono a i tak obrazu nie widać.

    Viperus1987 wrote:
    Rejestrator Dahua DHI-XVR5108C
    4x Kamera zewnętrzna Axcośtam
    1x obrotowa Foscam
    1x Overmax Camspot 4.5

    i te dwie ostatnie działają na przemian co za zaraza, jakiś konflikt czy co


    Rejestrator DHI-XVR5108C
    Specyfikacja mówi:
    Współpraca z kamerami producentów	
    IPOX, BCS, Dahua, Arecont Vision, AXIS, Bosch, Brickcom, Canon, CP Plus, Dynacolor, Honeywell, Panasonic, Pelco, Samsung, Sanyo, Sony, Videotec, Vivotek


    Axcośtam to pewnie ta AXIS

    A reszty nie ma na liście.... Tak wiem że co z tego no ale ty teraz chcąc uzyskać pomoc od wsparcia dostaniesz tego typu informację i na tym wsparcie się kończy.

    A ty sprzedajesz te dwie kamery i kupujesz te z listy... a i tak nie jest pewne że coś innego nie wypadnie... Tak więc czasem lepiej brać wszystko z jednej marki niż potem zastanawiać się dlaczego jest tak a nie inaczej.

    Idziemy dalej:
    DHI-XVR5108C
    Zgodność ze standardem:
    ONVIF 2.42, CGI

    Prędkość na kanał dla IP:
    25 kl/s @ 2592×1944 (5Mpx)
    25 kl/s @ 2560×1440 (4Mpx)
    25 kl/s @ 1920×1080 (2Mpx)
    25 kl/s @ 1280×720 (1Mpx)

    CAMSPOT 4.5. Rozdzielczość: FULLHD 1920×1080 25kl/s 2MPx
    O wersji Onvif producent w specyfikacji nic nie podaje odpal program ONVIF Device Manager zaznacz tą konkretną kamerę i wejdź w Identyfication i podeślij screena tam masz podaną wersję Onvif
  • #19
    Viperus1987
    Level 10  
    gradek83 wrote:
    CAMSPOT 4.5. Rozdzielczość: FULLHD 1920×1080 25kl/s 2MPx
    O wersji Onvif producent w specyfikacji nic nie podaje odpal program ONVIF Device Manager zaznacz tą konkretną kamerę i wejdź w Identyfication i podeślij screena tam masz podaną wersję Onvif


    Już mi odpisali że ma obsługę onvif 2.50 co również potwierdza ten programik, dzisiaj ją do nich odsyłam, przynajmniej teraz wiem co mam zamawiać i o co pytać sprzedawców.
  • #20
    gradek83
    Level 42  
    Viperus1987 wrote:
    Już mi odpisali że ma obsługę onvif 2.50 co również potwierdza ten programik, dzisiaj ją do nich odsyłam, przynajmniej teraz wiem co mam zamawiać i o co pytać sprzedawców.

    Jam kamera ma 2.50 a rejestrator 2.42 to może sprawdź aktualizację tego rejestratora:
    Na stan obecny:
    XVR5108C V3.218.0000002.3.R 01/06/2018
    Sprawdź dokładnie jaką masz wersję firmware jak starszą to może wystarczy przeprowadzić aktualizację.
    LINK
    I tu starsze LINK2

    Dodatkowo:
    Lista produktów zgodnych ONVIF jest autorytatywnym źródłem do określenia, czy produkt jest oficjalnie zgodny z ONVIF i obsługuje jeden lub wiele profili ONVIF

    Firmy Overmax nawet nie ma na liście.

    Ja pytając serwis w sprawie mojej kamery zostałem spławiony bo kamera nie jest na gwarancji więc serwis nie musi się tym zajmować... i umywa ręce.
  • #21
    16czarny16
    Level 14  
    bo Overmax to chińczyk na obudowie z ich nazwą.
    To nie jest Marka tylko pośrednik także tak naprawdę nie wiadomo co to za kamera.
  • #22
    gradek83
    Level 42  
    Hisilicon, Grain i pewnie jeszcze kilka innych firmy produkujących mikroprocesory na bazie których pracują rejestratory i kamery i nie tylko. Tak więc jedna firma krzak i inna trochę lepsza firma krzak tak czy owak to wszystko to i tak z chin co oczywiście nie zawsze znaczy że byle co. Grunt to inwestować w sprawdzony sprzęt. Powodzenia z serwisem ciekawe co stwierdzą.
    Viperus1987 wrote:
    teraz wiem co mam zamawiać i o co pytać sprzedawców.

    Lepiej sam sobie sprawdź wszystko sprzedawca nie zawsze jest obeznany w szczegółach ale jak masz gwarancje to i wsparcie techniczne też...
  • #23
    16czarny16
    Level 14  
    i wróciliśmy do punktu wyjścia...
  • #24
    Hurtowniakamer

    Level 9  
    Onvif

    nawet w dobrych markach jest to duży problem, że nie wszystko działa, najlepszą metodą jest trzymanie się jednej marki podczas kupowania kamer jak i rejestratorów.
  • #25
    Ricorro
    Level 16  
    GRADEK83 po roku właśnie dzięki Tobie i ONVIF Device Manager zalo0dgowałem się na detekcję pod win 7 dzięki...