Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Napad.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

System kontroli dostępu do bramy wjazdowej / szlabanu

glider33 14 Lis 2016 17:50 1242 17
  • #1 14 Lis 2016 17:50
    glider33
    Poziom 20  

    Witam,

    szukam jakieś rozwiązania, które umożliwi otwieranie bramy wjazdowej / szlabanu na parking firmy.
    Najprościej byłoby założyć czytnik RFID i dać każdemu kierowcy kartę, ale to ma działać automatycznie, tzn. kiedy uprawniony samochód zbliży się do bramy, powinno nastąpić jej otwarcie.

    Na myśl przychodzi mi kamera z rozpoznawaniem tablic rejestracyjnych (LPR) lub system inode działający w technologii bluetooth, ale nie wiem jak to działa w praktyce ?

    Znacie jakieś inne rozwiązania ? Najlepszy byłby jakiś czytnik RFID potrafiący zeskanować kartę z samochodu, ale nie wiem czy coś takiego istnieje na rynku ?

    0 17
  • Napad.pl
  • Napad.pl
  • #3 14 Lis 2016 20:11
    sosarek

    Poziom 43  

    Trochę inny temat ale można by spróbować zaadaptować:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3262701.html

    0
  • #4 14 Lis 2016 21:16
    glider33
    Poziom 20  

    TvWidget napisał:

    No na filmie wszystko wygląda super, ale to film producenta, a z tego co czytałem w wątku, który podał kolega Sosarek, to w praktyce nie jest już tak różowo, zwłaszcza jeżeli chodzi o baterie i programowanie. Poza tym nie wiem czy firma produkująca to urządzenie jest w stanie np. sprzedać 150 sztuk takich pastylek bo na swojej stronie mają dostępnych tylko 10 :)

    https://inode.pl/iNode-Care-Sensor-5,p,15

    0
  • #5 14 Lis 2016 21:33
    TvWidget
    Poziom 32  

    Do otwierania bramy gdy nie potrzeba dodatkowej autoryzacji wystarczy prosty Beacon.

    0
  • #6 14 Lis 2016 21:58
    glider33
    Poziom 20  

    TvWidget napisał:
    Do otwierania bramy gdy nie potrzeba dodatkowej autoryzacji wystarczy coś takiego: https://inode.pl/iNode-Beacon,p,17
    a odbiornik do tego ? Chyba nie tablet ? ;)

    0
  • Pomocny post
    #8 14 Lis 2016 23:06
    tapczan0
    Poziom 21  

    Automatyczne otwieranie wymaga anteny kierunkowej / systemu kierunkowego.
    Jest OK, gdy pojazd z niekierunkowym nadajnikiem - beaconem - wjeżdża w zasięg niekierunkowego odbiornika, a potem go opuszcza.
    Co będzie jednak, gdy pojazd zaparkuje w zasięgu odbiornika?
    Oczywiście istnieją działające bezobsługowe systemy kontroli wjazdu np: NEDAP, wymagające anteny dla wjeżdżających i wyjeżdżających. Aktywny transponder mocowany jest na przyssawkę na przedniej szybie - załącznik.

    O niebo prostsze jest chyba błyśniecie światłami długimi w pobliżu bramy.
    Nie jest bajeranckie, ale tanie, proste i naprawdę wygodne.
    Piloty takie produkuje już chyba trzech polskich producentów. Zaczęła kilka lat temu PROXIMA - (wiele rożnych sytemów), po dwóch latach dołączył ze swoim sytemem DTM, a ostanio ELDRIM ogłosił takiego pilota na swoich stronach dla Wiśnowskiego jako NOWOŚĆ.

    0
  • #9 14 Lis 2016 23:16
    TvWidget
    Poziom 32  

    tapczan0 napisał:
    Automatyczne otwieranie wymaga anteny kierunkowej / systemu kierunkowego.
    Jest OK, gdy pojazd z niekierunkowym nadajnikiem - beaconem - wjeżdża do w zasięg odbiornika a potem go opuszcza.
    Co będzie jednak jak pojazd zaparkuje w zasięgu odbiornika?

    Ten problem rozwiązuje akcelerometr wbudowany do Beacona.

    0
  • #10 15 Lis 2016 00:20
    tapczan0
    Poziom 21  

    Jak ktoś przeparkuje samochód to wjazd się otworzy?
    A jak ktoś będzie szukał miejsca parkingowego i będzie krążył po parkingu to wjazd będzie otwarty?
    A jak ktoś przejedzie obok wjazdu, nie chcąc wjechać na parking, to wjazd się otworzy?
    Sorry...

    0
  • #11 15 Lis 2016 08:19
    TvWidget
    Poziom 32  

    tapczan0 napisał:
    Jak ktoś przeparkuje samochód to wjazd się otworzy?
    A jak ktoś będzie szukał miejsca parkingowego i będzie krążył po parkingu to wjazd będzie otwarty?
    A jak ktoś przejedzie obok wjazdu, nie chcąc wjechać na parking, to wjazd się otworzy?
    Sorry...

    Przed opisaną sytuacją zabezpiecza dodatkowy czujnik wykrywający obecność pojazdu tuż przed bramą np. fotokomórka, pętla indukcyjna, lub czujnik pola magnetycznego. Należy również pamiętać, że odległość z jakiej wykrywany jest Beacon jest w pewnym stopniu regulowana.

    0
  • #12 15 Lis 2016 08:23
    Zbigniew 400
    Poziom 36  

    To może otwierania za pomocą telefonu, wymaga rozkazu kierowcy czyli likwiduje niepotrzebne otwarcia.

    0
  • #13 15 Lis 2016 17:50
    glider33
    Poziom 20  

    tapczan0 napisał:
    Automatyczne otwieranie wymaga anteny kierunkowej / systemu kierunkowego. Jest OK, gdy pojazd z niekierunkowym nadajnikiem - beaconem - wjeżdża w zasięg niekierunkowego odbiornika, a potem go opuszcza.
    Co będzie jednak, gdy pojazd zaparkuje w zasięgu odbiornika?

    Właśnie dlatego, trzeba zastosować iNode Care Sensor 1 z czujnikiem ruchu.

    tapczan0 napisał:
    niebo prostsze jest chyba błyśniecie światłami długimi w pobliżu bramy.
    Nie jest bajeranckie, ale tanie, proste i naprawdę wygodne. Piloty takie produkuje już chyba trzech polskich producentów. Zaczęła kilka lat temu PROXIMA -

    Rozwiązanie bardzo dobre w przypadku domów jednorodzinnych, bo nie wyobrażam sobie montażu 150 sztuk takich nadajników w każdym samochodzie, co w dodatku wiąże się z ingerencją w instalację elektryczną pojazdu.
    Już lepiej zastosować pilota PROXIMA HB SENSOR z czujnikiem zbliżeniowym.
    https://www.youtube.com/watch?v=P53V98-wn3k

    tapczan0 napisał:
    Oczywiście istnieją działające bezobsługowe systemy kontroli wjazdu np: NEDAP, wymagające anteny dla wjeżdżających i wyjeżdżających. Aktywny transponder mocowany jest na przyssawkę na przedniej szybie - załącznik.

    Orientujesz się w kosztach takiego systemu ?

    Zbigniew 400 napisał:
    To może otwierania za pomocą telefonu, wymaga rozkazu kierowcy czyli likwiduje niepotrzebne otwarcia.

    Też o tym myślałem, ale klienta nie interesuje takie rozwiązanie bo to ma działać całkowicie automatycznie.

    0
  • #14 17 Lis 2016 18:06
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    glider33 napisał:
    Już lepiej zastosować pilota PROXIMA HB SENSOR z czujnikiem zbliżeniowym.

    Ale nadajnik kosztuje ok100 zł/szt. NEDAP ponad 200zł/szt.
    Jak zwykle pomysły przez smartfony i inne super drogie gadżety, a tu zwykły markowy pilot za pilot za max. 30 zł netto( przy takich ilościach pewnie sporo taniej) + odbiornik na np 700 pilotów. Możliwość przypisania użytkownika do nr pilota, łatwe zarządzanie , dopisywanie i kasowanie pilotów .
    Nic tańszego i prostszego nie znajdziesz.

    0
  • Pomocny post
    #15 17 Lis 2016 21:34
    Marek J.
    Moderator Zabezpieczenia Stacjonarne

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Nic tańszego i prostszego nie znajdziesz.

    30x150 =4500 oprócz odbiornika z możlwością rejestracji/kasowania wybranego pilota..
    A czytnik RFID UHF dalekiego zasięgu (ok.12 m) nie wystarczy? Koszt trochę powyżej 2k plus karty czyli max 2500 i po sprawie...

    0
  • #16 18 Lis 2016 21:38
    glider33
    Poziom 20  

    Marek J. napisał:
    A czytnik RFID UHF dalekiego zasięgu (ok.12 m) nie wystarczy? Koszt trochę powyżej 2k plus karty czyli max 2500 i po sprawie...

    Oczywiście, że wystarczy, tylko nie wiedziałem, że to takie "tanie" bo wcześniej trafiłem na czytnik o zasięgu 4 m za prawie 8 tys. zł
    http://www.czytniki-rfid.pl/product/Czytnik-d...iegu-4-m-UHF-Gen2-Wiegand-uPASS-Reach/?id=272

    Marek J. czy miałeś na myśli ten czytnik ?
    http://www.rfidpolska.pl/sklep/czytniki-rfid/czytnik-rfid-uhf-12m/

    Jeżeli to faktycznie działa z 10-12 metrów to moim zdaniem to jest to czego szukałem.

    0
  • Pomocny post
    #17 18 Lis 2016 22:39
    Marek J.
    Moderator Zabezpieczenia Stacjonarne

    Tak , ale co do zasięgu rzeczywistego to nie mam bladego pojęcia. Zakładałem że jeżeli piszą 12 m to 3-4metry powinno działać bez problemu, a to wystarczy...
    Kartę w pojazdach mogą sobie przykleić do szyby :D

    0