Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault megane 1.9dti - cięzko odpala

16 Lis 2016 18:23 1128 7
  • Poziom 2  
    Witam.
    Mam problem z Meganka 1.9dTi 2002r. ok. 105tyś przebiegu (przebieg oryginalny). Od jakiegoś czasu samochód ciężko odpala po dłuższym postoju. Mianowicie nie kiedy samochód stoi tydzień i odpali na strzała a niekiedy na drugi dzień trzeba kręcić ze 2-3 razy aby odpalił. Nie ważne czy bak jest pełen pod korek czy połowa. Wymieniona została gruszka do pompowania paliwa, założony zaworek zwrotny przed pompą paliwa i wymieniony zaworek (ten gdzie paliwo idzie na przelew) przy pompie wtryskowej BOSCH. Świece żarowe wszystkie są nowe mają rok i były sprawdzane są dobre. W internecie przeczytałem sporo tematów o tym odpalaniu i są różne przyczyny tego nie odpalania. Pod komputer był podpięty mechanik mówił, że nie ma żadnych błędów. Podczas dłuższego kręcenia rozrusznikiem napięcie spada do około 9,5V co w przypadku obecnych temperatur wydaje się być w porządku. Czujnik położenia wału da radę jakoś sprawdzić bez podłączenie pod komputer np.multimetrem? Dziś odpaliłem auto i zaraz zgasiłem to po 1h postoju odpalił na strzała a silnik był zimny. Nie chciał bym wymieniać wszystkiego po kolei bo przewyższy to pewnie wartość całego samochodu.
    Za każda pomoc z góry dziękuje
  • Poziom 30  
    Zacznij od sprawdzenia czy się nie zapowietrza .
  • Poziom 2  
    Od tego była zaczęte i była wymieniona ta gruszka do pompowania paliwa. Tylko dziwne, że niekiedy odpali za 1 razem można powiedzieć na strzałą a innym razem trzeba kręcić ze 2 razy. Niema znaczenia czy postoi 1 dzień czy tydzień niekiedy po tygodniu odpala na strzała. Czyżby coś z elektronika? Przy dłuższym kręceniu ok. 5 sekund 9,5V to dobry wynik czy mało przy obecnych temperaturach?
  • Poziom 30  
    Dlaczego akurat gruszka ? ja w takich przypadkach podpinam bezpośrednio pompę wtryskową do osobnego paliwa i testuję .
  • Poziom 2  
    Paliwo się cofało więc przed wymiana gruszki również zrobiłem taki myk i później wymieniłem gruszkę i się poprawiło. Na 2-3miesiące był spokój teraz znów się zaczęło. Przed wymiana gruszki jak pod pompowałem tą gruszką to odpalał na strzała, a teraz napompowanie nic nie daje.
  • Poziom 13  
    1. Poniżej 10 V elektronika może wariowac i upc nie bedzie działac, spróbuj na kablach

    2. na wyjsciu z pompy jest taki kruciec w nim zawór który utrzymuje cisnienie wstepne w pompie wtryskowej, lubiały padac a wtedy trzeba troszke pokrecic zeby napompowac pompe.
  • Poziom 2  
    Właśnie wczoraj podłączyłem drugi akumulator przez kable i podczas kręcenia napięcie było w granicach 10,5V i tak odpalił dopiero po 2 kręceniu. To znaczy kręciłem raz ok.5sek. wyłączyłem i za drugim razem po ok. 4 sekundach odpalił. Dodam tylko, że gdy odpalił to pojawiła się chmura białego/ siwego dymu, samochód od razu po odpaleniu chodzi równo. W pierwszym poście właśnie pisałem o tym zaworku po jego wymianie się poprawiło i po jakimś czasie znów się zaczęły problemy. Dzisiaj na własnym akumulatorze można powiedzieć, ze odpalił na strzała może ze 2 obroty wałem. Co wy na to?
  • Poziom 30  
    Sprawdź początek wtrysku , o ile mnie pamięć nie myli jest tam francuski wynalazek na kole pompy wtryskowej tak zwane koło mikrometryczne którym reguluje się początek wtrysku , koła te lubiły się uszkadzać .