Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CAN test box - Analiza sygnału z sieci CAN

Przemo-P21 14 Nov 2016 07:47 2178 6
  • #1
    Przemo-P21
    Level 16  
    Zastanawiam się nad kupnem testera sieci CAN (jak na zdjęciu), jedno tylko pytanie co do analizy sygnału....

    Czy jeśli zakłócenie sygnału pochodzące od któregoś ze sterowników (lub instalacji) dochodzi do getwaya (z którego wyprowadzone jest łącze na EOBD), to zakłócony sygnał migruje również przez niego do złącza, czy też gaetway "poprawia" ten sygnał i to co będziemy widzieć przez can test box będzie już poprawnym sygnałem (byłoby wtedy bez sensu stosowanie test boxa)?


    Czy ma ktoś może już jakieś osobiste doświadczenia z tą "skrzyneczka testową"?

    Z góry dziękuję za uwagi i spostrzeżenia.
  • #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Jak dla mnie can musisz sprawdzac nie tylko w gniezdzie, ale rownierz na module i pomiedzy.

    60 Ω na module. napiecie 2.5 V, wiec tutaj raczej oscyloskop to podstawa.
  • #3
    Przemo-P21
    Level 16  
    fuelinyourblood wrote:
    Jak dla mnie can musisz sprawdzac nie tylko w gniezdzie, ale rownierz na module i pomiedzy.

    60 Ω na module. napiecie 2.5 V, wiec tutaj raczej oscyloskop to podstawa.


    2,5 V na 6 i 14 złącza EOBD, oscyloskopem podejrzę sobie również paczki danych, czy warstwa fizyczna sygnału jest poprawna...ale ponawiam pytanie - JEŚLI ZAKŁÓCENIE LEŻY GDZIEŚ GŁĘBIEJ, TO CZY PO PODPIĘCIU CAN BOXA POD EOBD, BĘDZIE ONO WIDOCZNE NA OSCYLOSKOPIE?
  • #4
    sk700
    Level 31  
    W autach w których mnie to interesowało can wyprowadzony na OBD był fizycznie odseparowany od canu silnika i komfortu. To gateway decydował które ramki przekazać na can diagnostyczny. Tutaj musiałby wypowiedzieć się ktoś bardziej w temacie jednak IMHO nie ma szans aby gateway przekazał ramkę w której nie zgadzała się będzie suma kontrolna. Tak samo jak sprawdzając warstwę fizyczną na OBD nie dowiesz się nic o stanach napięć na innych magistralach.
  • #5
    pepe150
    Level 36  
    Nie wszędzie jest taki sam CAN. np Volvo V50 z 2010, ma CANa na OBD ale nie docierają tam wszystkie sygnały. Do deski zegarów jest już kolejny CAN.

    Więc dużo zależy do czego chcemy wykorzystywać.
  • #6
    grala1
    VAG group specialist
    Do czego Ci to jest potrzebne.
    W aucie jest kilka CANów i gdy np. siądzie moduł komfortu i zablokuje komunikację po CAN to i tak możesz dogadać się z GATEWAYem ale on już nie dogada się z komfortem wiec to urządzenie w niczym tam nie pomoże.
    Gateway komunikuje się z każdym modułem w aucie po CAN ale nie jest to ten sam CAN który jest wyprowadzony na OBD.
    Z Gatewaya wychodzi kilka linii CAN do których nie ma dostępu raczej z gniazda OBD.
    Nie podpatrzysz komunikacji pomiędzy Gatewayem a resztą tylko np. między testerem diagnostycznym a Gatewayem.
    Wydaje mi się że lepszym rozwiązaniem byłby tutaj oscyloskop lub analizator sygnałów logicznych.
  • #7
    Przemo-P21
    Level 16  
    Tak więc z Waszych wypowiedzi wynika, że przedstawiony Can Box może służyć co najwyżej do oceny wyprowadzonych sygnałów na złączu EOBD. Głębsza analiza tylko przed Gatewayem... Jeszcze może pytanie co do oscyloskopu do analizy sygnałów CAN - myślałem o jakimś modelu dwukanałowego Picoscope, chodzi mi oczywiście o jakiś model przystępny w cenie, ale i sprawdzony w działaniu ....