Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowa siec satelitarna - ilosc kabli

15 Lis 2016 12:07 696 4
  • Poziom 5  
    Witam,

Jestem zielony w tym temacie, prosze o pomoc.
    Troche poczytalem w temacie i chyba wiem jaki sprzet mam kupic, ale mam pytanie odnosnie ilosci kabli. Ale od poczatku...

Wprowadzilem sie do nowego domu i chce miec mozliwosc ogladania TV w 3 pokojach (gniazdka juz sa).
    W miejscu gdzie ma byc zamontowany talerz wychodza 3 kable satelitarne + kabel internetowy (nie wiem jaki byl zamysl instalatora odnosnie kabla internetowego - pewnie LTE).
    Wszystkie 3 kable koncza sie w rozdzielni w piwnicy, gdzie czekaja na podlaczenie do nastepnych 3 kabli, ktore rozgaleziaja sie juz po pokojach.

I teraz mam pytania:
    1. Czy instalator popelnil blad? Nie powinno byc 4 kabli dochodzacych do satelity (konwerter quarto) Czy 3 wystarcza?
    2. Jezeli 3 kable wystarcza to jaki kupic konwerter i czym polaczyc kable w rozdzielni (multiswitch)? Tylko ze do multiswitcha dochodza 4 kable od satelity z tego co wiem...?
    3. Jezeli instalator popelnil blad to jak rozwiazac sytuacje?

Z gory dzieki za podpowiedzi.
  • Pomocny post

Poziom 39  
    3 przewody - 3 TV układ wydaje się logiczny.
    Jeśli do każdego z tych pomieszczeń ma docierać tylko sygnał SAT, przewody po prostu łączymy zwykłą złączką a w pokojach montujemy gniazdo abonenckie SAT, jeśli do pokoi oprócz sygnału SAT ma docierać sygnał DVB-T to wtedy używamy zwrotnicy (splitera - różnie mówią) który zsumuje nam sygnał SAT z DVB-T. Takową zwrotnicę musimy założyć na każdym przewodzie "abonenta", do każdego z pokoi.
    Oczywiście sygnał DVB-T musimy rozdzielić na trzy sygnały.
    Konwerter jaki w tym wypadku musimy zamontować to Quad.

Przykład takowej instalacji - co prawda 1 abonent i antena z układem zeza: