Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poprawa instalacji C.O i C.W.U

16 Lis 2016 23:58 1164 12
  • Poziom 6  
    Witam,
    na wstępie zaznaczam że jestem całkowitym laikiem w temacie C.O. Post ten ma przybliżyć mi temat związany z modernizacją/naprawą/poprawą opisywanej instalacji. Prace z tym związane zlecę osobie kompetentnej, jednak chciałbym się na wstępie zorientować w temacie abym w ogóle wiedział o czym rozmawiać z instalatorem, no i czy instalator nie będzie próbował gdzieś pójść na łatwiznę (czyli zrobić mnie w konia).
    Na początek proszę o kilka informacji:
    1. Jak ustawić zawór trójdrożny? - (przeczytałem ogólne informacje o zaworze jednak nie rozumiem dlaczego mogę nim kręcić zarówno w lewo i w prawo), nie znalazłem także instrukcji producenta tego konkretnego zaworu, może po przeczytaniu jej zrozumiem zasadę jego działania.
    2. Proszę o przeanalizowanie schematu który narysowałem i ocenę co należało by zmienić/dodać/przerobić.
    3. Czy istotne są średnice rur i jak ma się moc zainstalowanych pomp w instalacji w stosunku do wysokości budynku, czy do wnikliwej analizy podać mam wysokości, długość oraz średnice rur, moc pomp (ewentualnie jakieś inne parametry).
    4. Ale najważniejsze - wydaje mi się że coś jest z tą instalacją nie tak bo nie można uzyskać wyższej temperatury CWU.

Dodano po 2 [minuty]:

Poprawa instalacji C.O i C.W.U

Dodano po 14 [minuty]:

A oto mój zawór. Z zaworu wyciągnąłem rączkę aby lepiej można było zobaczyć opis który na nim jest. Poprawa instalacji C.O i C.W.U
  • Poziom 13  
    Zawór trójdrożny stosuje się do instalacji podłogowych i podtynkowych celem ograniczenia maksymalnej temperatury (dopuszcza zimniejszej wody). Zbiornik CWU zasilany być powinien zawsze przed takowym zaworem.
  • Poziom 32  
    1,
    https://www.youtube.com/watch?v=DTPjEi3HICE