Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Panda - Fiat Panda bardzo mocne falowanie obrotów

Matik208 14 Nov 2016 15:02 7833 21
  • #1
    Matik208
    Level 9  
    Witam mam problem z fiatem panda rok 2011r 1,2 Benzyna.(to ten nowszy silnik)
    Mianowicie bardzo mocno wachluje obrotami , prawie gasnie i momentalnie wbija na wysokie obroty . Nieraz jest wszystko w porządku a nie raz zaczyna wachlować nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny
    Wymieniłem czujnik cisnienia w kolektorze , oraz przepustnice.
    Podczas diagnostyki cisnienie w kolektorze bardzo skacze.
    Błędy jakie wyswietla podczas diagnostyki to P0106 własnie od tego czujnika.
    Prosił bym o jakies sugestie z góry dzieki
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Fałszywe powietrze.
  • #4
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wartość podciśnienia ssania?
  • #6
    marian1981.02
    Unitra equipment specialist
    Rozwiązał ktoś ten problem? Mam podobny tyle, że u mnie po dodaniu gazu problem ustaje i dzieje się to na ciepłym silniku. Błędów żadnych nie ma.
  • #7
    Rafik4
    Level 30  
    Jeżeli silniczek krokowy jest czysty, to zostaw pracujący silnik na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatora chłodnicy, wtedy zapamięta ustawienia. Ja to robiłem z pandą 1.2 169 z 2010 roku.
  • #8
    marian1981.02
    Unitra equipment specialist
    Mam Pandę II z 2012r i tam podobno nie ma już silniczka krokowego.
    Rafik4 wrote:
    to zostaw pracujący silnik na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatora chłodnicy, wtedy zapamięta ustawienia.
    Możesz rozwinąć bo nie bardzo ogarniam co ma wspólnego włączanie wentylatora z zapamiętaniem?
  • #10
    Rafik4
    Level 30  
    Panda I do 2003 roku, II od 2003 do 2012 a III od 2011, także nie wiem którą masz. Przepustnica jest na linkę.
  • #11
    marian1981.02
    Unitra equipment specialist
    Rafik4 wrote:
    Panda I do 2003 roku, II od 2003 do 2012 a III od 2011, także nie wiem którą masz.
    Podałem
    marian1981.02 wrote:
    Mam Pandę II z 2012r
    Przepustnica jest sterowana elektronicznie potencjometrem.
    psooya wrote:
    Rozrząd ktoś sprawdził?
    Nie. To auto ma przejechane dopiero 22 tyś.
    Problem się zaczął gdy zatankowałem paliwa 98 na stacji nazwijmy to o nie najlepszej renomie.
  • #13
    marian1981.02
    Unitra equipment specialist
    A może to zbieg okoliczności. Nie wiem... Muszę się rozeznać w temacie bo nie chcę jeździć po mechanikach i wydawać kasy na nietrafne diagnozy.
  • #15
    marian1981.02
    Unitra equipment specialist
    Mam takie coś do diagnostyki
    Fiat Panda - Fiat Panda bardzo mocne falowanie obrotów
    Tylko problem pojawia się nie aż tak często i tylko w trasie więc trudno wtedy coś analizować. Ale będę próbował.
    psooya wrote:
    i po korektach stft i ltft
    Co to za parametry i jak je analizować?
    psooya wrote:
    co tam się dzieje z wolnymi RPM
    Jak wszystko jest wporządku to są w przedziale 750-800 RPM.
  • #17
    marian1981.02
    Unitra equipment specialist
    Możesz to prześledzić? Bo nie zauważyłem takich parametrów.
    Fiat Panda - Fiat Panda bardzo mocne falowanie obrotówFiat Panda - Fiat Panda bardzo mocne falowanie obrotówFiat Panda - Fiat Panda bardzo mocne falowanie obrotówFiat Panda - Fiat Panda bardzo mocne falowanie obrotówFiat Panda - Fiat Panda bardzo mocne falowanie obrotówFiat Panda - Fiat Panda bardzo mocne falowanie obrotówFiat Panda - Fiat Panda bardzo mocne falowanie obrotów
    Co do zdjęcia 3 i 7 to bardzo skacze ten dolny parametr na wolnych obrotach od 2% do 99% a po dodaniu gazu utrzymuje się na 99%
  • #18
    DEXTRAN
    Level 15  
    Odswierzam. Mam podobny problem ale w Panda 1.2 8V 60KM. Po rozgrzaniu do temperatury pracy bardzo mocno faluja obroty, prawie do zgasniecia silnika. Sprawdzone juz niemal wszytko, wszystie parametry jak podcisnienie, sonda lambda, luzy zaworowe... w normie. Falowanie ustaje jak wlacze ogrzewanie tylnej szyby. Diagnosta twierdzi ze mieszanka jest za uboga, sonda jednak ładnie pracuje. Moze ktos cos podpowie ? Spalanie podwyższone około 1,5 l.
  • #19
    marian1981.02
    Unitra equipment specialist
    Też mam 1,2 8V. U mnie się sprawa wyjaśniła i problem znika gdy paliwa w baku jest mniej więcej połowa. Wskazuje to na filtr oparów paliwa, podobno jest dosyć awaryjny.
    U Ciebie jeśli ma to związek z włączeniem ogrzewania szyby to w tej sytuacji jest większe dociążenie silnika alternatorem. Tylko w czym może być problem to nie wiem.
  • #21
    DEXTRAN
    Level 15  
    Ucieszylem sie za wczesnie, niestety problem dalej istnieje, czyszczenie zlacza ECU nic nie pomogło.
  • #22
    DEXTRAN
    Level 15  
    Nie ma pojęcia co jest grane ale u mnie obroty sie ustabilizowały po... zatkaniu tej cieniutkiej rurki ktora idzie od odmy olejowej do kolektora ssacego. Nie mam pojecia po co taki bypass w tym silniku ale zatkalem to i jest ok.