Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pytanie od początkującego na temat zasilaczy DC

mat9v 15 Lis 2016 09:48 648 17
  • #1 15 Lis 2016 09:48
    mat9v
    Poziom 8  

Witam :)
    (prosiłbym o przeniesienie tematu w odpowiednie miejsce jeśli założyłem go w złym miejscu)
    Jestem laikiem w kwestii układów elektronicznych i szukam informacji porady jak poradzić sobie z moim problemem.
    Mam laptopa przeznaczonego do gier, działa świetnie bez żadnych awarii, ale przy maksymalnym obciążeniu komputera nie wyrabia się jego zasilacz i laptop uzupełnia sobie braki w zasilaniu posiłkując się baterią. Nie jest to dużo, bo kilkugodzinna sesja pełnego obciążenia (obliczenia wykorzystujące jednocześnie CPU i GPU) zjada około 10% baterii ale sądzę że zasilacz też nie lubi pracować pod pełnym obciążeniem. Tutaj rodzi się mój problem / pytanie.
    Zasilacz podaje prąd o napięciu 19V i natężeniu 9,5A i zakończony jest specyficznym wtykiem. Do mojego kompa nie istnieją oficjalnie żadne zasilacze o większej mocy zakończone tą samą wtyczką, są wprawdzie zasilacze tej samej firmy (Delta Elektronics) o tym samym napięciu i natężeniu 12,5A ale mają inną wtyczkę. Czy mogę zrobić następującą rzecz i która alternatywa jest lepsza? :
    1. kupić taki zasilacz 240W i podmienić wtyczkę
    2. kupić zasilacz innej firmy 240W ale podający 19,5V (ten ma odpowiednią wtyczkę)
    3. złączyć ze sobą 2 zasilacze 180W (uważając na bieguny oczywiście) z odpowiednią wtyczką

Nie ukrywam że opcja 3 jest najtańsza bo taki zasilacz 180W mogę dokupić za około 100zł. Proszę o poradę :)

0 17
  • #2 15 Lis 2016 10:16
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

Po pierwsze jaki to model laptopa. Zapewne 17 cali bo one są mocożerne.

0
  • #3 15 Lis 2016 10:19
    mat9v
    Poziom 8  

Laptop 17 cali MSI GT70 Karta graficzna GTX980.
    Zasilacz jest Delta ADP-180HB

0
  • #4 15 Lis 2016 13:47