Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

System kontroli dostępu do bramy wjazdowej / szlabanu

glider33 14 Nov 2016 17:50 2586 17
Optex
  • #1
    glider33
    Level 23  
    Witam,

    szukam jakieś rozwiązania, które umożliwi otwieranie bramy wjazdowej / szlabanu na parking firmy.
    Najprościej byłoby założyć czytnik RFID i dać każdemu kierowcy kartę, ale to ma działać automatycznie, tzn. kiedy uprawniony samochód zbliży się do bramy, powinno nastąpić jej otwarcie.

    Na myśl przychodzi mi kamera z rozpoznawaniem tablic rejestracyjnych (LPR) lub system inode działający w technologii bluetooth, ale nie wiem jak to działa w praktyce ?

    Znacie jakieś inne rozwiązania ? Najlepszy byłby jakiś czytnik RFID potrafiący zeskanować kartę z samochodu, ale nie wiem czy coś takiego istnieje na rynku ?
  • Optex
  • Optex
  • #3
    sosarek

    Level 43  
    Trochę inny temat ale można by spróbować zaadaptować:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3262701.html
  • #4
    glider33
    Level 23  
    TvWidget wrote:
    https://www.youtube.com/watch?v=IR41IOHCQ5s

    No na filmie wszystko wygląda super, ale to film producenta, a z tego co czytałem w wątku, który podał kolega Sosarek, to w praktyce nie jest już tak różowo, zwłaszcza jeżeli chodzi o baterie i programowanie. Poza tym nie wiem czy firma produkująca to urządzenie jest w stanie np. sprzedać 150 sztuk takich pastylek bo na swojej stronie mają dostępnych tylko 10 :)

    https://inode.pl/iNode-Care-Sensor-5,p,15
  • #5
    TvWidget
    Level 36  
    Do otwierania bramy gdy nie potrzeba dodatkowej autoryzacji wystarczy prosty Beacon.
  • Helpful post
    #8
    tapczan0
    Level 22  
    Automatyczne otwieranie wymaga anteny kierunkowej / systemu kierunkowego.
    Jest OK, gdy pojazd z niekierunkowym nadajnikiem - beaconem - wjeżdża w zasięg niekierunkowego odbiornika, a potem go opuszcza.
    Co będzie jednak, gdy pojazd zaparkuje w zasięgu odbiornika?
    Oczywiście istnieją działające bezobsługowe systemy kontroli wjazdu np: NEDAP, wymagające anteny dla wjeżdżających i wyjeżdżających. Aktywny transponder mocowany jest na przyssawkę na przedniej szybie - załącznik.

    O niebo prostsze jest chyba błyśniecie światłami długimi w pobliżu bramy.
    Nie jest bajeranckie, ale tanie, proste i naprawdę wygodne.
    Piloty takie produkuje już chyba trzech polskich producentów. Zaczęła kilka lat temu PROXIMA - (wiele rożnych sytemów), po dwóch latach dołączył ze swoim sytemem DTM, a ostanio ELDRIM ogłosił takiego pilota na swoich stronach dla Wiśnowskiego jako NOWOŚĆ.
  • #9
    TvWidget
    Level 36  
    tapczan0 wrote:
    Automatyczne otwieranie wymaga anteny kierunkowej / systemu kierunkowego.
    Jest OK, gdy pojazd z niekierunkowym nadajnikiem - beaconem - wjeżdża do w zasięg odbiornika a potem go opuszcza.
    Co będzie jednak jak pojazd zaparkuje w zasięgu odbiornika?

    Ten problem rozwiązuje akcelerometr wbudowany do Beacona.
  • #10
    tapczan0
    Level 22  
    Jak ktoś przeparkuje samochód to wjazd się otworzy?
    A jak ktoś będzie szukał miejsca parkingowego i będzie krążył po parkingu to wjazd będzie otwarty?
    A jak ktoś przejedzie obok wjazdu, nie chcąc wjechać na parking, to wjazd się otworzy?
    Sorry...
  • #11
    TvWidget
    Level 36  
    tapczan0 wrote:
    Jak ktoś przeparkuje samochód to wjazd się otworzy?
    A jak ktoś będzie szukał miejsca parkingowego i będzie krążył po parkingu to wjazd będzie otwarty?
    A jak ktoś przejedzie obok wjazdu, nie chcąc wjechać na parking, to wjazd się otworzy?
    Sorry...

    Przed opisaną sytuacją zabezpiecza dodatkowy czujnik wykrywający obecność pojazdu tuż przed bramą np. fotokomórka, pętla indukcyjna, lub czujnik pola magnetycznego. Należy również pamiętać, że odległość z jakiej wykrywany jest Beacon jest w pewnym stopniu regulowana.
  • #12
    Zbigniew 400
    Level 38  
    To może otwierania za pomocą telefonu, wymaga rozkazu kierowcy czyli likwiduje niepotrzebne otwarcia.
  • #13
    glider33
    Level 23  
    tapczan0 wrote:
    Automatyczne otwieranie wymaga anteny kierunkowej / systemu kierunkowego. Jest OK, gdy pojazd z niekierunkowym nadajnikiem - beaconem - wjeżdża w zasięg niekierunkowego odbiornika, a potem go opuszcza.
    Co będzie jednak, gdy pojazd zaparkuje w zasięgu odbiornika?

    Właśnie dlatego, trzeba zastosować iNode Care Sensor 1 z czujnikiem ruchu.

    tapczan0 wrote:
    niebo prostsze jest chyba błyśniecie światłami długimi w pobliżu bramy.
    Nie jest bajeranckie, ale tanie, proste i naprawdę wygodne. Piloty takie produkuje już chyba trzech polskich producentów. Zaczęła kilka lat temu PROXIMA -

    Rozwiązanie bardzo dobre w przypadku domów jednorodzinnych, bo nie wyobrażam sobie montażu 150 sztuk takich nadajników w każdym samochodzie, co w dodatku wiąże się z ingerencją w instalację elektryczną pojazdu.
    Już lepiej zastosować pilota PROXIMA HB SENSOR z czujnikiem zbliżeniowym.
    https://www.youtube.com/watch?v=P53V98-wn3k

    tapczan0 wrote:
    Oczywiście istnieją działające bezobsługowe systemy kontroli wjazdu np: NEDAP, wymagające anteny dla wjeżdżających i wyjeżdżających. Aktywny transponder mocowany jest na przyssawkę na przedniej szybie - załącznik.

    Orientujesz się w kosztach takiego systemu ?

    Zbigniew 400 wrote:
    To może otwierania za pomocą telefonu, wymaga rozkazu kierowcy czyli likwiduje niepotrzebne otwarcia.

    Też o tym myślałem, ale klienta nie interesuje takie rozwiązanie bo to ma działać całkowicie automatycznie.
  • #14
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    glider33 wrote:
    Już lepiej zastosować pilota PROXIMA HB SENSOR z czujnikiem zbliżeniowym.

    Ale nadajnik kosztuje ok100 zł/szt. NEDAP ponad 200zł/szt.
    Jak zwykle pomysły przez smartfony i inne super drogie gadżety, a tu zwykły markowy pilot za pilot za max. 30 zł netto( przy takich ilościach pewnie sporo taniej) + odbiornik na np 700 pilotów. Możliwość przypisania użytkownika do nr pilota, łatwe zarządzanie , dopisywanie i kasowanie pilotów .
    Nic tańszego i prostszego nie znajdziesz.
  • Helpful post
    #15
    Marek J.
    Moderator of Property Security
    andrzej lukaszewicz wrote:
    Nic tańszego i prostszego nie znajdziesz.

    30x150 =4500 oprócz odbiornika z możlwością rejestracji/kasowania wybranego pilota..
    A czytnik RFID UHF dalekiego zasięgu (ok.12 m) nie wystarczy? Koszt trochę powyżej 2k plus karty czyli max 2500 i po sprawie...
  • #16
    glider33
    Level 23  
    Marek J. wrote:
    A czytnik RFID UHF dalekiego zasięgu (ok.12 m) nie wystarczy? Koszt trochę powyżej 2k plus karty czyli max 2500 i po sprawie...

    Oczywiście, że wystarczy, tylko nie wiedziałem, że to takie "tanie" bo wcześniej trafiłem na czytnik o zasięgu 4 m za prawie 8 tys. zł
    http://www.czytniki-rfid.pl/product/Czytnik-d...iegu-4-m-UHF-Gen2-Wiegand-uPASS-Reach/?id=272

    Marek J. czy miałeś na myśli ten czytnik ?
    http://www.rfidpolska.pl/sklep/czytniki-rfid/czytnik-rfid-uhf-12m/

    Jeżeli to faktycznie działa z 10-12 metrów to moim zdaniem to jest to czego szukałem.
  • Helpful post
    #17
    Marek J.
    Moderator of Property Security
    Tak , ale co do zasięgu rzeczywistego to nie mam bladego pojęcia. Zakładałem że jeżeli piszą 12 m to 3-4metry powinno działać bez problemu, a to wystarczy...
    Kartę w pojazdach mogą sobie przykleić do szyby :D