Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra f- nierówna praca silnika, skaczące obroty.

16 Lis 2016 13:25 1944 11
  • Poziom 3  
    Witam. Posiadam opla astrę f 1.4 8v benzyna + LPG. W ostatnim czasie wymieniłem czujnik ssania, filtr paliwa oraz silniczek krokowy, ponieważ wariował z obrotami, tzn potrafił mieć nawet 3,5tys na biegu jałowym. Teraz natomiast po wymianie tego co napisałem, silnik dziwnie pracuje. Gdy go zapale jak jest zimny to praca silnika jest nierówna, silnik się lekko trzęsie a obroty skaczą, raz ma 1tys, a raz 1,5tys. (Tak jakby sam sobie dodawał i odejmowal gazu.) Do tego jeszcze po zapaleniu na zimnym silniku coś "cyka".Jak silnik się rozgrzeje to cykanie ustępuje i tak jakby praca silnika też była równiejsza. Co może być tego przyczyną ?
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    "Cykają" pewnie zawory. Zalany za gęsty olej.
  • Poziom 3  
    Jeśli chodzi o naprawę tego, to należy wymienić tylko olej na odpowiedni czy jeszcze coś więcej ?
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Wymiana oleju na odpowiedni powinna usunąć "cykanie". Co do obrotów to poczekaj aż wypowiedzą się mądrzejsze głowy.
  • Poziom 3  
    A jeśli chodzi o ten olej, to jaki byłby najbardziej odpowiedni do mojego silnika 1.4 8v benzyna+LPG. Ostatnio dolewałem Castrol Magnatec 10W-40 A3/B4. Czy ten jest zły ?
  • Poziom 41  
    Teoretycznie powinien być dobry.
  • Poziom 3  
    Tez mi się tak wydaje...To skąd to cykanie ? A jeśli miałbyś polecić jakiś inny (być może lepszej firmy) ?
  • Poziom 3  
    A czym te, które wymieniłeś się różnią od tego, który miałem? Tylko firmą ?
  • Poziom 41  
    Poczytaj, jest dużo w sieci o tych olejach.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Żadne zawory a popychacze hydrauliczne zmieniając olej wyeliminuje to na jakis czas to cykanie na mniej słyszalne później gdy olej będzie miał już przepracowane pare tys. kilometrów, to to powróci, by całkiem to wyeliminować trzeba wyjąc każdy popychacz i sprawdzić czy sie nie zatarły, z reguły jest tak że są zatarte i tylko wymiana ich daje rezultat, do tego mogą być również zużyte koniki\dźwigienki popychaczy i krzywki wałka rozrządu.
  • Poziom 3  
    Ok, dzięki za pomoc ;) w najbliższym czasie dowiem się co to dokładnie jest, ale teraz chociaż wiem, w czym szukać przyczyny .