Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Atego 1823 2001 rok - przerywa na cylindrze

Lukas344 13 Nov 2016 20:27 2055 13
  • #1
    Lukas344
    Level 8  
    Witam, problem dotyczy samochodu jak w temacie- atego 1823 z 2001 roku, przebieg 690000 km.
    Moje atego czasami podczas jazdy nie pali na 1 cylinder. Ostatnio wymieniłem pompę paliwa (kupiłem oryginalną), po jej wymianie dynamika auta poprawiła się, ale....po jakimś czasie auto zaczęło mi przerywać. Okazało się, że oring na 6 króćcu (wtrysku) był nieszczelny- wymieniłem wszystkie. Filtr paliwa nowy, ostojnik czysty. Problem niestety po wymianie oringów nie ustał. Auto nie pali na 1 cylinder, pojawia się to na 10-15 s nieregularnie. Mogę przejechać 200km i jest ok, albo 20km i problem się pojawia. Pompy suche.
    Na desce brak błędów. Problemem może być wtryskiwacz? Gdzie szukać przyczyny, bo jak zregeneruję wtryski i problem nie ustąpi to strzał w łeb i mogę je zajeździć. Gdzie szukać nieszczelności, przyczyna za małego ciśnienia paliwa. Kompa podłączę, ale to tylko podpowiedź...
  • Helpful post
    #2
    saron22
    Trucks specialist
    Przerzuć podejrzany wtrysk na inny cylinder a podejrzaną pompę na jeszcze inny i będziesz wiedział czy problem leży we wtryskiwaczu, pompie czy jeszcze gdzie indziej.
  • #3
    Lukas344
    Level 8  
    Ok, ale jak wyciągnę wtryskiwacze na stół to tez się coś dowiem.Moj silnik nie pracuje równo i nigdy nie pracował. Niektóre serwisy twierdzą, że wystarczy wyczyścić wtryski. Zobaczymy, dam pod próbnik, będzie trzeba to wymienię końcówki. Nie chcę spalić tłoka, a powrót na holu za drogi, lepiej zainwestować we wtryski....
  • #4
    Lukas344
    Level 8  
    Wtryski na stole, ogólnie masakra, jeden daje 350 bar, inny 150 bar. W jednym miałem pękniętą sprezynę- oto moje pytanie- czy mógł się on zacinać, mialem go 6 cylindrze.. 2 lał itd... Z 6 chyba tylko 1 w miarę.
  • #5
    saron22
    Trucks specialist
    A jaka to różnica czy się mógł zacinać czy nie?? I tak wszystkie są do roboty. Zrób te wtryski albo wymień na nowe, zamontuj i zobacz co się będzie działo. Jeśli będzie dobrze to dobra twoja. Jeśli nie to SD w dłoń i trzeba przyjrzeć się czasom otwarcia, równoważeniu itp.
  • #6
    Lukas344
    Level 8  
    Wtryski włożone i.... Nie działają 2 cylindry-1 i 5. Przy popuszczaniu przewodów zasilających wtryski wyraźnie słabsze ciśnienie na tych dwóch pompach. Za słabe pompy do wtrysku? Wywalić czy wyczaruje coś na SD, na co zwrócić uwagę na SD? Zapowietrzony? Pół godziny chodził i popuszczalismy przewody...
  • #7
    Lukas344
    Level 8  
    Jaka powinna być oporność cewki na pompie jednostkowej w tym aucie?
  • Helpful post
    #8
    jarko2f
    Level 12  
    Witam sprawdz rurki zawory wtrysków mialem taki bardzo podobny problem tyle że dzialo się to na jednym cylidrze i też wymieniłem wtrysk pomkę, aż doszłem do tej rurki nie wiem co było uszkodzone w tej przedłuszce ale to było przyczyną
  • #9
    Lukas344
    Level 8  
    ok, tu może być walnięty oring- wymienione, ewntualnie może być podjechana główka przez co na wtryskiwaczu nie ma ciśnienia...przyjrzę się tematowi, pytałem w serwisie czy oni wykonują pomiary tej główki- stwierdzili ze na oko....
    Ale przełożyłem pompy i błąd został na cylindrze. Sprawdziłem czy dochodzi impuls z kasety silnika na każdą z pomp- dochodzi. Zostaje mi tylko przełożenie wtryskiwaczy, ale w takim układzie przełożę najpierw króćce...
  • #10
    saron22
    Trucks specialist
    Te króćce tzw czy jak to inni nazywają "długopisy" zakłada się nowe. Nie kosztują majątku.
  • #11
    Lukas344
    Level 8  
    250 zł sztuka..... X6, ale spróbuję....
  • #12
    jarko2f
    Level 12  
    hej, ja placiłem jak dobrze pamietam 140zł za bosch w intercars. to nie jest taka zwykła przedłuszka, jest tam jakiś zaworek regulacji cisnienia czy coś ?!
  • #13
    Lukas344
    Level 8  
    Witam. Autko chodzi.. Wymontowałem wtryskiwacze i znalazłem przyczynę. W jednym podwiesiła się igła i kompresja przez wtrysk prawdopodobnie sadziła do pompy i powstawała piana. W drugim podobnie. Wtryski rozebrane, oczyszczone. Pomimo nowych końcówek taka przypadłość. Ot takie gówno kupujemy.... Jestem po trasie 500km, nie przerywał mi w trakcie jazdy. Mam nowe wtryski, pompę paliwa i uszczelnienia.
    Na wolnych obrotach nie chodzi zadziwiająco równo... Te silniki tak mają.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Te silniki tak mają??..
  • #14
    Lukas344
    Level 8  
    Auto po naprawie wtryskiwaczy przestało przerywać. Przejechałem ok 3000km i jest ok.

    Poza tym ubywa mi powoli płyn. Może wiecie gdzie w Atego 1823 'lubi' uciekać płyn? Na silniku wszystko ok, w kabinie nie śmierdzi. Widziałem ze na wejściu przewodów do kabiny w lewym nadkolu jest mokro, ale może to być spryskiwacz, obok jest zbiornik. Gdyby się okazało ze to płyn, czy są tam jakieś złączki?