Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW PASSAT B5 1,9 TDI AUTOMAT - Wymiana licznika Passat b5 99r automat

13 Lis 2016 14:53 1260 8
  • Poziom 13  
    Witam.
    Auto to Passat b5 z 99r. Z silnikiem 1.9 TDi AFN z 4-ro biegowym automatem.
    W liczniku zginęło podświetlenie tarcz i FIS pada więc chcę wymienić cały licznik. Kupiłem drugi o takim samym numerze 3B0 920 822A od diesla, też od automatu ale 5 biegowego. Jednak stary licznik jest VDO a nowy przyszedł MOTOMETER. Ze starym łącze się i zgrywam soft bez problemu, z nowym nie mogę się połączyć i odczytać PIN-u. Używam K+Can Kommander 3.6.

    Mam pytanie do osób bardziej doświadczonych, czy jak kupie licznik VDO 3B0 920 922A taki sam tylko od anglika. Też od Diesla, od automatu tylko z prędkościomierzem w milach i wgram do niego wsad ze starego licznika, przełożę tarcze, czy to na pewno zadziała bez modyfikowania softu nowego licznika na km/h.
    Z góry bardzo dziękuje za wszelką pomoc.
    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Jeżeli ten sam producent to tak.
    Można też przerzucić eeprom skoro i tak rozbierasz licznik do wymiany tarcz.
    W przypadku tego MM musiałbyś odczytać wsad programatorem by wydobyć PIN i go dopisać.
  • Poziom 13  
    grala1 napisał:

    W przypadku tego MM musiałbyś odczytać wsad programatorem by wydobyć PIN i go dopisać.


    Wiem, ale niestety Commander się nie łączy z nim a do Vag tacho nie mam kabelka niestety i muszę sobie poradzić tym co mam.
    Dzięki za szybką odpowiedz :)
  • Poziom 13  
    Przy wymianie tarcz zwróć uwagę na wyskalowanie. W AUDI się różnią. Inna prędkość wskazywana!!!
  • Poziom 13  
    Pierwsze trzy znaki symbolu mówią z jakiego samochodu pochodzą zegary. Początek 3B0 jest zarezerwowany dla Passata B5 więc z tym nie będzie problemu.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Nie o to koledze chodziło. Licznik angielski ma inaczej wyskalowany prędkościomierz - jest liniowa skala. Nasz nie jest liniowy.
    Nic to jednak nie zmienia bo jak przegrasz wsad i zmienisz tarczkę to będzie po naszemu.
    Pierwsze trzy cyfry mówią o modelu auta, kolejne trzy o tym czy jest CAN, następna o tym czy to anglik (9) czy europejski licznik (9).
    W Audi nie zawsze 9 oznacza anglika.
  • Poziom 13  
    Na liniowość skali nie zwróciłem uwagi na tym angielskim liczniku szczerze mówiąc. Co do oznaczeń liczników i ogólnie kilka ciekawostek można poczytać tu Link
  • Poziom 13  
    Witam, przyszedł dziś licznik od anglika, podłączam i też nie ma podświetlenia zegarów... Zmieniłem soft na ten ze starych bez problemu, to wszystko działa jak na starym, auto odpala, FIS działa, jednostki się zgadzają. Ale podświetlenia nadal brak... Sprawdzałem napięcie na pinie 20 w niebieskiej kostce, i jest. Kontrolka na regulacje jasności reaguje, więc z napięciem sterującym wszystko ok. Na próbę nawet podałem bezpośrednio na ten kabel +12V to wszystkie odbiorniki się podświetliły oprócz zegarów... Co dowodzi że to tam leży problem. Jednak na zegarach które kupiłem wcześniej (MOTOMETER) początkowo podświetlenie działało lecz później tylko na pozycyjnych, po przełączeniu na światła mijania gasły... Po jakimś czasie się włączały, różnie. Aż mi się nie chcę wierzyć, że wszystkie zegary są uszkodzone... Może się mylę. Jakieś sugestie? Bo już mam powoli dosyć tego pojazdu...
  • Poziom 13  
    Rozwiązaniem problemu okazała się wymiana włącznika świateł. Za włączenie podświetlenia odpowiada napięcie nie tylko na pinie 20, ale 26 i 27 w niebieskiej kostce. Tak dla potomnych.